toneamarin a scris:
Legea 196 din 2018
Art.88
Cheltuielile pe beneficiari sunt cheltuielile cu privire la:... gestiunea financiara...
In cazul in care un apartament (prin plata intretinerii datorate) a provocat o diminuare a soldului bancar al asociatiei (comisionul bancar retinut ), asteapta din partea celorlalti proprietari sa platesca comisionul si sa îi aduca si multumiri pentru gestul lui de a-si plati datoriile.
Da, da...
Prostii pe banda rulanta care functioneaza in gol.
Legea 196 din 2018
Articolul 75
(3)Asociatia de proprietari are obligatia de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, in caz contrar hotararile luate de adunarea generala a proprietarilor cu incalcarea acestor dispozitii
sunt nule de drept.
(4)
Niciun proprietar din condominiu nu este exceptat de la obligatia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renuntarii la folosirea unei parti din proprietatea comuna.
Daca nu doresti sa mai folosesti liftul, nimeni nu te exonereaza de plata cheltuielilor legate de acest lift.
Daca nu doresti sa mai folosesti contul bancar obligatoriu, nimeni nu te poate exonera de la plata comisioanelor impuse de banca. Daca un proprietar nu doreste sa foloseasca transferul bancar, nu inseamna ca e exonerat de acel comision bancar. Asa cum nici cei care folosesc transferul bancar nu pot fi exonerati de comisionul la depunere numerar. sau de cele generate de casieria clasica.
Fiecare e liber sa aleaga modul de plata, cum fiecare e liber sa foloseasca liftul de 100 de ori pe zi, sau niciodata. Nu e o metoda mai "obligatorie" decit alta , ci sunt proprietari care pot alege liber, acolo unde legea nu obliga.
Nu spune nimeni ca nu trebuie ca aceste costuri sa nu fie diminuate la minimul posibil, insa legea e clara, sunt costuri administrative ce se repartizeaza pe CPI. Suntem oameni diferiti, cu diferite activitati si grad de ocupare a timpului, inainte de a fi proprietari.
Dupa "metoda" d-lui Tonea ar insemna ca toate costurile trebuie cuantificate matematic, si fiecare proprietar trebuie urmarit: de cite ori merge cu liftul, cit de curat e in fata usii sale (se pot folosi cote mai mari de produse de curatenie), cite persoane vin in vizita la fiecare si acceseaza interfonul, etc.
Daca dumnealui nu-si da seama de ridicolul afirmatiilor pe care le face , am speranta ca sunt destui oameni inteligenti care vor pricepe.