Luna ianuarie 2019 a venit cu o serie de modificări semnificative în domeniul construcțiilor, mai exact pentru salariații care lucrează în acest domeniu. O categorie aparte, ce activează în zona construcțiilor, o reprezintă cea a salariaților temporari care acționează din dispoziția agentului de muncă temporară. Citește articolul
Singura măsură din pachetul adoptat la finele anului trecut, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018, care viza direct buzunarul firmelor din construcții în sensul că le punea să plătească mai puțin pentru salariații lor nu se poate aplica, iar acest lucru a fost confirmat, oarecum în tăcere, abia de curând, când firmele au aflat că trebuie să rectifice niște declarații pentru lunile anterioare. Cota redusă a contribuției asiguratorii de muncă nu poate fi aplicată în lipsa unei scheme de ajutor de stat care nu se știe când va abilita reducerea aceasta în mod efectiv și legal. Citește articolul
Arătată deja de specialiști, încă din februarie, ca fiind problematică din perspectiva legii ajutorului de stat, cota redusă a contribuției asiguratorii pentru muncă (CAM) aplicabilă pentru contractele de muncă din construcții nu se poate folosi momentan, după cum rezultă din cea mai recentă modificare făcută formularului D112. Citește articolul
Reprezentanții Guvernului pregătesc modificări la facilitățile fiscale aplicabile angajatorilor din domeniul construcțiilor, spun specialiștii de la EY România. Deși problemele facilităților fiscale sunt cunoscute autorităților de ceva timp, până acum nu s-au făcut pași reali pentru rezolvarea acestora. Citește articolul
Februarie 2019 este prima lună în care se achită taxele salariale reduse pentru angajații din construcții, pentru veniturile aferente lunii ianuarie 2019. Depunerea declarației 112 se poate face începând de lunea care a trecut și până azi, după ce formularul a fost actualizat recent (inclusiv versiunea electronică) și au apărut și instrucțiunile pentru aplicarea efectivă a taxelor salariale reduse. Citește articolul
Timp de zece ani, între 2019 și 2028, angajatorii din domeniul construcțiilor beneficiază, în anumite condiții, de taxe salariale reduse pentru propriii angajați, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2018. Totodată, în acest domeniu se aplică și un salariu minim diferențiat. Însă, din moment ce prevederile au adus numeroase nelămuriri în rândul firmelor, am pregătit azi 19 întrebări relevante și răspunsuri succinte la acestea, mai ales pentru că luni este termenul-limită pentru prima declarare și plată a taxelor reduse. Citește articolul
Dat fiind că salariul minim brut de 3.000 de lei pentru firmele cu activități (și) în domeniul construcțiilor este obligatoriu pentru toți angajații acelor firme, inclusiv cei care nu au de-a face cu acele activități, e posibil ca unele dintre ele să întâmpine dificultăți financiare în următoarea perioadă. O variantă ar fi separarea acestor activități de celelalte, pentru a evita mărirea tuturor salariilor, dar asta nu e ceva ce se poate face cu resurse limitate, iar eventualitatea ca noutățile fiscale adoptate ieri să devină istorie mâine este foarte mare. Citește articolul
Taxele salariale reduse pentru domeniul construcțiilor nu sunt valabile și pentru salariații detașați, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Taxarea salarială în cazul contractelor cu normă parțială a devenit, de la începutul acestui an, și mai complicată. Există salarii minime multiple la care trebuie să se raporteze angajatorii, există facilități fiscale ce pot sau nu să fie aplicate în sectorul construcțiilor, există diferențe uneori semnificative pe care angajatorii trebuie să le scoată din buzunar pentru a se atinge nivelul taxării minime, de la caz la caz. Iar unii dintre angajații part time din construcții par să fie "loviți" din mai multe părți de legislația fiscală recentă. Citește articolul
Angajatorii din domeniul construcțiilor plătesc, în anumite condiții, taxe salariale reduse pentru angajații proprii. Însă trebuie subliniat că aceste facilități fiscale acoperă inclusiv cotele suplimentare de contribuție la pensie (CAS) datorate de angajatori în cazul în care salariații lor lucrează în condiții deosebite sau speciale de muncă. Citește articolul