avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 566 soluții astăzi
Acasă Subiect: automatizare procese
Subiect: automatizare procese
ACCES PREMIUM

e-Factura: Majoritatea firmelor trebuie să-și adapteze sistemele și să automatizeze emiterea și preluarea facturilor electronice în relația B2B

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Octombrie 2023 | 1 | 10622 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care trecerea la facturarea electronică obligatorie generalizată în relația B2B este programată pentru anul 2024, contribuabilii trebuie să se gândească serios la automatizarea întregului proces de emitere și preluare a facturilor electronice, spun specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Practic, numai cei care au de a face cu un număr foarte redus de facturi pot face față manual la emiterea și preluarea facturilor electronice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Companiile trebuie să investească în automatizări și în instruirea salariaților

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Septembrie 2023 | 0 | 5643 | Timp de citire: 3 min.

În pregătirea pentru trecerea la facturarea electronică generalizată în relația business to business, ce este programată pentru anul 2024, companiile ar trebui să-și concentreze eforturile în special pe automatizări și pe instruirea salariaților, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Evident, investițiile pentru adaptarea la sistemul e-Factura vor fi direct proporționale cu complexitatea activității companiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T: Raportarea trebuie automatizată, pentru că altfel ar trebui ca o persoană să lucreze o lună întreagă pentru a aduna datele necesare

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
13 Aprilie 2023 | 0 | 1578 | Timp de citire: 2 min.

Pentru eficientizarea muncii din spatele completării și depunerii declarației 406, cea care conține fișierul SAF-T, este nevoie de automatizarea acestei raportări, spun specialiștii. Deoarece vorbim de un volum imens de date de adunat pentru raportare, completarea declarației numai cu resurse umane este greu de pus în practică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE IMM-urile vor putea depune solicitări abia în martie pentru a asigura salariaților, cu bani de la stat, cursuri de instruire privind inteligența artificială, cloud și altele

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Octombrie 2022 | 1 | 5183 | Timp de citire: 3 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM), inclusiv microîntreprinderile, vor putea accesa abia în primăvară un program nou de finanțare gestionat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID). Prin intermediul acestuia, IMM-urile vor putea asigura salariaților, pe banii statului, cursuri online de instruire ce țin de tehnologiile emergente. Momentan, programul nu este funcțional, pentru că trebuie pusă la punct platforma online ce va fi folosită pentru înscrieri și derularea cursurilor. Se estimează că abia în martie 2023 va fi posibil pentru IMM-uri să depună solicitări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Introducerea treptată de noi raportări către stat ar putea fi echilibrată, în viitor, prin eliminarea unor declarații vechi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2021 | 0 | 2343 | Timp de citire: 5 min.

Numărul de raportări obligatorii către stat (în special către Fisc), pe care trebuie să le rezolve firmele, este într-o creștere constantă, așa cum reiese din schimbările legislative din ultimii ani. Vestea bună este că, odată cu digitalizarea activității Fiscului, firmele pot spera în viitor la eliminarea mai multor raportări clasice. Însă rămâne de văzut cât de repede va fi posibil acest lucru și cât de extinsă va fi debirocratizarea, spun specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Platformele de management al proceselor de business permit automatizarea rapidă și simplifică interacțiunea cu clienții

Deloitte România în Aspecte juridice
5 Noiembrie 2021 | 0 | 1342 | Timp de citire: 4 min.

V-ați întrebat vreodată de ce piața de software de management al proceselor de business, intitulată Business Process Management (BPM), este atât de mică în România? Și, mai important, dacă va crește vreodată? Pandemia de COVID-19 poate fi chiar contextul de care piața de BPM avea nevoie pentru a câștiga tracțiune și a-și atinge adevăratul potențial. Conform raportului Global Mobile Business Process Management Market pentru perioada 2016 - 2022, piața globală de BPM va ajunge la 3,7 miliarde de dolari până în 2022, cu o rată anuală de creștere de 21,5%. Iar România cu siguranță contribuie la evoluția acestei piețe. Citește articolul