Multe firme n-au activitate în această perioadă și, din cauza aceasta, legislația fiscală le permite să obțină amânarea momentului în care ar fi trebuit să depună declarațiile fiscale. Interesul pentru o firmă inactivă de a proceda așa este să nu-și piardă codul de TVA, ca urmare a declarării acesteia ca fiind inactivă fiscal. Citește articolul
Toate cererile de acordare a codului de TVA (inclusiv cele care erau nesoluționate la data de 14 mai 2020) primesc de-acum automat codul de TVA, fără să mai fie supuse analizei de risc, conform unei noi ordonanțe de urgență. Analiza de risc se face după acordarea codului de TVA. Citește articolul
Criteriile de risc pentru acordarea codului de TVA sunt stabilite, începând de miercuri, prin normele de aplicare ale Codului fiscal, conform unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Concret, criteriile de risc au fost mutate în norme dintr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă fără să sufere vreo modificare. Trecerea într-o hotărâre de Guvern înseamnă că modificarea lor se va face mai greu de-acum. Citește articolul
Specialiștii au identificat o practică ce poate aduce un control antifraudă la firmele care solicită codul de TVA în regim simplificat. Mai precis, este vorba de companiile care au atât împuterniciți, cât și delegați pe conturile bancare ale firmei, situație în care Fiscul consideră că unele informații din solicitarea pentru codul de TVA sunt false. Această interpretare duce automat la încadrarea firmei la risc fiscal ridicat și la declanșarea unui control antifraudă. Citește articolul
De principiu, companiile care vând produse sau prestează servicii în România sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA și să obțină un cod de TVA. Totuși, există și situații în care înregistrarea este opțională. În orice caz, bine de știut este că Fiscul dă codurile de TVA numai în baza unei analize de risc, pentru a evita potențialele tentative de fraudare. Față de anul trecut, 2020 începe și cu o serie de noutăți la procedura de înregistrare. Citește articolul
În anul curent, autoritățile au operat mai multe modificări la regimul TVA-ului, dincolo de modificările cotelor de taxă. În plus, chiar în luna aceasta a fost oficializată o măsură pe care mulți o așteptau de ceva vreme: abrogarea split TVA (cu efect din februarie anul viitor). Citește articolul
Mai multe modificări importante la regimul TVA trebuie implementate în România până la finalul acestui an, pentru a fi puse în aplicare de la 1 ianuarie 2020. Unele dintre ele fac referire la scutirea de TVA pentru livrările intracomunitare, context în care explicăm azi, cu ajutorul specialiștilor, ce urmează să se schimbe și cum se pot pregăti companiile. Citește articolul
Criteriile în funcție de care se evaluează riscul fiscal al unui contribuabil la acordarea codului de TVA vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului, nu prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Măsura se va aplica efectiv de vineri, atunci când Codul fiscal va fi modificat în acest sens. Citește articolul
Statele membre ale Uniunii Europene sunt obligate să adopte noi modificări interne la regimul taxei pe valoarea adăugată (TVA), până la sfârșitul acestui an. Astfel, autoritățile de la noi mai au doar puțin peste trei luni pentru a se conforma, dacă nu vor să riște declanșarea unei proceduri de infringement. Citește articolul
Firmele care vor să obțină prin opțiune codul de TVA îl pot căpăta în aceeași zi, după ce procedura în scopuri de TVA a fost simplificată luna asta. Totuși, un specialist de la PwC România atrage atenția că facilitatea este disponibilă exclusiv firmelor deja înființate la momentul intrării în vigoare a noii reguli. Citește articolul