Strategia pe termen mediu a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), până în 2024, vizează o schimbare de paradigmă atât în relația de zi cu zi cu contribuabilii, cât mai ales în abordarea inspecțiilor fiscale, scopul fiind o creștere a veniturilor din taxe și impozite prin urmărirea a patru obiective esențiale. Citește articolul
Ministerul Finanțelor (MF) a început marți demersurile pentru modernizarea serviciilor electronice pe care le pune la dispoziție contribuabililor Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). A fost inițiată o consultare a pieței pentru conturarea unei achiziții publice de produse și servicii pentru a extinde serviciile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV), a lansa o aplicație mobilă ANAF (inclusiv cu acces la SPV) și a redesena site-ul Fiscului. Citește articolul
În contextul trecerii, de la 1 martie 2022, la o relaționare exclusiv online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), este important de știut că autenticitatea documentelor emise prin Spațiul Privat Virtual (SPV) poate fi verificată online de către oricine. Aceste documente sunt semnate electronic de ANAF, fiind valabile fără semnătură olografă și ștampilă. Citește articolul
Implementarea sistemului e-Factura în relația B2B vine cu tot felul de dileme practice pentru firmele care vând bunuri cu risc fiscal ridicat. De exemplu, una dintre probleme ține de accesul în Spațiul Privat Virtual (SPV) - acesta ar trebui extins pentru a permite ca o persoană sau mai multe din aceeași firmă să se ocupe exclusiv de transmiterea facturilor electronice. În prezent, acest lucru nu e posibil. Citește articolul
Unii comercianți ar putea avea probleme mari din cauza volumului considerabil de facturi pe care-l emit în mod curent, pentru că în prezent e imposibilă transmiterea deodată a mai multor facturi electronice în e-Factura, avertizează specialiștii. Operaționalizarea e-Factura în relația B2B va avea loc luna viitoare, însă abia din iulie se va trece la obligativitatea folosirii sistemului pentru produsele cu risc fiscal ridicat. Citește articolul
După ce redacția noastră atrăgea atenția asupra nelămuririlor care au apărut între contribuabili și contabili cu privire la modul concret de transmitere a documentelor care nu au formulare electronice, de la 1 martie, prin platforma SPV, ANAF a venit azi cu confirmarea soluției pe care o punctam în materialul publicat joi.
Citește articolulȘi asociațiile de proprietari, din calitatea de contribuabili cu personalitate juridică, obligați să se înregistreze fiscal la scurt timp după înființare, trebuie să comunice cu Fiscul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), de la 1 martie. Întârzierea deschiderii contului în SPV poate însemna pierderea unor beneficii sau comunicarea întârziată a unor declarații din cauză că acestea nu vor mai fi transmise/acceptate și în format fizic, la ghișeu. Citește articolul
Trecerea la o relație exclusiv online între contribuabili și Fisc se face în mijlocul perioadei în care trebuie depusă anual declarația unică pentru persoanele fizice. Astfel, deși termenul-limită pentru depunerea formularului 212 este în 25 mai 2022, acesta s-a putut depune în format tipărit, de către titularii de PFA, II și IF și cei ce exercită profesii liberale, numai până în 28 februarie 2022. Începând de azi, pentru aceste persoane este posibilă numai depunerea online. Citește articolul
De la 1 martie 2022, firmele, PFA-urile și profesioniștii vor fi obligați să aibă un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a mai putea relaționa cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), deci inclusiv pentru a depune declarații fiscale. Asta înseamnă că transmiterea de documente în format tipărit va fi ignorată de instituție. Că afacerile sunt pregătite sau nu pentru acest pas, autoritățile n-au dat până acum niciun semn că ar putea interveni vreo amânare a termenului stabilit încă de anul trecut prin OG 11/2021. Citește articolul
Procedura prin care ajung în atenția Fiscului formularele de redirecționare a unui procent de impozit trimise de persoanele fizice direct entităților nonprofit și unităților de cult pe care vor să le sprijine a fost ușor modificată. Cert e că, anul acesta, aceste entități nu se pot duce cu formularele primite la Fisc, ci le vor centraliza într-un borderou ce face parte, mai nou, din formularul 230 și pe care îl vor putea completa de mai multe ori, în funcție de cum primesc formularele de la persoanele fizice. Citește articolul