avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 194 soluții astăzi
Acasă Subiect: ANAF
Subiect: ANAF
ACCES PREMIUM
Simplificarea relației cu Fiscul

Câte dintre măsurile anunțate de ANAF acum un an au devenit realitate între timp

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Noiembrie 2020 | 0 | 2269 | Timp de citire: 2 min.

Acum un an, redacția noastră scria despre șapte măsuri pe care reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le pregăteau pentru implementare, pentru a simplifica relația cu contribuabilii. Dintre acestea, însă, numai despre două se poate spune că sunt gata. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Site-ul ANAF are o nouă înfățișare

Dragos Niculescu în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
23 Octombrie 2020 | 2 | 2093 | Timp de citire: 1 min.

Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost modificat, acum având o nouă înfățișare și o organizare mai bună a informațiilor conținute. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Procedurile simplificate de vămuire: Care sunt și ce avantaje aduc contribuabililor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
14 Septembrie 2020 | 0 | 1565 | Timp de citire: 6 min.

Recent, Direcția Generală a Vămilor (DGV) din cadrul Fiscului a pus la dispoziția contribuabililor un ghid al procedurilor simplificate de vămuire. Documentul face referire atât la avantajele acestor proceduri, cât și la cum pot fi accesate.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Spațiul Privat Virtual: Care sunt beneficiile și neajunsurile portalului ANAF

PwC România în Contabil și fiscal
7 Septembrie 2020 | 0 | 2703 | Timp de citire: 5 min.

Pentru majoritatea românilor interacțiunea cu autoritățile fiscale a reprezentat cel puțin o dată în viață un stres asociat cu timp îndelungat petrecut la cozi fără garanția rezolvării problemei. Pandemia a revoluționat forțat munca la distanță și în acest context și interacțiunea cu ANAF, care a îmbunătățit în câteva luni platforma Spațiul Virtual Privat (SPV) cât nu a reușit să o facă în toți cei șase ani de la lansare. Îmbunătățirile aduse facilitează și relaxează de ambele părți interacțiunile între autorități și contribuabili, reprezentând cu siguranță un pas important în digitalizarea ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Programările online ANAF, disponibile de-acum în toată țara: Cum aranjezi o întâlnire cu un inspector sau pentru validarea contului în SPV

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 August 2020 | 0 | 5077 | Timp de citire: 3 min.

Pe 11 august 2020, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat un nou serviciu pentru contribuabili: o aplicație online pentru programări. Aceasta poate fi folosită atât pentru a programa întâlniri în persoană la sediile ANAF, cât și pentru a programa o întâlnire online pentru validarea unui cont nou-creat în Spațiul Privat Virtual (SPV). Pentru întâlnirile fizice, aplicația a fost testată inițial la nivelul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați, iar de-acum este disponibilă pentru toată țara. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANAF: O nouă facilitate în SPV: plata în numele altei persoane decât titularul contului

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 August 2020 | 0 | 2471 | Timp de citire: 3 min.

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au dezvoltat și implementat noi facilități ale serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV): se acordă titularului contului posibilitatea de a plăti, în numele oricărei alte persoane fizice, impozite sau contribuții evidențiate în declarația unică, anunță ANAF azi într-un comunicat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF fluidizează traficul de mărfuri prin birourile vamale, în beneficiul companiilor

George Hari Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2020 | 0 | 1805 | Timp de citire: 1 min.

Conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a adoptat unele măsuri pentru fluidizarea traficului de mărfuri prin birourile vamale, care vor fl implementate în teritoriu de luna aceasta, se anunță într-un comunicat de presă de vineri. Printre altele, va crește numărul operatorilor economici care utilizează procedura simplificată de declarare a mărfurilor prin înscrierea în evidenţele declarantului și va fi uniformizată activitatea de control desfăşurată de structurile vamale de la nivel central regional şi local. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul adună din ce în ce mai multe informații bancare despre persoanele fizice și juridice

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 August 2020 | 0 | 10709 | Timp de citire: 2 min.

Recent, Fiscul a fost împuternicit să facă un registru al tuturor conturilor bancare și de plăți ale firmelor și persoanelor fizice din România. Însă acestea nu sunt singurele informații bancare pe care le va deține Fiscul, deoarece Codul de procedură fiscală deja prevedea că autoritățile au acces la listele persoanelor care deschid sau închid conturi bancare sau care folosesc casete de valori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul a publicat lista firmelor cu datorii la stat la final de iunie

Andreea Tutulan în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 0 | 2921 | Timp de citire: 1 min.

Fiscul a publicat lista datornicilor pentru trimestrul al doilea al anului 2020, respectiv pentru perioadele aprilie-iunie. Lista poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Registrul conturilor bancare

ANAF va păstra informații despre conturile firmelor pe toată durata relației cu banca și zece ani după

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
20 Iulie 2020 | 0 | 2248 | Timp de citire: 1 min.

Ultimele modificări aduse legislației pentru prevenirea spălării banilor și a finanțării faptelor de terorism au introdus, printre altele, și „Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare”, care va fi operat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Registrul va conține informații despre datele bancare ale firmelor și persoanelor fizice din România. Pentru că vorbim de o stocare a unor date foarte importante pentru cei vizați, Ordonanța de urgență nr. 111/2020 (care a introdus și obligația implementării Registrului) a prevăzut o limită de timp în care pot fi păstrate datele: zece ani de la momentul încetării relației clientului cu instituția unde era deschis contul de plăți/bancar. Citește articolul