Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Munca de la domiciliu, mai ales dacă ne gândim la raportul cu autoritățile, la depunerea unor documente și la relațiile cu partenerii de afaceri nu se poate face fără folosirea unor instrumente care să faciliteze procedurile și să asigure un nivel de securitate a datelor și informațiilor cu care angajații operează. De pildă, folosirea semnăturii electronice este esențială. Iar dacă aproape toți angajații unei firme lucrează de acasă, atunci "biroul" trebuie adus în casele fiecăruia prin soluții tehnice. Citește articolul
Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) suspendă întâlnirile cu contribuabilii din toată țara și le recomandă acestora să folosească, pe cât posibil, spațiul virtual în locul contactului fizic. În contextul răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19) și în tandem cu numeroase măsuri de prevenție adoptate/anunțate la nivel național în ultimele zile, ANAF atenționează contribuabilii că ar trebui să evite cât mai mult mersul la ghișeu. Citește articolul
O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul
Sunt foarte multe firme de contabilitate care se ocupă inclusiv de întocmirea declarațiilor de mediu pentru clienții din portofoliu. În curând, aceste formulare către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) se vor depune doar online, sub semnătură electronică, motiv pentru care firmele de contabilitate trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte legate de obligațiile către AFM, mai ales că, până în 2021, ţara noastră trebuie să îndeplinească o serie de cerinţe noi privind raportarea implementării mai multor norme ale Uniunii Europene în domeniul deşeurilor. Citește articolul
În ultima perioadă, Fiscul a început să-și schimbe destul de mult abordarea pe care o are în controalele la companii, dar și atunci când vine vorba de soluționarea contestațiilor fiscale făcute de contribuabili. Concret, specialiștii au identificat un început de uniformizare apropo de controalele succesive pe aceeași chestiune, o nouă tactică pentru impunerea de taxe și impozite suplimentare, dar și o reorientare ce ține de sesizările penale pe evaziune. Citește articolul
Administratorul poate fi tras la răspundere atunci când compania are probleme din cauza acestuia, potrivit legislației în vigoare. De principiu, vorbim de situații în care administratorul fie nu-și îndeplinește obligațiile impuse de lege (de exemplu, să se asigure că dividendele plătite există în realitate), fie provoacă intenționat probleme (de exemplu, dacă împiedică plata datoriilor fiscale). În orice caz, situațiile în care se aplică răspunderea solidară a administratorului firmei sunt stabilite în mod expres, iar acestea implică plata de către cei responsabili a daunelor sau a datoriilor. Citește articolul
Atunci când vorbim despre litigii fiscale, specialiștii au observat o nouă abordare în practica reprezentanților Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Aceștia au început să meargă dincolo de (in)corectitudinea unui tratament fiscal sau de (in)existența unei obligații fiscale, preferând uneori să se lege de probleme procedurale pentru a stabili taxe și impozite suplimentare. Ca regulă generală, pentru a evita problemele, contribuabilii ar trebui, în esență, să se pregătească din timp. Citește articolul
În fiecare lună există o serie de termene relevante pentru firmele și persoanele fizice autorizate din țara noastră, iar martie nu face nici ea excepție de la această regulă. Astfel, în această lună, printre altele, este termenul pentru depunerea declarației de inactivitate pe anul trecut și cel anual de raportare a trecerii de la impozitul pe profit la cel micro. Citește articolul
În situația în care băncile nu cooperează într-un mod adecvat, la funcționarea noului mecanism de înființare și ridicare a popririlor pe conturile datornicilor, vor risca să răspundă solidar cu debitorii sau să fie amendate. Măsura este prevăzută de regulile propuse pentru funcționarea aplicației e-Popriri. Citește articolul