avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 935 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Act normativ: HOTĂRÂRE nr 1130 / 2021

Act normativ: HOTĂRÂRE nr 1130 / 2021

ACCES PREMIUM

Angajatorii, verificați de ITM pentru portul măștii și triajul epidemiologic. Amenzi ridicate pentru nereguli SSM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
20 Noiembrie 2021 | 2 | 6317 | Timp de citire: 2 min.

Măsurile de securitate și sănătate în muncă (SSM) au fost modificate și actualizate recent, printr-un ordin comun al Ministerului Sănătății (MS) și al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), schimbări printre care se numără și obligativitatea purtării măștii la birou, indiferent de numărul de vaccinați, precum și efectuarea triajului epidemiologic la locul de muncă. Controalele efectuate de inspectorii teritoriali de muncă (ITM) de la oficializarea respectivului ordin indică faptul că au fost deja aplicate amenzi pentru nerespectarea acestor obligații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O distincție legală între vaccinați și nevaccinați care pune actualmente dificultăți la locul de muncă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
7 Noiembrie 2021 | 7390 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorului nu îi este interzis prin lege să prezinte angajaților săi avantajele vaccinării; nici să-i bonifice pe cei care aleg să o facă, precum nici să le prezinte angajaților, pragmatic și fără să formuleze nicio amenințare privind stabilitatea raporturilor de muncă, că nevaccinarea salariaților poate aduce prejudicii firmei pe termen scurt și mediu. La acest moment, legea face o separare clară între vaccinați și nevaccinați, din mai multe puncte de vedere - acces la anumite activități, în anumite spații ș.a.m.d. Mai există însă o distincție care poate duce la situații dificile la locul de muncă, distincție impusă tot la nivel legislativ: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Accesul în saloanele de înfrumusețare este posibil fără certificat verde, cu excepția celor amplasate în centrele comerciale

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
27 Octombrie 2021 | 1 | 11053 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile noilor restricții aplicabile de luni, date de Guvern în contextul stării de alertă generate de pandemia de coronavirus, accesul în saloanele de înfrumusețare se poate face fără certificat verde, cu excepția celor amplasate în locuri precum centrele comerciale, pentru care există o prevedere expresă referitoare la obligația de a prezenta certificatul verde pentru accesul în locație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Intrarea în majoritatea instituțiilor publice se face doar în baza certificatului verde. Lista excepțiilor a fost extinsă aseară

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 1 | 13210 | Timp de citire: 6 min.

Prezentarea certificatului verde a devenit obligatorie, de luni, la intrarea în majoritatea instituțiilor publice. Totuși, există o serie de excepții de la această regulă, cele mai notabile făcând referire la accesul în spitale și clinici, justiție, precum și pentru persoanele care au de ridicat prestații sociale sau pensii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Certificatul verde, obligatoriu și pentru intrarea în clădirile de birouri, în anumite condiții

Lucia Tozaru în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Octombrie 2021 | 2 | 4450 | Timp de citire: 1 min.

De-astăzi, accesul la operatorii economici care se află în clădiri de birouri private se face, în anumite condiții, tot pe baza certificatului verde, care atestă vaccinarea, vindecarea sau testarea, ca și în cazul instituțiilor publice. Exceptați de la această regulă sunt angajații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Toți angajatorii, obligați să treacă măcar jumătate din personal la munca de acasă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Octombrie 2021 | 1 | 14344 | Timp de citire: 2 min.

În hotărârea privind măsurile de stare de alertă adoptată vineri de Executiv și aplicabilă de azi e prevăzută pentru angajatori, indiferent de dimensiunea personalului, obligația de a trece măcar 50% din angajați în telemuncă, dacă acest lucru e posibil. Doar pentru firmele cu peste 50 de angajați însă există, în subsidiar, obligația de a recurge la munca în schimburi. Citește articolul