Discriminarea față de clienți poate dăuna oricărei afaceri, asta e o certitudine. O afacere care-și propune din start să ignore o categorie sau alta de clienți trebuie să-și construiască foarte bine apărarea pentru a reuși să-și motiveze poziția satisfăcător cu legea. Citește articolul
Toți angajatorii, indiferent de domeniul în care activează și de numărul de angajați, sunt nevoiți să facă eforturi suplimentare pentru a asigura egalitatea de șanse și de tratament, potrivit unui act normativ care a ajuns joi în Monitorul Oficial. Regulamentele și procedurile interne trebuie modificate, informarea și conștientizarea fenomenului de hărțuire la muncă trebuie să fie în centrul unor politici interne noi, iar angajatorii trebuie să se asigure că descurajează comportamentele inadecvate. Citește articolul
Amenzi de până la 100.000 de lei sunt prevăzute în legislația specifică pentru angajatorii care nu respectă obligațiile privind asigurarea egalității de tratament și pentru înlăturarea discriminărilor la locul de muncă. Un angajator care trece cu vederea una sau mai multe fapte de hărțuire sexuală la muncă sau ajunge chiar să sancționeze victima pentru că s-a plâns de cele petrecute este pasibil de amendă. Autoritățile competente, odată sesizate de salariatul respectiv, au posibilitatea să ancheteze problema și să dispună sancțiunile așa cum scrie în lege. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a explicat recent în ce condiții putem vorbi despre o discriminare la locul de muncă, atunci când angajatorul decide să interzică salariaților să poarte anumite însemne religioase, politice sau filozofice. În principal, nu se vorbește de o discriminare dacă regulile sunt aceleași pentru toată lumea, indiferent de credință, orientare ș.a.m.d., iar faptul că firma aplică o politică de neutralitate față de clienții săi este un punct de pornire suficient pentru a le interzice salariaților care se văd cu acești clienți să nu poarte un anumit lucru. În ce măsură poate fi concediat un salariat care nu se conformează acestor cerințe sau care supără un anumit client prin opiniile și orientările sale, Curtea a oferit de asemenea lămuriri. Citește articolul