Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Distribuirea profitului unei societăți sub formă de dividende se poate face anual sau trimestrial, conform legislației în vigoare. Dacă se optează pentru dividende interimare, atunci este obligatorie o regularizare după aprobarea situațiilor financiare anuale. Citește articolul
În 2021 s-au înființat în România cele mai multe companii din istorie, majoritatea în agricultură, energie și IT, se arată într-un raport. Citește articolul
Distribuirea profitului unei societăți sub formă de dividende se poate face anual sau trimestrial, însă numai după aprobarea situațiilor financiare anuale ori trimestriale, conform legislației în vigoare. Astfel, la începutul anului, firmele au două variante la dispoziție pentru a distribui dividende - una mai lentă și una mai rapidă. Citește articolul
Ce afaceri au mers în România în 2021? Răspunsul nu poate fi unul universal sau categorisit succint, dar cu toate acestea îți propunem un TOP 10 afaceri profitabile în 2021. Citește articolul
O propunere recentă înregistrată la Senat vrea introducerea expresă în Legea societăților a acțiunilor și a părților sociale cu vot multiplu, ca un prim pas pentru implementarea tranzacțiilor de venture în România, potrivit inițiatorilor. Astfel, vor exista două clase de părți sociale - ordinare și executive - și trei tipuri de acțiuni - ordinare, preferențiale și executive. Citește articolul
Există diferențe mari între o firmă declarată inactivă la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și o firmă inactivă din punct de vedere fiscal. Însă, deși nu poate părea așa, companiile inactive nu-și încetează chiar total activitatea. Cu ajutorul specialiștilor de la Schoenherr, explicăm astăzi cele mai relevante aspecte legate de inactivitatea juridică și cea fiscală. Explicațiile vin în contextul în care, în primele zece luni din 2021, numărul firmelor care și-au suspendat activitatea a crescut cu peste 15% față de anul trecut, depășind pragul de 10.000, potrivit ONRC. Citește articolul
Schimbarea administratorului unei societăți depinde de configurația pe care o are aceasta: dacă avem un asociat unic care îndeplinește și rolul de administrator, atunci schimbarea se va face printr-o decizie a sa, însă în cazul mai multor asociați, e necesar, ca regulă, votul tuturor asociaților - excepțional, prin actul constitutiv se poate stabili altă majoritate. Firmele trebuie să fie atente și la actualizarea actului constitutiv însă. Citește articolul
Relaxarea este definită tot mai des prin liniște și izolare - de aceea au apărut și la noi tot mai multe cabane individuale în care turiștii pot să-și petreacă timpul doar cu familia. Citește articolul
În contextul în care Fiscul a publicat recent un comunicat de presă prin care reamintea cadrelor didactice că, pentru banii din meditații, trebuie să achite impozit pe venit și eventuale contribuții, cea mai practică soluție în acest sens ar fi înregistrarea ca persoană fizică autorizată (PFA) sau ca întreprindere individuală (II) ori, de ce nu, se poate lua în calcul inclusiv înființarea unui SRL, spun specialiștii. De asemenea, profesorii pot încheia un contract de prestări servicii și, dacă încasează contravaloarea meditațiilor în numerar sau cu cardul, trebuie să dețină casă de marcat, condiție care nu este valabilă însă dacă încasările se fac în mod exclusiv prin transfer bancar. Citește articolul
Când vine vorba despre inspecțiile fiscale, specialiștii au identificat, în ultima perioadă, că, în practică, inspectorii fiscali verifică, în mod recurent, anumite aspecte printre care se numără tichetele cadou, dosarul prețurilor de transfer, plățile fragmentate de dividende, dar și conectarea caselor de marcat la sistemul Fiscului. Astfel, trecem în continuare în revistă ce anume verifică Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în cadrul inspecțiilor efectuate în ultima vreme, dar și modul în care autoritățile fac analiza de risc fiscal pentru întocmirea unei liste de contribuabili care ar trebui verificați, precum și care ar fi recomandările practice ce se pot dovedi utile în cadrul pregătirii unei inspecții fiscale de către companii. Citește articolul