Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deplasările angajaților din dispoziția angajatorilor pot fi și interne, și externe, pot chiar să definească sau să reprezinte un specific al muncii angajatului (acesta e numai în deplasare). Încadrarea greșită dată acestor situații și insuficiența sau inadecvarea documentelor interne a avut, istoric vorbin, de foarte multe ori, consecințe fiscale neplăcute pentru angajatori. De la momentul uniformizării tratamentului fiscal aplicabil diverselor indemnizații de deplasare, de mobilitate și altor cheltuieli conexe, astfel de probleme n-ar mai trebui să apară. Chiar și așa, deplasările externe trebuie tratate cu multă atenție pentru că presupun indemnizații diferite și, uneori, sume mai mari de plată pentru angajatori la final de lună. Un regim aparte îl au deplasările în cadrul Uniunii Europene (UE), unde regulile de detașare sunt transpuse într-o lege specială. Citește articolul
Întreprinderile străine europene care detașează în România pot acum desemna și o altă persoană în relația cu inspectorii de muncă, nu doar reprezentantul legal sau un salariat detașat aici, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Iată înregistrarea cursului dedicat clarificărilor referitoare la diurnă, organizat în perioada 14 și 21 Septembrie 2022. Atenție, pentru participanții la curs! Pentru a putea vizualiza înregistrarea, trebuie urmați pașii de mai jos: vă logați în contul dumneavoastră premium (dacă nu aveți un cont, vă rugăm să contactați colegii noștri de la suport pentru emiterea unui cont demo); accesați prezentul articol și introduceți parola primită prin email. Pentru orice probleme, vă rugăm să vă adresați colegilor noștri de la suport. Citește articolul
Atunci când vine vorba de șoferii de transport rutier internațional, la ce categorie ar trebui încadrați aceștia? La detașarea transnațională, pentru care se acordă indemnizația de detașare transnațională, sau la categoria salariaților mobili, pentru care se acordă așa-zisa indemnizație de mobilitate? Citește articolul
Contractorii devin de-acum răspunzători față de salariații subcontractorilor în cazul în care cei din urmă nu-și respectă obligația de a plăti salariile, la termenul stabilit prin contractul de muncă, inclusiv în cazul în care contractantul și subcontractantul sunt stabiliți pe teritoriul României, potrivit unui OUG oficializat joi. Măsura vizează doar anumite activități din domeniul construcțiilor. Citește articolul
Pentru deplasările transfrontaliere în Uniunea Europeană (UE) ce presupun detașarea pe teritoriul mai multor state membre firmele trebuie să se asigure că le oferă angajaților detașați, pentru perioadele respective, drepturile salariale minime impuse în acele state - dacă există, desigur. Citește articolul
Dacă pentru operațiunile de cabotaj și pentru cele de transport în contul terților (cross-trade) noile reguli impuse printr-o directivă europeană, parte a „Pachetului Mobilitate I” sunt destul de clare - sunt cazuri de detașare transnațională - firmele de transport trebuie să acorde o atenție deosebită transporturilor fără încărcătură, care pot fi și situații de detașare, și excepții de la detașare, de la caz la caz. Citește articolul
În cazul salariaților în deplasare în afara granițelor se pune problema acoperirii mai multor tipuri de cheltuieli, iar unele dintre ele sunt cele privind masa. Cum considerăm cheltuielile cu masa ale salariatului detașat din punct de vedere a includerii în sumele de natură salarială? Citește articolul
În ce măsură o firmă de transport transfrontalier ar trebui să diferențieze între șoferii care se întorc în aceeași zi (chiar în aceleași 12 ore) pe teritoriul României și cei care sunt plecați mai mult de o zi? Cu ocazia unui webinar recent organizat de avocatnet.ro pe tema detașărilor transfrontaliere, s-a pus problema dacă putem vorbi de detașări și de acordarea indemnizației corespunzătoare în cazul deplasărilor scurte, iar specialiștii au explicat că legislația nu după durata deplasării face distincții între ce reprezintă detașare și ce, nu. Citește articolul
Deplasările transfrontaliere pe care le fac conducătorii auto angajați ai firmelor de transport din România nu sunt întotdeauna încadrabile ca detașări. Esențialul, pentru cei care se ocupă de salarizare în cazul acestor angajați, e să analizeze foarte bine situațiile, de la caz la caz, pentru a putea face încadrarea corectă: este sau nu detașare? Și dacă nu e detașare, ce altceva? La aceste întrebări, printre altele, au încercat să ofere lămuriri Mihai Anghel, avocat asociat TZA, și Andreea Florian, tax senior manager TZA, în cel mai recent webinar organizat de avocatnet.ro pe tema diurnelor și detașărilor în transporturile rutiere transnaționale. Citește articolul