Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 483 soluții astăzi
Acasă Subiect: stresul la serviciu
Subiect: stresul la serviciu
ACCES PREMIUM

Stresul și epuizarea la muncă: Cum poate salariatul să le dovedească și ce recomandă specialiștii pentru angajatori

O nouă lege intrată în vigoare în luna august stabilește că salariații hărțuiți moral la locul de muncă (noțiune care include stresul și epuizarea fizică) pot obține despăgubiri în instanță de la angajator sau chiar bani pentru a merge la ședințe de terapie. În practică, însă, hărțuirea morală este destul de greu de dovedit și oricum procedura este de durată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Atenție la cum scrii anunțurile de recrutare! O firmă a fost amendată cu mii de lei pentru că a discriminat la angajare

Două firme au fost amendate cu peste 10.000 de lei pentru că au făcut discriminare la angajare și pentru că nu au permis accesul unui copil cu dizabilități într-un taxi, încălcând astfel OUG nr. 137/2020, informează Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNDC). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, stresul poate fi considerat hărțuire morală la locul de muncă

Stresul și epuizarea fizică sunt considerate de-acum ca fiind forme ale hărțuirii morale la locul de muncă, conform unei legi noi. Dacă identifică fapte de hărțuire morală, autoritățile pot obliga angajatorul la plata consilierii psihologice a salariaților, însă se poate ajunge și la amenzi de până la 200.000 de lei, dacă firma refuză să dea banii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Burnout-ul, recunoscut oficial ca boală

Burnout-ul la salariați: Ce ar trebui să știe angajatorii despre factorii psihologici ai epuizării prin muncă

La finele lunii mai 2019, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a recunoscut burnout-ul ca boală și l-a adăugat în noua clasificare internațională a bolilor, care va intra în vigoare în anul 2022. Potrivit OMS, burnout-ul, adică epuizarea prin muncă, are trei „simptome” cu ajutorul cărora poate fi recunoscut de angajatori, respectiv sentimentul de epuizare fizică și psihică, detașarea mentală vizavi de slujbă și performanțele slabe la locul de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Epuizarea prin muncă, recunoscută ca boală

Burnout: Cum îți poți da seama că un angajat suferă de epuizare prin muncă

Recent, burnout-ul (epuizarea prin muncă) a fost recunoscută oficial ca boală de către Organizația Mondială a Sănătății și a fost introdusă în cea mai nouă versiune a clasificării internaționale a bolilor. Burnout-ul este un subiect care a declanșat, în ultimele decenii, un interes răspândit atât în rândul publicului larg, cât și în domeniul cercetărilor psihologice. În timp ce unii cercetători au încercat să nege existența unei astfel de probleme, alții au discutat și au luat în considerare diferitele sale etape, factori și semnale de avertisment și au încercat să descopere ce fel de măsuri ar putea lua angajatorii pentru a rezolva această problemă a secolului XXI. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Burnout: Epuizarea prin muncă este recunoscută oficial ca boală, conform OMS

Recent, epuizarea prin muncă (burnout-ul) a fost recunoscută oficial ca boală de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și a fost introdusă într-o nouă versiune a clasificării internaționale a bolilor. Clasificarea respectivă este un document folosit atât de medici, pentru diagnosticare, cât și de cei din domeniul asigurărilor de sănătate, iar noua sa versiune se va aplica din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

UPDATE Gestionarea stresului la serviciu: Cauze, efecte și măsuri pe care poate să le ia firma

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Octombrie 2018 | 1 | 6564

Una dintre cele mai mari probleme de sănătate cu care se pot confrunta salariații la serviciu este stresul, conform unui ghid al Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Cauzele stresului la muncă sunt atât interne, cât și externe și pot să difere de la companie la companie, însă cert este că stresul aduce vești proaste și firmei, și angajaților. În acest sens, AESSM pune la dispoziția angajatorilor câteva reguli procedurale esențiale pentru gestionarea stresului la serviciu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Gestionarea stresului la serviciu în opt etape: Cum se poate pregăti un angajator și ce măsuri poate lua

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Aprilie 2018 | 3 | 3409

După ce am prezentat principalele cauze și efecte pe care le are stresul la serviciu, astăzi explicăm ce poate face un angajator pentru a preveni și a combate stresul în rândul salariaților săi. De la informare și până la implementarea unui plan concret de acțiune, angajatorii au mai multe etape esențiale de parcurs, conform informațiilor furnizate de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stresul la serviciu: Ce efecte poate avea acesta asupra salariaților și firmelor

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Martie 2018 | 1 | 6420

Luna trecută, redacția noastră a început o campanie de informare legată de stresul la locul de muncă. Dacă întâi am prezentat cauzele interne și externe ale stresului, astăzi am ajuns la prezentarea efectelor pe care le poate avea acesta asupra salariaților și asupra companiei. În esență, stresul la serviciu nu aduce nimic bun: angajații au performanțe scăzute, iar angajatorul are pierderi financiare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stresul la serviciu: Acesta poate afecta salariații și din cauza vieții personale

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Februarie 2018 | 0 | 3154

După ce săptămâna trecută am scris despre cauzele interne ale stresului la serviciu, astăzi continuăm cu cauzele externe ale acestuia, așa cum sunt ele prezentate de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Stresul este una dintre problemele grave de sănătate cu care se pot confrunta salariații la serviciu, iar acesta poate avea efecte negative atât pentru angajați, cât și pentru angajatori. Citește articolul