Atunci când angajatorul decide să-și supună salariații unor evaluări periodice, acesta trebuie să ia în calcul desemnarea unei persoane care să se ocupe de procedura de evaluare. Dan Năstase, consilier juridic specializat în dreptul muncii, avertizează asupra faptului că alegerea greșită a evaluatorului i-ar putea crea probleme mari angajatorului. Citește articolul
Chiar dacă responsabilul cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO) se va bucura de un grad ridicat de independență și va răspunde doar în fața conducerii unei firme, acesta va putea fi evaluat ca oricare alt salariat. Totodată, evaluarea va putea fi făcută și prin prisma verificărilor făcute de persoane din exteriorul companiei. Citește articolul
Odată cu modificarea Codului muncii în 2011, legiuitorul a instituit o nouă obligație în sarcina angajatorilor, respectiv definirea criteriilor şi procedurilor de evaluare profesională a angajaților şi includerea acestora în regulamentul intern, conform art. 242 lit. i) din Codul muncii. În plus, criteriile de evaluare trebuie incluse şi în contractele individuale de muncă, în conformitate cu art. 17 alin. (1) lit. e, coroborat cu art. 17 alin. (4) din Codul muncii. Citește articolul
Angajatorii care nu-si evalueaza profesional salariatii si nu implementeaza criterii de evaluare a personalului risca sa fie sanctionati de inspectorii ITM, dupa cum se precizeaza in legislatia muncii. Afla astazi, de la expertul in resurse umane si salarizare, Alice Trifan, de ce este necesara, ce presupune si cum se realizeaza corect evaluarea profesionala a angajatilor, dar si ce amenzi risca angajatorii care nu indeplinesc aceasta procedura. Citește articolul
Clauza de neconcurenta, clauza de mobilitate, obligatia de confidentialitate, precum si detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii si detasarea salariatilor straini in cadrul prestarii de servicii transnationale sunt cateva dintre principalele teme care vor fi dezbatute astazi in cadrul seminarului “Legislatia Muncii. Clauze speciale ale contractului de munca – Detasarea angajatilor in spatiul UE”, organizat de AvocatNet.ro. Lectorii acestui seminar sunt avocatii Mihai Anghel si Serban Paslaru din cadrul casei de avocatura Tuca, Zbarcea & Asociatii, Marilena Balabuti, inspector sef adjunct la ITM Bucuresti si Eduard Nicolau, lector in legislatia muncii. Iata principalele declaratii de la eveniment. Citește articolul
Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. In cazul unui control de la inspectoratul de munca, dosarele angajatilor trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuza sa faca acest lucru riscand amenzi de pana la 8.000 de lei. Componenta acestui dosar este relativ cunoscuta, fiecare specialist in resurse umane stiind ca trebuie sa includa obligatoriu actele necesare angajarii, contractul individual de munca si actele aditionale, precum si actele de studii ale angajatului. Totusi, exista si alte documente care trebuie incluse in dosarul salariatului, care nu au fost la fel de vehiculate, astfel ca mai putini sunt cei care le cunosc. Citește articolul