Subiect: telemunca
ACCES PREMIUM
Coronavirus
Munca de acasă: Ce documente trebuie să prezinte angajatorii, dacă îi controlează Inspecția Muncii în aceste zile
Chiar dacă multe firme și-au trimis angajații să lucreze de acasă, pentru a limita cât mai mult riscul de îmbolnăvire cu coronavirus, posibilitatea ca acestea să fie verificate de Inspecția Muncii încă există, instituția anunțând zilele trecute că va continua controalele la angajatori inclusiv în această perioadă. Astfel, s-ar putea ca, atunci când sunt inspectate de autorități, companiile să trebuiască să demonstreze că au respectat legislația muncii când vine vorba de desfășurarea muncii de la distanță. Cu ce documente se poate face acest lucru? Ne-au explicat două avocate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Coronavirus
Angajatorii pot trece temporar salariații pe munca de acasă, fără a le modifica CIM, spun specialiștii și autoritățile
Deoarece răspândirea coronavirusului începe să capete amploare în România, angajatorii pot lua în calcul, ca măsură de protecție a propriilor salariați, trecerea temporară pe munca de acasă. Conform specialiștilor Radu și Asociații, această modificare temporară a locului muncii poate fi făcută de firme fără a încheia acte adiționale la contractele individuale de muncă (CIM). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Coronavirus
Reminder Angajații tăi lucrează de acasă? Atenție la riscurile de securitate a datelor
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le impune firmelor să acorde o importanță deosebită riscurilor de securitate a datelor personale prelucrate. O încălcare a securității datelor este cea care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor prelucrate ori la accesul neautorizat. Cum angajații pot constitui veriga slabă în multe scenarii de incidente de securitate, e necesară instruirea lor în spiritul GDPR-ului. O atenție sporită trebuie acordată însă celor care nu lucrează de la birou, ci din alte locuri, pentru că riscurile de securitate cresc semnificativ în cazul lor. Cum multe firme se gândesc serios în perioada asta să le permită angajaților să lucreze de acasă, e cazul să redeschidem acest subiect. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce soluții au firmele, dacă nu-și pot continua activitatea din cauza coronavirusului. Suspendarea activității vs. întreruperea ei
În contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial și mai ales la nivel național, companiile din România se pot găsi în situația de a nu-și putea continua temporar activitatea. În acest caz, specialiștii EY România spun că există două opțiuni pentru angajatori. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Coronavirus
Ce variante legale au angajatorii care vor să-și trimită angajații să lucreze de acasă
Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2019 | 4338 | Timp de citire: 3 min.
UPDATE Raporturi de muncă 2019: Ce schimbări importante trebuie să cunoască angajatorii
26 Ianuarie 2019 | 4338 | Timp de citire: 3 min.
Noi reglementări, unele chiar în premieră, precum internshipul sau telemunca, majorarea unor subvenții la angajare, aspecte legate de acordarea concediului de odihnă, simplificări la angajarea străinilor - sunt doar câteva dintre modificările importante pentru responsabilii de resurse umane dintr-o companie care au intrat în 2018 în vigoare sau care au fost adoptate și se aplică de la 1 ianuarie 2019. Peste toate astea, Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) le-a dat și el de furcă responsabililor pe probleme de muncă anul acesta. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Relația cu salariații tăi în 2019: Cele zece schimbări relevante pentru angajatori, importante în noul an
Sancțiunile severe pentru angajatorii care au angajați muncind la negru, condițiile pentru monitorizarea video și a conversațiilor angajaților sau reglementarea internship-ului reprezintă doar o parte dintre modificările importante în domeniul relațiilor de muncă, ce au apărut în anul recent încheiat și de care trebuie să țină cont angajatorii în 2019. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
31 August 2018 | 1 | 6496 | Timp de citire: 3 min.
Legi pentru angajatori, acționari, contravenienți și nu numai: Ce au adoptat parlamentarii în prima sesiune din 2018
31 August 2018 | 1 | 6496 | Timp de citire: 3 min.
În prima sesiune parlamentară din anul 2018, parlamentarii au dat undă verde multor modificări legislative importante pentru angajatori, antreprenori, dar și pentru cetățeanul de rând. Pe lângă modificări, aleșii poporului au adoptat reglementări în premieră pentru interni și telesalariați. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Dacă vrei să ai telesalariați, va trebui să faci modificări în regulamentul intern
Cum telemunca înseamnă o modalitate aparte a raportului de muncă, angajatorii care vor să aibă telesalariați nu trebuie să scape din vedere că trebuie făcute modificări în consecință la regulamentele interne, potrivit specialiștilor în resurse umane. Telemunca vine cu obligații și drepturi specifice, iar cuprinderea lor în regulamente este absolut necesară. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Telemunca: Se dau sau nu tichete de masă telesalariaților?
Acordarea tichetelor de masă e lăsată la dispoziția angajatorului, potrivit legislației, dar, dacă sunt acordate astfel de tichete, e necesar să fie fixate regulile de acordare la nivel de unitate. Telesalariatul care va lucra în mai multe locuri ar putea pune probleme angajatorului apropo de acordarea tichetelor, subliniază specialiștii în resurse umane. Citește articolul










