Situațiile financiare pe 2022, pe care firmele trebuie să le întocmească și transmită, până la finalul lunii mai 2023, la unitățile Ministerului Finanțelor (MF), pot fi ori în format tipărit și în format electronic, ori numai în format electronic. Acestea pot fi depuse fizic la registraturi sau la oficiile poștale ori pot fi transmise direct online. Citește articolul
Situațiile financiare pe 2022, pe care firmele trebuie să le întocmească și transmită, până la finalul lunii mai 2023, la unitățile Ministerului Finanțelor (MF), trebuie să fie aprobate în cadrul adunării generale a acționarilor/asociaților (AGA). Citește articolul
O parte dintre companiile care trebuie să întocmească și să depună în acest an situații financiare pentru 2022 sunt obligate să le și auditeze, conform legislației bilanțurilor. Citește articolul
Firmele trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare anuale pentru 2022 până la finalul lunii mai 2023, iar regulile date în acest sens sunt incluse în Ordinul Ministerului Finanțelor (MF) 4.268/2022. Iată principalele coordonate de avut în vedere: Citește articolul
Conținutul situațiilor financiare anuale pentru 2022 este stabilit, de la caz la caz, în funcție de mărimea unei companii. Astfel, firmele mai mici au mai puține informații de adunat pentru bilanțuri, față de firmele mijlocii sau mari. Citește articolul
Dincolo de depunerea lunară sau trimestrială a fișierului SAF-T prin declarația 406, există un termen special numai pentru partea de active a acestui formular, conform regulilor stabilite de Fisc. Concret, partea de active a fișierului SAF-T se raportează o singură dată pe an, la termenul situațiilor financiare anuale. Asta înseamnă că activele vor fi raportate, pentru prima oară, de firmele mijlocii în primăvara anului 2024. Citește articolul
Firmele trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare pentru anul 2022 până pe 30 mai 2023, potrivit unui ordin oficializat recent de Ministerul Finanțelor (MF), care stabilește regulile pentru bilanțurile care trebuie făcute în acest an. Iar miercuri au apărut și formularele electronice de care au nevoie companiile pentru a transmite bilanțurile către MF. Ca o noutate, trebuie reținut că, din 2023, nu mai este posibilă desființarea unei firme pentru depunerea bilanțurilor cu întârziere mare. Citește articolul
Firmele care au optat în 2022 pentru distribuirea de dividende interimare trebuie să facă o regularizare, în 2023, după aprobarea situațiilor financiare anuale. În acest context, pot fi necesare și ajustări la impozitul aferent dividendelor - fie efectuarea unei plăți suplimentare, fie solicitarea unei restituiri parțiale. Citește articolul
În contextul în care, pe final de 2022, multe firme au făcut distribuiri de dividende interimare pentru a evita majorarea impozitului de la 5% la 8%, este important de subliniat că acestea trebuie să facă, la început de 2023, o regularizare. Citește articolul
În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul