Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Majorarea salariului minim prin hotărâre de Guvern implică mai multe formalități pe care angajatorii le au de făcut, respectiv modificarea salariului minim pentru cei plătiți la acest nivel, precum și raportarea modificării în Revisal. Citește articolul
Ministerul Muncii a pus miercuri în dezbatere proiectul de ordonanță de urgență privind majorarea salariului minim în construcții la 4.500 de lei, pe care redacția noastră îl prezenta pe surse acum câteva zile. Deși proiectul fusese pus pe ordinea de zi în ședința de Guvern azi, el a fost eliminat pentru că, în forma actuală și în contextul eliminării scutirii la CASS (contribuția la sănătate), salariile minime nete din construcții ar fi ajuns să se diminueze. Același proiect mai prevedea și posibilitatea creșterii salariului din agricultură la 3.500 de lei, odată cu creșterea salariului minim general aplicabil, precum și abrogarea beneficiului de netaxare pentru cei 200 de lei la salariul minim. Citește articolul
1 ianuarie 2024 este următorul termen major din calendarul implementării facturării electronice în România, din moment ce obligația de raportare a facturilor în sistemul e-Factura va fi extinsă pentru toate tranzacțiile din relația B2B. În aceste condiții, am adunat laolaltă principalele avantaje și dezavantaje ale măsurii, așa cum reies ele din declarațiile fiscaliștilor și ale autorităților fiscale. Citește articolul
În România, pentru societățile străine înregistrate în scopuri de TVA, dar fără un sediu permanent sau un sediu fix, procesul de recuperare a taxei pe valoare adăugată poate dura mai mult de doi ani de la momentul solicitării. Pe de altă parte, pentru societățile românești, perioada de soluționare a controalelor fiscale ce au ca scop recuperarea TVA-ului, atinge în medie 180 de zile de la depunerea cererii și începerea inspecției fiscale, deși termenul de soluționare este de maxim 90 de zile, potrivit Codului de procedură fiscală. Citește articolul
În pregătirea pentru trecerea la facturarea electronică generalizată în relația business to business, ce este programată pentru anul 2024, companiile ar trebui să-și concentreze eforturile în special pe automatizări și pe instruirea salariaților, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Evident, investițiile pentru adaptarea la sistemul e-Factura vor fi direct proporționale cu complexitatea activității companiilor. Citește articolul
În legătură cu intenția Guvernului de a introduce un impozit pe cifra de afaceri pentru bănci, specialiștii atrag atenția că acesta va fi plătit în plus față de impozitul pe profit. În același timp, iată ce entități sunt vizate concret și alte clarificări utile pentru contribuabili. Citește articolul
Recuperarea împrumuturilor acordate propriilor angajați nu se poate face prin operarea unor rețineri salariale, întrucât legea nu oferă un cadru pentru asta. Returnarea banilor se face de bunăvoie de către angajat, iar, în caz contrar, doar cu ajutorul instanței. Citește articolul
În condițiile în care autoritățile vor modifica în curând tratamentul fiscal al veniturilor salariale din IT, angajații se pot gândi la o migrare a activității către o microfirmă sau către o PFA. Însă, în acest caz, specialiștii recomandă o analiză temeinică a celor trei forme de desfășurare a activității IT înainte de a lua o decizie. Citește articolul
Atunci când statul intră în deficit bugetar excesiv, autoritățile pot face modificări rapide pentru a introduce sau majora impozite, taxe și contribuții, conform unei ordonanțe de urgență oficializate miercuri de Guvern. Până acum, astfel de măsuri trebuiau operate cu cel puțin șase luni în avans, să intre în vigoare la data de 1 ianuarie și să rămână neschimbate cel puțin un an. Citește articolul
Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul