avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: ssm
Subiect: ssm
ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

UPDATE Gestionarea stresului la serviciu: Cauze, efecte și măsuri pe care poate să le ia firma

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Octombrie 2018 | 1 | 7408 | Timp de citire: 2 min.

Una dintre cele mai mari probleme de sănătate cu care se pot confrunta salariații la serviciu este stresul, conform unui ghid al Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Cauzele stresului la muncă sunt atât interne, cât și externe și pot să difere de la companie la companie, însă cert este că stresul aduce vești proaste și firmei, și angajaților. În acest sens, AESSM pune la dispoziția angajatorilor câteva reguli procedurale esențiale pentru gestionarea stresului la serviciu. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Politica de securitate și sănătate în muncă a firmei ar trebui să fie adaptată la genul salariaților

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
23 Octombrie 2018 | 0 | 2586 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când își stabilesc politica de securitate și sănătate în muncă (SSM), angajatorii ar trebui să țină cont și de genul salariaților pe care-i au, potrivit Agenției Europene pentru SSM. Concret, firmele trebuie să ia mereu în calcul faptul că bărbații și femeile sunt diferiți, biologic vorbind, și că există diferențe care influențează riscurile la care pot fi expuși aceștia. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghid de SSM pentru angajatori

Ce bani și servicii pot primi salariații, în baza asigurării pentru accidente de muncă și boli profesionale

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Octombrie 2018 | 1 | 8103 | Timp de citire: 3 min.

Companiile sunt obligate să achite, pentru propriii salariați, contribuția asiguratorie pentru muncă, conform Codului fiscal. O parte din această contribuție se duce la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, ceea ce înseamnă că angajații pot beneficia de anumite sume de bani și de anumite servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Medicii semnalează suspiciunile de boli profesionale și autoritățile le cercetează pentru confirmare

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Octombrie 2018 | 1 | 1884 | Timp de citire: 2 min.

Rolul angajatorului în cazul depistării și cercetării bolilor profesionale este destul de redus, în sensul că acesta trebuie doar să asigure controale medicale periodice pentru salariați. Asta înseamnă că, potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), numai medicii pot semnala suspiciunile de boli profesionale, iar autoritățile sunt cele care le investighează și confirmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Boala profesională: Ce este și din ce cauze apare la un salariat

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Octombrie 2018 | 1 | 1835 | Timp de citire: 2 min.

Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Aceasta poate avea mai multe cauze, una dintre ele fiind suprasolicitarea organismului în timpul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

La finalizarea cercetării unui accident de muncă, firma trebuie să încheie un proces-verbal

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Octombrie 2018 | 1 | 2771 | Timp de citire: 2 min.

Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Dosarul de cercetare pentru accidentele de muncă: Cum se face și ce conține

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Septembrie 2018 | 2 | 3616 | Timp de citire: 3 min.

Întocmirea dosarului de cercetare este o etapă obligatorie pentru firme atunci când trebuie să investigheze un accident de muncă, reiese din legislația din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Acesta trebuie să conțină o serie întreagă de documente și să fie pregătit într-o formă anume stabilită de autorități. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Principalii pași de urmat la cercetarea internă a unui accident de muncă suferit de un salariat

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2018 | 2 | 2464 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorii sunt obligați să cerceteze accidentele de muncă numai în cazurile în care există salariați care-și pierd temporar capacitatea de a lucra, în celelalte situații fiind nevoie de intervenția autorităților, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM). În acest sens, companiile trebuie să urmeze anumiți pași la investigarea unui accident de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Numai anumite accidente de muncă trebuie cercetate de către companie

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 1 | 1350 | Timp de citire: 2 min.

Cercetarea accidentelor de muncă este obligatorie, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM), însă angajatorii se pot ocupa de investigarea acestor evenimente numai atunci când există cazuri de incapacitate temporară de muncă. În celelalte cazuri, cercetarea o fac autoritățile statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Evidența obligatorie a accidentelor de muncă: Firma trebuie să folosească trei registre diferite

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Septembrie 2018 | 1 | 1939 | Timp de citire: 2 min.

Printre obligațiile angajatorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) se numără cea a ținerii unei evidențe a accidentelor de muncă, potrivit legislației în vigoare. Mai precis, este vorba de trei registre diferite. Citește articolul