Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
În urmă cu o lună, reprezentanții transportatorilor rutieri internaționali atrăgeau atenția asupra practicii organelor fiscale de a recalifica diurna plătită șoferilor care fac transport internațional ca venit de natură salarială, cu consecința impozitării ca atare - practică ce aduce firmele de transport în faliment, după cum subliniau reprezentanții. Până când cei de la Finanțe decid să pună capăt neînțelegerilor din practica organelor fiscale, aflăm de soluția favorabilă obținută recent de un transportator în fața Fiscului, într-o situație de acest fel, unde în discuție a fost o impunere de peste 5 milioane de euro rezultată din recalificarea diurnelor în venituri cu caracter salarial - soluție care ar trebui să fie un semnal bun pentru entitățile aflate în situații similare. Citește articolul
Ultimele controale desfășurate la firmele de transport s-au terminat cu reîncadrarea la scară largă a diurnelor acordate șoferilor pentru transportul rutier internațional ca venituri de natură salarială. Or, potrivit reprezentanților transportatorilor, practica Fiscului nu ar fi susținută de prevederi legale clare care să le permită acest lucru și, prin urmare, în condițiile economice actuale și ca urmare a presiunii financiare puse pe firmele de transport, cer Finanțelor să tranșeze chestiunea pentru toată lumea. Citește articolul
De obicei, salariații au un loc de muncă fix la sediul angajatorului, acolo unde își desfășoară activitatea zilnică. Totuși, există situații în care, în funcție de munca prestată efectiv, prezența salariaților la sediu este exclusă. Citește articolul
În contextul unor modificări legislative de anul trecut și al ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), specialiștii de la Radu Opriș au vorbit recent, la conferința avocatnet.ro pe legislația muncii, despre chestiunile esențiale de care să țină cont angajatorii, în 2021, atunci când fac detașări. Vorbim atât de detașările transnaționale, adică în cadrul UE, cât și de detașările în state terțe. Citește articolul
Salariul minim brut pe țară a fost majorat de la 2.230 la 2.300 de lei începând cu data de 13 ianuarie 2021, în loc ca Guvernul să fi operat modificarea la început de lună, așa cum ar fi fost normal. Acest lucru complică inclusiv situația salariaților detașați, context în care specialiștii KPMG România ne-au spus la ce trebuie să fie atenți angajatorii. Citește articolul
Acordarea diurnei angajaților, administratorilor, managerilor unei firme se face în condițiile legii, iar respectarea plafonului legal prestabilit și a celorlalte condiții asigură neimpozitarea acestora. E important de știut care sunt documentele necesare pentru a justifica acei bani oferiți ca diurnă, dar și ce se întâmplă dacă deplasările includ zile de repaus săptămânal. De asemenea, anul trecut, legislația ce vizează deplasările în afara țării a fost mult modificată, unele aspecte vizând inclusiv drepturile salariale și cele conexe acestora la care au dreptul detașații. Citește articolul
Cadrul legal al detașărilor salariaților, fie ele naționale sau transfrontaliere, a fost modificat semnificativ în anul încheiat recent. Schimbările vizează, printre altele, detașarea salariaților la instituțiile statului, dar și regulile pentru detașarea transfrontalieră ori obligațiile firmelor în legătură cu acestea. Citește articolul
Până la începutul acestui an, un telefon primit cu doar o zi înainte putea face ca angajatul unei companii să fie în avion la prima oră pentru a îndeplini o sarcină punctuală în altă țară. Contextul economic și infrastructura de transport (aerian, dar nu numai) au stimulat mobilitatea angajaților în special în interiorul Uniunii Europene (UE). În contextul pandemiei de COVID-19, fenomenul s-a temperat simțitor, iar expresia „Covido ergo Zoom” (după celebra expresie „Cuget, deci exist”) pare că ne va mai urmări ceva vreme, chiar și după depășirea crizei sanitare. Dar relațiile online funcționează doar parțial, pentru comunicare și în cazul serviciilor care pot fi livrate și virtual. Însă multe sectoare din economie activează „pe teren” (agricultură, producție de orice fel, logistică etc.), iar pentru acestea, mai devreme sau mai târziu, va fi nevoie de forță de muncă. Mobilitatea trebuie reluată, chiar dacă cu precauție, pentru că este singura soluție pentru ca motoarele economiei să revină la turația maximă. Citește articolul
Între recentele modificări legislative la legea detașării transnaționale se numără și aspecte ce vizează întreprinderile ce detașează pe teritoriul țării noastre. Unele dintre aceste noi prevederi vizează raportul cu autoritățile de la noi - punerea la dispoziție a unor documente, dar și sancționarea, în caz de nereguli, în zona muncii nedeclarate. Citește articolul
Legea detașărilor transanționale a fost recent modificată semnificativ. Multe dintre prevederi aduc obligații noi pentru agenții de muncă temporară și întreprinderile care detașează de pe teritoriul României în alte state ale Uniunii Europene (UE) sau pe teritoriul Confederației Elvețiene, multe dintre ele obligații de informare, dar nu numai. Citește articolul