Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Din septembrie 2018, președinții asociațiilor de proprietari vor beneficia de un cadru legal mai clar în ceea ce privește atribuțiile lor. Astfel, vor fi prevăzute expres o serie de obligații detaliate pentru președintele asociației de proprietari. Citește articolul
În era Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), calitatea de operator de date a asociației de proprietari este pusă uneori sub semnul întrebării de către cei vizați. În contextul montării unor sisteme de supraveghere în blocuri, se păstrează o subliniere pe care a făcut-o autoritatea română de supraveghere a protecției datelor în trecut: asociația este operator de date personale și are obligații în consecință. Citește articolul
Cei care vor dori să devină cenzori într-o asociație de proprietari, după 28 septembrie 2018, vor avea de îndeplinit o serie de condiții suplimentare față de cele aplicabile la acest moment. Aceste condiții se referă la un anumit nivel de educație, în cazul persoanelor fizice, și la activitatea desfășurată în anumite domenii specifice, în cazul persoanelor juridice. Citește articolul
Cenzorii și comisiile de cenzori vor avea, odată cu schimbarea legislației privind asociațiilor, ce va avea loc în luna septembrie a acestui an, mai multe atribuții decât în prezent. După cum stabilește legislația în vigoare, cenzorii sunt persoanele care urmăresc și asigură respectarea cadrului legal în administrarea bunurilor și a fondurilor bănești ale unei asociații de proprietari. Citește articolul
Comitetul executiv al unei asociații de proprietari are, potrivit legislației în vigoare, o serie de atribuții, inclusiv aplicarea hotărârilor adunării generale și întocmirea proiectului de buget. Odată cu schimbarea cadrului legal privind asociațiile, în luna septembrie a acestui an, comitetul executiv va avea, precum adunarea generală, mai multe atribuții față de câte au în prezent. Citește articolul
Adunarea generală a proprietarilor va avea o serie de noi atribuții, odată cu intrarea în vigoare, în luna septembrie 2018, a noii legislații privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Mai exact, adunarea generală va avea de peste două ori mai multe atribuții decât în prezent. Citește articolul
Președinții asociațiilor de proprietari, administratorii acestora, dar și alte persoane din conducerea asociațiilor nu vor mai avea dreptul de a reprezenta în ședințe, începând din luna septembrie, un alt proprietar din imobil. Această prevedere modifică situația din prezent, care dă posibilitatea oricărui membru al asociației să reprezinte unul sau mai mulți proprietari de apartamente în cadrul adunării generale. Citește articolul
Atribuțiile președinților asociațiilor de proprietari vor putea fi transferate temporar, începând cu luna septembrie, unui alt membru al comitetului executiv, dar președintele va rămâne, în continuare, resposabil din punct de vedere legal. Și în prezent, un președinte de asociație își poate delega atribuțiile, dar nu este stabilită o durată maximă pentru delegare și nici cine răspunde în fața legii: președintele sau cel delegat. Citește articolul
Activitatea membrilor comitetului executiv al unei asociații de proprietari se va desfășura după noi reguli, introduse, de luna viitoare, de către noua legislație privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari. O modificare adusă Legii asociațiilor de proprietari vizează cazurile în care un membru al comitetului executiv, inclusiv președintele asociației, își dă demisia și ce condiții trebuie îndeplinite pentru ca demisia să se aplice efectiv. Citește articolul
Din septembrie 2018, legislația privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari se modifică, iar noua lege aduce, pe lângă mai multe noutăți privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor sau modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari sau chiriași, și schimbări privind activitatea administratorilor de imobile. Mai exact, administratorii de bloc nu vor mai putea plăti furnizorii de servicii și produse în numerar, ci doar din contul curent al asociației, plus că orice sumă încasată de asociație va trebui să ajungă în acel cont bancar. Citește articolul