Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 754 soluții astăzi
Acasă Subiect: semnare electronica acte munca
Subiect: semnare electronica acte munca
ACCES GRATUIT
Clarificări

Angajații nu vor fi obligați să-și cumpere semnături electronice ca să poată semna contracte și alte acte de muncă

La Ministerul Muncii este în dezbatere un proiect de ordonanță de urgență care vrea să introducă semnătura electronică în cadrul relațiilor de muncă. Mai exact, să le permită firmelor și angajaților, dacă vor și dețin semnături electronice, să le folosească pentru a semna contracte și acte adiționale, pe care Codul muncii le vrea doar semnate în scris la acest moment, dar și să le folosească pentru alte tipuri de documente, dacă convin în acest sens. Esența e că semnătura electronică va fi o alternativă, una care aduce Codul muncii în secolul în care trăim, nicidecum aceasta nu va fi obligatorie. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Digitalizare completă în HR

Actele de muncă se pot semna și arhiva electronic direct de pe telefon, chiar și de la distanță

Angajatorii care vor o simplificare a activității zilnice și o reducere a costurilor pot folosi semnătura electronică și arhivarea direct prin intermediul telefoanelor inteligente și tabletelor, inclusiv de la distanță. Astfel, contractele de muncă, actele adiționale, cererile de concediu și nu numai pot fi semnate și apoi accesate în arhivă direct în format electronic, fără să mai fie nevoie de documente tipărite și de prezența fizică a angajaților și angajatorilor în același loc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Contractele de muncă și orice alte acte ce țin de relația de muncă pot fi semnate electronic

Angajatorii au posibilitatea de a semna inclusiv electronic contractele de muncă încheiate cu salariații, eliminându-se astfel nevoia semnăturii de mână. Însă semnătura electronică poate fi folosită și ulterior în cadrul relațiilor de muncă. De exemplu, pentru actele adiționale la contractul de muncă, fișa de post, cererile de concediu și altele. Astfel, angajatorul își poate simplifica procedurile interne foarte mult folosind un instrument modern pe care deja îl are la îndemână: semnătura electronică aplicată declarațiilor depuse la Fisc. Citește articolul