În urma a sute de reclamații primite de-a lungul mai multor ani, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat recent o serie de controale la service-uri auto din toată țara, descoperind mai multe practici comerciale incorecte, care afectează atât persoanele care-și duc mașina la reparat, cât și asigurătorii ce plătesc aceste intervenții. Citește articolul
România trebuie să implementeze o directivă europeană ce va introduce sancțiuni de până la 4% din cifra de afaceri pentru anumite încălcări ale legislației consumatorului și să aplice legislația aferentă până în 2022. Aceste amenzi se vor aplica, obligatoriu, doar pentru acele încălcări ale dreptului consumatorului care afectează cel puțin trei state membre ale Uniunii Europene (UE), deci vorbim de încălcări pe scară largă de tipul celor făcute de bănci (de pildă, folosirea de clauze abuzive în contracte de credit) sau de companii auto (de exemplu, manipularea motoarelor pentru a arăta, în timpul testărilor, că emit mai puține emisii decât emit ele în realitate). Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Actuala criză, cauzată de pandemia de COVID-19, a schimbat modul în care cei mai mulți oameni obișnuiau să își facă cumpărăturile, chiar și în cazul produselor necesare în mod curent. Comerțul online beneficiază de o creștere a cererii cu mult peste cea estimată anterior crizei și tot mai mulți operatori economici analizează posibilitatea de a își muta afacerea în mediul virtual. În acest context, recenziile lăsate de ceilalți clienți pot reprezenta un criteriu de departajare și pot influența decizia de cumpărare. Citește articolul
Carl Jung a spus că lumea te va întreba cine ești, iar dacă nu știi, tot ea îți va răspunde. Acest mare adevăr legat de identitate este foarte valabil și pentru companii. La rândul lor, și ele au o identitate, consumatorul o percepe (chiar și în subconștient), iar aceasta dictează o mare parte din deciziile sale. Citește articolul
În contextul în care epidemia de coronavirus s-a extins în Europa, ajungând recent și în țara noastră, comercianții de materiale de protecție, inclusiv măști, au majorat considerabil prețul acestora. De aceea, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat o acțiune de control la aceste firme, dar și o campanie supraveghere a pieței echipamentelor de protecție. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru marketingul online, organizarea unei campanii presupune stabilirea mai multor coordonate: produsul pentru care se face campania, publicul țină și abordarea acestuia, perioada campaniei, unde se face promovarea, implicarea altor departamente sau resurse, obiectivele generale ale campaniei. Desigur, lucrurile sunt interconectate și deciziile nu se pot lua separat, pentru fiecare punct în parte. Haideți să vedem cum putem aborda procesul de organizare a unei campanii. Citește articolul
În una dintre zilele când stăteam cu fii-mea în parc aşteptând la coadă la leagăn, mi-au căzut ochii pe o fetiţă care-şi întreba mama câte-n lună şi în stele. „De ce câinele are blană şi peştele nu?”, „Unde se duc păsările care zboară în partea aia?” sau „Au toţi copiii buric?”. N-am auzit pe nimeni atât de inventiv, când e vorba despre încuiat părinţii cu întrebări. Şi am tot ascultat ce-i răspundea maică-sa, gândindu-mă că, la multe din întrebări, nici eu n-aş fi ştiut ce să-i răspund. Apoi a venit cireaşa de pe tort. Citește articolul
În mai, a fost propus în Parlament un proiect de lege prin care să fie sancționate persoanele care oferă bunuri sau servicii de calitate mai proastă în România decât în alte state membre ale Uniunii Europene (UE). E vorba de o încercare de evitare a dublului standard. Astfel de situații apar când același produs (sau serviciu) este vândut sub aceeași etichetă, atât în România, cât și în alte state membre ale UE. Calitativ, însă, există diferențe. Astfel, cei care vor comercializa asemenea produse sau servicii de calitate mai proastă în România ar putea ajunge să fie sancționați cu până la 4% din cifra de afaceri, conform proiectului de lege. Proiectul tocmai a trecut de Senat, ca primă cameră sesizată, iar acum merge la Camera Deputaților pentru votul final. Citește articolul