Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. In cazul unui control de la inspectoratul de munca, dosarele angajatilor trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuza sa faca acest lucru riscand amenzi de pana la 8.000 de lei. Componenta acestui dosar este relativ cunoscuta, fiecare specialist in resurse umane stiind ca trebuie sa includa obligatoriu actele necesare angajarii, contractul individual de munca si actele aditionale, precum si actele de studii ale angajatului. Totusi, exista si alte documente care trebuie incluse in dosarul salariatului, care nu au fost la fel de vehiculate, astfel ca mai putini sunt cei care le cunosc. Citește articolul
Potrivit Codului muncii, un angajat poate fi concediat, printre altele, daca nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat. Astfel, angajatorul are dreptul sa dea afara un salariat daca, spre exemplu, acesta nu isi atinge obiectivele de performanta stabilite la incheierea contractului de munca, nu isi realizeaza norma de munca sau isi executa sarcinile la standare necorespunzatoare. Totusi, pentru a concedia un angajat pe motiv de necorespundere profesionala, trebuie respectata o anumita procedura reglementata de normele legale. Citește articolul
Desi Codul muncii obliga angajatorii sa intocmeasa numai regulamentul intern, normele legale specifice domeniului privat impun acestora sa aiba si un regulament de organizare si functionare a societatii. Citește articolul
Datorita pozitiei sale de parte supraordonata in raportul juridic de munca, angajatorul poate (fara a fi obligat) sa supuna negocierii salariatilor, in totalitate sau in parte, regulamentul intern si regulamentul de organizare si functionare a unitatii si chiar sa le anexeze contractului colectiv de munca. Exista insa riscuri care decurg din necestatea respectarii simetriei modului de intocmire a actelor juridice. Citește articolul
Codul muncii obliga angajatorii sa intocmeasca regulamentul intern al societatii in maxim 60 de zile de la momentul in care aceasta isi dobandeste personalitatea juridica. Documentul trebuie neaparat afisat la sediul angajatorului, dar si comunicat salariatilor. Aflati astazi ce dispozitii trebuie sa contina obligatoriu un regulament intern. Citește articolul