Prin intermediul contingentelor tarifare, companiile pot obține reducerea sau exceptarea de taxele vamale pentru importul anumitor mărfuri în România, regulile fiscale în acest sens fiind înnoite marți prin ordin al Fiscului. Aceste contingente tarifare sunt stabilite de autoritățile europene și sunt valabile temporar, iar importatorii pot afla despre ele folosind două aplicații online. Citește articolul
Modificarea termenului în care organele fiscale cu atribuții în efectuarea inspecțiilor fiscale pot verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare (cel puțin de două ori pe an și nu doar o dată, cum se întâmpla în trecut), prelungirea, la zece zile lucrătoare, a termenului de comunicare a deciziilor privind autorizarea organizaţiilor de stat sau a altor organizaţii pentru a importa bunuri în regim de scutire de taxă pe valoarea adăugată (TVA), dar și modificarea modelului de cerere privind autorizarea pentru importul de bunuri în regim de scutire de la plata TVA se numără printre modificările fiscale operate joi de Ministerul Finanțelor (MF) printr-un ordin care deja a intrat în vigoare. Citește articolul
Companiile vor putea folosi, începând cu 1 iulie 2021, aplicația Import One Stop Shop (IOSS) atunci când vine vorba de conformarea la obligațiile de TVA ce țin de comerțul online de bunuri importate în UE. Citește articolul
Anumite companii care fac importuri pot obține, la cerere, un certificat de amânare a plății TVA-ului în vamă. Conform unui ordin recent al Ministerului Finanțelor, firmele care în ultimul an au făcut importuri de cel puțin 100 de milioane de lei trebuie să aștepte mai mult decât până acum pentru a primi acest certificat. Citește articolul
Ca regulă generală, TVA-ul pentru importul de bunuri trebuie plătit la vamă, așa cum stabilește Codul fiscal. În perioada stării de urgență și 30 de zile după, pentru importurile de materiale sanitare, plata TVA-ului nu se face în vamă. Însă această măsură se aplică pentru orice companie care obține un certificat de amânare a plății taxei. Citește articolul
În fiecare an, producătorii și importatorii de echipamente electrice și electronice și de baterii și acumulatori trebuie să-și actualizeze înregistrarea în registrele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), conform unei atenționări a specialiștilor EY România. În caz contrar, aceștia riscă amendarea sau chiar suspendarea activității. Citește articolul