avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 703 soluții astăzi
Acasă Subiect: certsign
Subiect: certsign
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Munca de acasă poate funcționa la fel ca cea de la birou. Ce soluții au companiile?

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Aprilie 2020 | 0 | 2204 | Timp de citire: 3 min.

Deși extinderea cât mai mult a telemuncii se înscria în rândul perspectivelor de viitor ale antreprenorilor asupra evoluțiilor din piața muncii, multe dintre companii s-au văzut trecând abrupt sau mult mai repde decât credeau la folosirea muncii de acasă, în contextul pandemiei COVID-19. Totuși, pentru a deveni viabilă pe termen mai lung, munca la domiciliu trebuie să se poată face în condiții cât mai facile atât pentru firme, cât și pentru angajații lor, în condiții de siguranță și de maximă accesibilitate.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tehnologia poate face munca de acasă la fel de sigură ca pe cea de la birou. Ce instrumente poți folosi

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 2732 | Timp de citire: 4 min.

Munca de la domiciliu, mai ales dacă ne gândim la raportul cu autoritățile, la depunerea unor documente și la relațiile cu partenerii de afaceri nu se poate face fără folosirea unor instrumente care să faciliteze procedurile și să asigure un nivel de securitate a datelor și informațiilor cu care angajații operează. De pildă, folosirea semnăturii electronice este esențială. Iar dacă aproape toți angajații unei firme lucrează de acasă, atunci "biroul" trebuie adus în casele fiecăruia prin soluții tehnice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce diferențe sunt între cele trei tipuri de semnături electronice și de ce numai una dintre ele e echivalentă cu semnătura de mână

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 1 | 26094 | Timp de citire: 5 min.

Există trei tipuri de semnături electronice, conform legislației în vigoare: semnătura simplă, semnătura avansată și semnătura calificată. În practică, acestea asigură niveluri diferite de securitate și recunoaștere pentru persoana care le folosește în relațiile sale cu alte persoane sau entități (firme sau instituții publice). Din acest motiv, cele trei tipuri de semnături electronice nu pot fi considerate egale și trebuie folosite în funcție de riscul asociat documentelor ce trebuie semnate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Studiu de caz Folosirea semnăturii electronice la distanță îți reduce cu peste 60% costurile cu documentele

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2019 | 0 | 2380 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Gata cu statul la cozi? O primărie oferă gratuit semnătură electronică locuitorilor, pentru ca ei să poată obține online documente

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Noiembrie 2019 | 1 | 4103 | Timp de citire: 4 min.

Primăria Alba Iulia va fi prima entitate de acest gen din țară care va elimina necesitatea deplasării la ghișee pentru a depune cereri și a obține documente de la autoritățile locale. Astfel, persoanele fizice vor putea interacționa exclusiv online cu primăria pentru o serie de documente, după ce își vor lua datele de acces pentru a semna electronic gratuit cererile pentru obținerea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, prelungirea abonamentului de parcare și nu numai. Inclusiv firmele vor putea să facă așa pentru a obține mai rapid actele de care au nevoie și a scăpa de statul la coadă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Avocații pot folosi semnătura electronică pentru a-și simplifica relația cu firmele și persoanele fizice pe care le reprezintă

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Octombrie 2019 | 1 | 5924 | Timp de citire: 2 min.

Dacă vor să economisească timp și bani în activitatea lor zilnică, avocații pot folosi semnătura electronică în relația cu clienții persoane juridice și persoane fizice. Practic, în acest fel, documentele circulă rapid între părți și dispar costurile poștale sau de curierat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Orice document necesar într-un proces poate fi trimis instanțelor pe e-mail. Avocații trebuie doar să aibă semnătură electronică

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2019 | 1 | 5945 | Timp de citire: 3 min.

Avocații care vor să transmită prin e-mail, către instanțe, cereri de chemare în judecată, cereri de apel, contestații sau alte acte trebuie să folosească semnătura electronică. Practic, e necesar ca avocații să folosească un instrument care le leagă, fără urmă de îndoială, identitatea reală de identitatea electronică, aspect subliniat inclusiv de judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), într-o decizie dată în acest an. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Digitalizare completă în HR

Actele de muncă se pot semna și arhiva electronic direct de pe telefon, chiar și de la distanță

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
19 Septembrie 2019 | 3 | 8545 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii care vor o simplificare a activității zilnice și o reducere a costurilor pot folosi semnătura electronică și arhivarea direct prin intermediul telefoanelor inteligente și tabletelor, inclusiv de la distanță. Astfel, contractele de muncă, actele adiționale, cererile de concediu și nu numai pot fi semnate și apoi accesate în arhivă direct în format electronic, fără să mai fie nevoie de documente tipărite și de prezența fizică a angajaților și angajatorilor în același loc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce pași trebuie să urmeze firmele pentru a se conforma noilor obligații de securitate cibernetică

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Iunie 2019 | 0 | 2948 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care oferă oamenilor servicii esențiale prin intermediul unor rețele sau sisteme informatice, precum și firmele mari care funizează servicii digitale au, din acest an, obligații noi pe partea de securitate cibernetică. În acest sens, explicăm astăzi, cu ajutorul specialiștilor de la certSIGN, ce pași trebuie urmați pentru ca firmele să se conformeze la aceste noi obligații de securitate cibernetică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Contractele de muncă și orice alte acte ce țin de relația de muncă pot fi semnate electronic

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Mai 2019 | 2 | 6826 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorii au posibilitatea de a semna inclusiv electronic contractele de muncă încheiate cu salariații, eliminându-se astfel nevoia semnăturii de mână. Însă semnătura electronică poate fi folosită și ulterior în cadrul relațiilor de muncă. De exemplu, pentru actele adiționale la contractul de muncă, fișa de post, cererile de concediu și altele. Astfel, angajatorul își poate simplifica procedurile interne foarte mult folosind un instrument modern pe care deja îl are la îndemână: semnătura electronică aplicată declarațiilor depuse la Fisc. Citește articolul