Ministerul Finanțelor (MF) și ANAF au anunțat azi finalizarea aplicației e-Transport, prin intermediul căreia sunt monitorizate transporturile rutiere pe teritoriul național ale bunurilor cu risc fiscal ridicat și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Citește articolul
Amenzile pentru neraportarea transporturilor internaționale de bunuri neriscante în e-Transport nu se vor mai aplica de la 1 iulie, așa cum se stabilise primăvara aceasta, ci de la începutul anului viitor. Măsura este cuprinsă într-o OUG adoptată de Guvern vineri și publicată în aceeași zi în Monitorul Oficial. Amânarea regimului sancționatoriu nu vizează toate companiile care fac transporturi internaționale, ci numai pe acelea care dețin, la data transportului, un certificat de „operator economic autorizat” (AEO). Citește articolul
În urma modificărilor suferite de Ordonanța e-Transport în decembrie 2023 și în aprilie 2024, procedura de folosire a sistemului a fost înlocuită cu totul, printr-un ordin recent publicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Noul ordin vine cu mai multe clarificări necesare pentru aplicarea regulilor modificate din cadrul legal primar. Citește articolul
Transporturile rutiere vizate de obligația de folosire a sistemului e-Transport au fost extinse de Guvern, prin OUG, la finalul anului 2023. Astfel, trebuie monitorizate și transporturile internaționale de bunuri neriscante, nu doar cele ce implică bunuri riscante. Pe deasupra, apare și necesitatea de a monitoriza prin GPS deplasarea în timp real a transporturilor. Totuși, amenzile pentru nerespectarea noilor obligații se aplică abia de la 1 iulie 2024. Citește articolul
Indiferent cum se face transportul internațional de bunuri către o firmă din România, deci chiar dacă vorbim de un transport prin curier, obligația de raportare revine, în principiu, firmei din România. Totuși, trebuie avută în vedere o excepție introdusă recent pentru transportul prin colete poștale și trebuie discutată chestiunea cu firma de transport, spun specialiștii. Citește articolul
Atunci când vine vorba de transportul internațional rutier de bunuri, obligația de raportare în e-Transport revine, conform legislației, firmei din România care trimite sau primește bunuri. Iată și două spețe concrete pentru exemplificare. Citește articolul
În contextul folosirii sistemului e-Transport, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să analizeze cu atenție lista produselor cu risc fiscal ridicat, ca să nu riște să treacă cu vederea situațiile în care raportările sunt obligatorii. Atenționarea este utilă mai ales în contextul în care urmează o extindere a listei produselor riscante pentru care trebuie făcute raportări în e-Transport. Citește articolul
În privința transporturilor de bunuri ce trebuie raportate în e-Transport, cărora li se alocă acel cod UIT, Guvernul a venit cu o excepție privind confiscările. Mai precis, măsura confiscării nu se mai aplică dacă, în lipsa codului UIT, bunurile sunt înregistrate în documente justificative și apoi în contabilitate. Conform specialiștilor, precizarea vine ca urmare a sancționării unor contribuabili care, deși obținuseră codul UIT, acesta nu apărea și în evidențele autorităților. Citește articolul
În cazul transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante), Guvernul a stabilit recent extinderea listei celor obligați să facă raportări în sistemul e-Transport. Citește articolul
Lista transporturilor rutiere exceptate de obligația de a face raportări în sistemul e-Transport a fost extinsă de către Executiv, conform unei ordonanțe recent oficializate. Noile scutiri se aplică pentru anumite colete poștale și pentru anumite produse accizabile. Citește articolul