Ultimele modificări aduse legislației pentru prevenirea spălării banilor și a finanțării faptelor de terorism au introdus, printre altele, și „Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare”, care va fi operat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Registrul va conține informații despre datele bancare ale firmelor și persoanelor fizice din România. Pentru că vorbim de o stocare a unor date foarte importante pentru cei vizați, Ordonanța de urgență nr. 111/2020 (care a introdus și obligația implementării Registrului) a prevăzut o limită de timp în care pot fi păstrate datele: zece ani de la momentul încetării relației clientului cu instituția unde era deschis contul de plăți/bancar. Citește articolul
Persoanele fizice sau juridice pot solicita informații din registrul beneficiarilor reali de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), fără să demonstreze un interes legitim în acest sens. Măsură a fost oficializată săptămâna trecută printr-o ordonanță de urgență a Guvernului, publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Informațiile despre conturile bancare și de plăți ale tuturor persoanelor (fie că vorbim de persoane juridice, fie că vorbim de persoane fizice) vor fi disponibile, în curând, într-un registru al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Registrul nu este, deocamdată, operațional. Însă, odată ce va fi, vor avea acces la el și la informațiile din el toate autoritățile care au competență pe prevenirea spălării banilor și prevenirea finanțării terorismului. Citește articolul
Atât firmele, cât și persoanele fizice își pot face un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), platformă pusă la dispoziție de către Fisc și care face posibilă comunicarea, în format electronic, între autoritățile fiscale și cotribuabili. Crearea unui astfel de cont presupune parcurgerea mai multor etape care, în mare, sunt similare pentru ambele categorii de contribuabili, iar, mai nou, Fiscul a făcut posibilă activarea contului de la distanță pentru mai mulți contribuabili. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice deopotrivă pot să își facă un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) în mod electronic, fără deplasări la ghișeu, dacă dețin un certificat digital calificat sau, dacă nu au unul, în baza unor documente mai vechi de la Fisc primite pe numele acestora, comunică Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vineri seara. Citește articolul
În timpul stării de urgență, contribuabilii își vor putea susține contestațiile fiscale fie online, fie prin telefon, a anunțat azi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Două documente importante care țin de procedura de înregistrare a contractelor de fiducie au fost modificate, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), publicat recent în Monitorul Oficial. Concret, este vorba despre declarația de înregistrare a contractelor de fiducie și despre registrul contractelor de fiducie. Citește articolul
Înființarea mai multor direcții în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), redenumirea alteia și eliminarea a 2.000 de posturi neocupate sunt doar câteva dintre măsurile Guvernului cuprinse într-o hotărâre care are ca scop eficientizarea activității Fiscului și care a intrat recent în vigoare. Citește articolul
Contribuabilii care au declarații fiscale de transmis către autorități se pot folosi, în principal, de portalul e-Guvernare.ro. Așa se transmit Fiscului majoritatea formularelor, printre care se numără declarațiile privind taxele salariale, impozitul pe profit, decontarea TVA-ului, situațiile financiare anuale și nu numai. Citește articolul
Pentru a limita, pe cât posibil, răspândirea coronavirusului, contribuabilii pot transmite Fiscului și pot obține documente direct online, fără a se mai duce la ghișee. Mai precis, atât persoanele fizice, cât și firmele pot transmite declarații și pot obține diverse acte de la Fisc folosindu-se de Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul