Anul 2019 înseamnă pentru inspectorii muncii, în special, verificarea respectării obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), precum și a relațiilor de muncă dintre angajator și angajat. Acestea vor fi principalele nereguli căutate de inspectorii muncii în acest an, tendință comunicată și regăsită în programele-cadru de acțiuni anuale elaborate de Inspecția Muncii. De exemplu, printre acțiunile pregătite în primul trimestru se află verificarea stadiului normalizării locurilor de muncă la angajatorii care au obținut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite și monitorizarea riscurilor existente la locurile de muncă din microintrepinderi (până la nouă angajați). În baza acestora, echipa Eurofin face câteva recomandări esențiale și practice în 2019 pentru buna desfășurare a organizației din care faceți parte. Citește articolul
Costurile pentru securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a angajaților pot fi numeroase, dar în cele ce urmează vom reda o listă minimală a acestora cu cheltuieli ce nu pot fi evitate, listă ce poate fi completată în funcție de specificul fiecărui tip de activitate. Citește articolul
Toate principiile generale legate de câmpul muncii, de la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securității lucrătorilor sau eliminarea factorilor de risc, până la accidente de muncă, informare, instruirea angajaților și a reprezentanților lor, precum și direcțiile generale pentru implementarea acestor principii, sunt stabilite de Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă. Cum orice lege este perfectibilă și acest act cu regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM) necesită, în opinia specialiștilor din domeniu, o serie de completări sau modificări. Citește articolul
Reprezentanții Inspecției Muncii desfășoară lunar controale la companii, inclusiv pe domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), aplicând amenzi consistente celor care nu respectă legislația. În aceste condiții, iată care sunt cele mai frecvente nereguli constatate de autorități în domeniul SSM și cum pot fi acestea rezolvate. Citește articolul
În cazurile în care nu se iau sau nu se respectă măsurile legale ce țin de domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), în acest fel fiind creat un pericol iminent de accidentare sau îmbolnăvire, companiile riscă amenzi penale care pot ajunge până la 1,2 milioane de lei. Practic, aceste amenzi prevăzute de Codul penal, în plus față de amenzile contravenționale din Legea SSM, sunt pentru cazurile cele mai grave. Citește articolul
Angajatorii care încalcă legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) riscă amenzi contravenționale consistente. Mai precis, amenzile pornesc de la 2.000 de lei, însă pot ajunge chiar și până la 10.000 de lei. Citește articolul
Lucrările pe care le fac firmele pe șantiere trebuie să se desfășoare în conformitate cu legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). În esență, partea de SSM trebuie coordonată atât la elaborarea proiectului, cât și pe durata lucrărilor, cu ajutorul unor instrumente specifice. Citește articolul
Dacă au persoane care lucrează zilnic la calculator, companiile sunt obligate să le asigure acestora controale de vedere, aceasta fiind doar una dintre măsurile impuse de legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul
În domeniul medical, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru a evita, pe cât posibil, rănirea salariaților care folosesc obiecte ascuțite în activitatea lor zilnică, reiese din legislația sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul
Companiile pot angaja persoane în vârstă de cel puțin 15 ani, conform legislației în vigoare, însă în aceste cazuri trebuie să respecte anumite reguli speciale, pentru a le asigura salariaților sănătatea și securitatea în muncă (SSM). Citește articolul