Companiile trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare pentru anul 2021 până pe 31 mai 2022, potrivit unui ordin oficializat de Ministerul Finanțelor (MF) la începutul anului. Dacă bilanțurile nu sunt depuse la termen, firmele riscă, de principiu, amendarea. Însă, dacă întârzierea depășește 60 de zile lucrătoare, atunci intervine riscul desființării companiilor vizate. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Firmele care află, după regularizarea anuală, că au plătit la stat un impozit pe dividendele interimare mai mare decât trebuia pot să ceară restituirea sumei achitate în plus conform unei proceduri speciale publicate aseară în Monitorul Oficial. Citește articolul
La opt săptămâni de la declanșarea războiului din Ucraina, evoluția acțiunilor companiilor cotate la Bursa de Valori București (BVB) desparte câștigătoarele de perdante, după două caracteristici principale: au fost mai puternice argumentele locale, precum generozitatea în dividende, și companiile energetice au recuperat din pierderile anterioare. Citește articolul
Compania dorește să-și ajute angajatul care are o nevoie urgentă, temporară de un împrumut. Angajatorul are, practic, și banii, și voința, dar nu știe sigur dacă legea îi permite să facă asta și, dacă da, cum ar trebui să o facă, precum și dacă se poate folosi de mecanismul reținerilor salariale și cum își va recupera banii dacă angajatul nu mai vrea să dea banii înapoi. Totodată, angajatorul se gândește că, poate, dacă vorbim de o sumă ceva mai mare și pentru care recuperarea s-ar face pe o perioadă mai lungă de timp, angajatul respectiv s-ar putea să nu mai rămână în firmă atâta timp - cum va recupera banii după ce el nu mai e acolo? La toate aceste întrebări, unul dintre specialiștii Accace România ne-a oferit câteva lămuriri, dar și un sfat extrem de util pentru ca astfel de practici să nu fie reconsiderate de inspectori: Citește articolul
Administratorul unei societăți este persoana care se ocupă de gestiunea afacerilor societății. Astfel, deține funcția executivă în societate, având îndatorirea ca societatea să prospere prin ducerea la îndeplinire a voinței asociaților. De aceea, administratorul este indispensabil bunului mers al societăților comerciale, acesta având nu doar atribuții de gestiune internă, ci și de reprezentare a societății în raporturile cu terții. Însă nu de puține ori se poate întâmpla ca administratorul să nu își îndeplinească atribuțiile pentru care a fost desemnat la standardele impuse de către asociații care l-au numit și de aici apare problema revocării acestuia. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat luni că urmează să deruleze trei proiecte-pilot privind stimularea conformării voluntare, dedicate persoanelor fizice, care se vor concentra pe educarea și informarea contribuabililor despre obligațiile fiscale care le revin atunci când obțin venituri din meditații, din chirii și din prestarea unor activități de înfrumusețare și întreținere corporală. Cu alte cuvinte, Fiscul vrea „să popularizeze” regulile fiscale pe care trebuie să le respecte cei ce obțin astfel de venituri și care până acum nu le-au declarat la stat - și a stabilit și unde va începe aceste campanii. Pentru categoriile de persoane vizate de campanie, din zonele alese, Fiscul va trimite în perioada următoare informări cu privire la obligația de declarare a veniturilor. Citește articolul
Un proiect de lege care prevedea introducerea obligației ca firmele să se consulte mai mult cu proprii salariați pe chestiuni ce țin de mersul afacerii a fost respins miercuri de deputați, în calitate de for decizional, ceea ce înseamnă că acesta nu se va aplica. Mai extinsă sau nu, în funcție de cât de mulți angajați are firma, obligația generală de informare presupune și actualmente prezența obligatorie a reprezentanților angajaților la ședințele conducerii firmei unde se decid aspecte care i-ar putea afecta pe angajați, însă inițiatorii proiectului de lege doreau să invalideze deciziile luate fără participarea reprezentanților salariaților, fiind urmărită inclusiv modificarea Legii societăților. Citește articolul
Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă a fost modificată ultima oară în 2020 de Guvern, iar la finele lui 2020 Ministerul Finanțelor anunța startul înscrierilor pe noile condiții din program (se modificase minimul de locuri de muncă ce trebuie create, au fost eliminate unele cerințe la solicitarea ajutorului și, cel mai important, a fost prelungită perioada de acordare a banilor cu încă trei ani). Luni a apărut în Monitorul Oficial noul ghid al solicitantului, care-l înlocuiește pe cel vechi, de la data publicării. Citește articolul
Anul trecut, la Parlament a fost înregistrată o propunere ce viza modificarea Legii societăților, în sensul introducerii unor noi reguli privind adoptarea hotărârilor în firme, dar și a posibilității de a organiza adunările asociaților online. Documentul a fost respins de ambele Camere parlamentare, astfel că marți și-a terminat parcursul legislativ. Citește articolul