În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul
Companiile înființate în 2022, care n-au avut activitate în cursul exercițiului financiar, trebuie să depună o declarație specială, la unitățile Ministerului Finanțelor (MF), până pe 2 martie 2023. Practic, aceasta este depusă în locul situațiilor financiare pe 2022. Citește articolul
Până acum, reglementările contabile conțineau detalii numai despre contabilizarea dividendelor interimare la companiile care le repartizează. Din acest motiv, Ministerul Finanțelor (MF) a venit luni cu completări oficiale pentru a stabili cum sunt contabilizate dividendele interimare la companiile care le primesc. Citește articolul
O serie de modificări notabile au fost făcute luni la reglementările contabile folosite de companii și de ONG-uri, conform unui ordin oficializat de Ministerul Finanțelor (MF). Acestea se aplică începând cu situațiile financiare aferente anului 2022. Citește articolul
Reglementările contabile au fost completate cu prevederi complet noi legate, de exemplu, de primirea dividendelor interimare sau de situațiile în care o entitate acționează în nume propriu, conform unui ordin nou al Ministerului Finanțelor (MF). Totodată, avem și câteva conturi contabile noi. Schimbările se aplică începând cu situațiile financiare aferente anului 2022. Citește articolul
Dincolo de raportarea lunară sau trimestrială a fișierului standard de control fiscal (SAF-T), contribuabilii mari trebuie să mai depună formularul și anual, dar strict pentru partea de active. Raportarea activelor se face la termenul depunerii situațiilor financiare anuale, însă specialiștii avertizează că prima astfel de declarare intervine abia în 2023. Când vine vorba de firmele cu an financiar diferit de cel calendaristic sau de firmele care au început raportările în iulie 2022, Fiscul a stabilit o regulă specială. Citește articolul
Regulamentul 852/2020, numit și taxonomia europeană, definește o listă a activităților prietenoase cu mediul înconjurător care îndeplinesc anumite obiective de mediu și stabilește criteriile tehnice de performanță pe care o anumită activitate trebuie să le îndeplinească pentru a atinge aceste obiective de mediu. Lista conține trei tipuri de activități: cele primare, care contribuie direct la atingerea obiectivelor, cele de tranziție, pentru care nu există o alternativă viabilă cu nivel scăzut de emisii de CO2 din punct de vedere tehnologic și economic, dar care sprijină tranziția către o economie neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO2 prin stabilirea unor praguri pentru determinarea celor mai performante companii din industrie, și cele suport, care facilitează indirect activitățile primare. Citește articolul
Un proiect de lege prin care se propuneau obligații noi pentru afaceri a fost schimbat radical la Senat, după reacțiile negative apărute în spațiul public, acestea fiind eliminate din document. Așa-numitul Catalog al firmelor, în care acum se înscriu opțional doar societățile, urma să devină obligatoriu atât pentru companii, cât și pentru PFA-uri și întreprinderile individuale și familiale (II și IF). Aceste entități urmau să achite anual „taxe” către Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR). Totodată, societățile urmau să aibă o obligație suplimentară - reprezentantul legal să obțină un certificat special de la autorități. Citește articolul
Anumite companii vor trebui să publice un raport anual privind impozitul pe profit plătit în fiecare stat membru al Uniunii Europene, prevede un ordin publicat azi în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. Noua regulă se va aplica din 1 ianuarie 2023, astfel că primele rapoarte de acest gen vor trebui publicate ulterior acelui an. Citește articolul
Câteva dintre situațiile în care societățile riscă acum desființarea, la cererea oricărei persoane sau a Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), o să dispară din Legea societăților spre finalul lunii noiembrie 2022. Conform noii Legi a ONRC, nedepunerea situațiilor financiare anuale, a raportărilor contabile sau a declarației de inactivitate nu vor mai reprezenta motive de dizolvare a firmelor. Citește articolul