avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 505 soluții astăzi
Acasă Subiect: semnatura electronica calificata
Subiect: semnatura electronica calificata
ACCES GRATUIT

Cum îți dai seama dacă o semnătură electronică este sau nu de încredere

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
16 Aprilie 2020 | 1 | 5984 | Timp de citire: 4 min.

Recent, Guvernul a stabilit că semnătura electronică avansată devine echivalentul semnăturii de mână, în relația cu statul, după ce până acum numai semnătura electronică calificată avea valoare de semnătură de mână. În acest context, explicăm ce condiții trebuie să îndeplinească fiecare tip de semnătură și cum se poate verifica dacă cea avansată și cea calificată sunt de încredere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Guvernul a stabilit prin OUG că, în relația cu statul, semnătura electronică avansată are valoare de semnătură de mână

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Aprilie 2020 | 1 | 8191 | Timp de citire: 3 min.

Mai nou, instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și persoanele fizice documentele semnate electronic, conform unei recente ordonanțe de urgență. În acest sens, s-a stabilit că documentele cu semnătură electronică avansată au valoare de înscrisuri sub semnătură privată, adică acte semnate de mână. Până acum, numai semnătura electronică calificată era considerată echivalentul semnăturii de mână, semnătura electronică avansată și cea simplă având anumite caracteristici din care derivă un nivel mai scăzut de încredere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Stare de urgență

Documentația pentru certificatul de stare de urgență trebuie semnată electronic. Semnarea se poate face și prin împuternicit

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Aprilie 2020 | 0 | 3012 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care vor solicita online obținerea certificatului de stare de urgență, pentru a beneficia de facilități în relația cu statul și cu partenerii de afaceri, trebuie să semneze electronic documentația transmisă autorităților. Dacă reprezentantul legal al firmei nu are semnătură electronică, o altă persoană care are așa ceva poate fi împuternicită să depună documentația. Citește articolul

ACCES GRATUIT
România online

UPDATE Oficial: Documentele pentru șomaj se pot depune online, dar doar cu semnătură electronică

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
1 Aprilie 2020 | 8 | 28666 | Timp de citire: 3 min.

Un recent ordin al Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) vine să faciliteze depunerea actelor de șomaj în mod electronic, nu numai la ghișeu. Însă, pentru unele dintre documentele depuse e nevoie de semnătură electronică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce diferențe sunt între cele trei tipuri de semnături electronice și de ce numai una dintre ele e echivalentă cu semnătura de mână

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 1 | 26077 | Timp de citire: 5 min.

Există trei tipuri de semnături electronice, conform legislației în vigoare: semnătura simplă, semnătura avansată și semnătura calificată. În practică, acestea asigură niveluri diferite de securitate și recunoaștere pentru persoana care le folosește în relațiile sale cu alte persoane sau entități (firme sau instituții publice). Din acest motiv, cele trei tipuri de semnături electronice nu pot fi considerate egale și trebuie folosite în funcție de riscul asociat documentelor ce trebuie semnate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Toate tipurile de semnături electronice ar putea căpăta aceeași valoare legală. Consecințele pot fi grave

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Februarie 2020 | 2 | 5762 | Timp de citire: 8 min.

Toate tipurile de semnături electronice, indiferent dacă sunt emise sau nu în concordanță cu legislația europeană, ar putea căpăta exact aceeași valoare legală. Cu alte cuvinte, oricare dintre ele va fi considerată echivalentul semnăturii de mână, ceea ce ar crește riscul de fraudare. Măsura este prevăzută de două proiecte de legi din Parlament, care, dacă ar ajunge să se aplice, ar însemna că aproape oricine ar putea emite semnături electronice pe care să le folosească ilegal în numele altor persoane. În plus, cele două proiecte contravin normelor europene. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Studiu de caz Folosirea semnăturii electronice la distanță îți reduce cu peste 60% costurile cu documentele

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2019 | 0 | 2380 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Gata cu statul la cozi? O primărie oferă gratuit semnătură electronică locuitorilor, pentru ca ei să poată obține online documente

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Noiembrie 2019 | 1 | 4103 | Timp de citire: 4 min.

Primăria Alba Iulia va fi prima entitate de acest gen din țară care va elimina necesitatea deplasării la ghișee pentru a depune cereri și a obține documente de la autoritățile locale. Astfel, persoanele fizice vor putea interacționa exclusiv online cu primăria pentru o serie de documente, după ce își vor lua datele de acces pentru a semna electronic gratuit cererile pentru obținerea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, prelungirea abonamentului de parcare și nu numai. Inclusiv firmele vor putea să facă așa pentru a obține mai rapid actele de care au nevoie și a scăpa de statul la coadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Până în 2022, semnătura electronică trebuie asigurată angajaților din instituțiile publice

Alexandros Bakos în Alte profesii
Redactor, avocatnet.ro
22 Octombrie 2019 | 0 | 6107 | Timp de citire: 2 min.

Cei care exercită funcții publice și au obligația de a depune declarații de avere și de interese (de exemplu, judecătorii, procurorii, cei care au funcții de conducere în autorități publice sau chiar funcționarii publici) vor fi obligați, din 2022, să le depună exclusiv în format electronic. Această modificare este propusă printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Avocații pot folosi semnătura electronică pentru a-și simplifica relația cu firmele și persoanele fizice pe care le reprezintă

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Octombrie 2019 | 1 | 5922 | Timp de citire: 2 min.

Dacă vor să economisească timp și bani în activitatea lor zilnică, avocații pot folosi semnătura electronică în relația cu clienții persoane juridice și persoane fizice. Practic, în acest fel, documentele circulă rapid între părți și dispar costurile poștale sau de curierat. Citește articolul