Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) a pus anul trecut în dezbatere un proiect care ce pune bazele Sistemului electronic național de evidență a ocupării în sectorul public (SENESOP), în vederea colectării datelor și informațiilor necesare pentru realizarea evidenței personalului plătit din fonduri publice, precum și pentru fundamentarea politicilor de resurse umane în acest sector. Joia trecută, Guvernul a dat undă verde proiectului, într-o formă actualizată, iar hotărârea a fost publicată marți în Monitorul Oficial. SENEOSP își propune să aducă beneficii semnificative prin simplificarea procedurilor administrative și eliminarea raportărilor redundante. Citește articolul
Un set complet nou de reguli pentru concursurile de recrutare derulate de Autoritatea Vamală Română (AVR) a fost introdus recent de Guvern în cadrul Statutului personalului vamal. Citește articolul
O serie de schimbări la statutul polițistului au fost făcute prin intermediul unei ordonanțe de urgență oficializate recent. Noutățile vizează, printre altele, decontarea cheltuielilor de asistență juridică, acordarea gradelor profesionale, cercetarea disciplinară și răspunderea materială a polițiștilor. Citește articolul
Dacă un act de studii, respectiv o diplomă sau un certificat, care condiționează ocuparea unui post sau obținerea de sporuri salariale este anulat în instanță, angajatul va risca returnarea banilor obținuți în mod necuvenit, potrivit unui proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor. Mai exact, în cazul angajaților din mediul privat, în astfel de situații, angajatorul va putea decide dacă recuperează sau nu banii de la salariat, dar, în cazul instituțiilor de stat, acestea vor fi obligate să recupereze acești bani. Citește articolul
În contextul unei reorganizări a Autorității Vamale Române (AVR), Guvernul a adoptat și unele modificări importante legate de angajarea vameșilor și abaterile disciplinare din activitatea lor. Măsurile au fost aprobate pe 21 iunie în ședința de Guvern și pe 26 au fost publicate în Monitorul Oficial. Citește articolul
Organizarea și funcționarea Institutului Național de Administrație (INA) va fi reglementată printr-o nouă ordonanță a Guvernului, în scopul eficientizării activității institutului, pentru a acoperi nevoia de formare de calitate și de inovare în sectorul public din România. Noua reglementare, prinsă într-un proiect de OUG care a primit azi undă verde de la Guvern, reia într-o mare măsură tipurile de programe de formare pe care INA le poate organiza, însă aduce unele noutăți în privința accesului sectorului privat la unele programe de formare, dar și în stipularea expresă a nevoii de colaborare cu experți din domeniul formării profesionale pentru a asigura standarde de calitate a programelor. Citește articolul
Chiar dacă avem o sumă prevăzută expres într-o ordonanță, nu ne putem aștepta ca în următoarele luni să aibă loc decontări necondiționate către toți angajații de la stat care lucrează cu ecrane de vizualizare. În primul rând, achiziția de ochelari de vedere sau lentile de contact de către bugetari va trebui bazată pe o recomandare medicală care constată nevoia de a purta acele dispozitive sau de a cumpăra altele pentru că cele actuale nu mai sunt utile, iar nu pe un consult optometric. Procedura de decontare însă va trebui reglementată până spre finele lunii viitoare. Citește articolul
Salariile unor categorii de bugetari se majorează cu 10%, potrivit unei ordonanțe oficializate azi. Vizați de majorarea salarială, care se va face în două tranșe egale, sunt lucrătorii la stat din cultură, diplomație, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), dar și cei din primării sau cei din autorităţile şi instituţiile aflate în subordinea Guvernului, ministerelor sau Parlamentului. Citește articolul
Proiectul noii legi a poliției locale impune acestei categorii de funcționari obligativitatea de a să urma cursuri de formare profesională. Noile măsuri, aflate momentan în dezbatere publică, prevăd inclusiv recuperarea de la polițiștii locali a costurilor aferente cursurilor neabsolvite. Citește articolul
Autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să publice, de două ori pe an, liste cu salariile bugetarilor. Primul termen anual este la 31 martie 2024, astfel că angajatorii publici care nu s-au achitat de obligație riscă amenzi de până la 10.000 lei. Citește articolul