După ce în august 2020 s-a introdus semnătura electronică în domeniul construcțiilor, vineri a fost oficializat un ordin cu regulile ce vor trebui respectate la obținerea semnăturilor electronice de către specialiștii din construcții, arhitectură și urbanism, document care se va aplica de luna viitoare. Citește articolul
Declarațiile privind beneficiarii reali ai firmelor pot fi trimise online sau prin poștă și curier chiar și dincolo de jumătatea lunii noiembrie 2020, conform unei noi ordonanțe de urgență a Guvernului. Aceste modalități de transmitere a declarațiilor urmau să dispară la acel moment, în lipsa intervenției Executivului. Totuși, vorbim doar de o amânare. Citește articolul
Declarația privind beneficiarii reali nu va mai putea fi depusă online începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie 2020, după ce această posibilitate expresă va dispărea din legislație din cauza Legii 208/2020, informația fiind confirmată de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Asta deși autoritățile ar trebui să primească în continuare versiunea electronică a formularului în baza unei obligații pe care o au, la modul general, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 38/2020. Citește articolul
O lege nouă dată de Parlament va elimina posibilitatea depunerii declarației privind beneficiarii reali fără deplasarea la Registrul Comerțului. Mai precis, o să dispară posibilitatea de a transmite declarația electronic sau cu poșta și curierul. Deși legea se va aplica de sâmbătă, există o ordonanță a Guvernului care permite oricum, însă doar până la jumătatea lunii noiembrie 2020, transmiterea formularului online sau cu poșta și curierul. Citește articolul
În contextul în care, spre începutul anului, Guvernul a stabilit că autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, acum a fost oficializat un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ce stabilește regulile ce vor fi folosite atunci când vine vorba de utilizarea documentelor și semnăturilor electronice în relație cu cetățenii, dar și cu alte instituții. Citește articolul
De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul
Viitoarele cărți electronice de identitate vor conține și o semnătură electronică, potrivit unei legi apărute azi în Monitorul Oficial. Totuși, măsura a ridicat mari semne de întrebare, în rândul furnizorilor de certificate calificate, referitoare la securitatea semnăturilor electronice care vor fi emise de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul
Recent, Guvernul a stabilit că semnătura electronică avansată devine echivalentul semnăturii de mână, în relația cu statul, după ce până acum numai semnătura electronică calificată avea valoare de semnătură de mână. În acest context, explicăm ce condiții trebuie să îndeplinească fiecare tip de semnătură și cum se poate verifica dacă cea avansată și cea calificată sunt de încredere. Citește articolul
Mai nou, instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și persoanele fizice documentele semnate electronic, conform unei recente ordonanțe de urgență. În acest sens, s-a stabilit că documentele cu semnătură electronică avansată au valoare de înscrisuri sub semnătură privată, adică acte semnate de mână. Până acum, numai semnătura electronică calificată era considerată echivalentul semnăturii de mână, semnătura electronică avansată și cea simplă având anumite caracteristici din care derivă un nivel mai scăzut de încredere. Citește articolul