De ce avem nevoie de un proces de bugetare? Ați întâlnit firme care nu au o viziune clară unde vor să ajungă din perspectiva profitabilității și care sunt pașii și resursele necesare pentru a reuși? Ele nu își planifică obiectivele financiare pe termen mediu și lung, iar activitatea este desfășurată în baza deciziilor de moment. Inevitabil, în acest caz, atât riscurile cât și oportunitățile nu vor fi detectate sau vor fi detectate foarte târziu, costurile de corecție în acest caz vor fi foarte mari, uneori prea târziu pentru a fi corectate. Profitabilitatea și continuitatea firmei vor fi afectate în sens negativ. Dar nu trebuie să fie așa. Soluția în acest sens o reprezintă planificarea financiară, iar instrumentul folosit este bugetul companiei. Citește articolul
Din momentul înregistrării la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și pe toată durata de funcționare și desfășurare a activității economice, o societate comercială va avea nevoie, pentru completarea echipei de specialiști interni, de mai mulți specialiști. Printre aceștia, juriștii, contabilii, dar și specialiștii în resurse umane sunt solicitați de către firmele nou-înființate, dar și de către cele cu activitate demarată pentru derularea în bune condiții a afacerii proprii. Citește articolul
Companiile înregistrate în România sunt obligate, conform legii, să înregistreze operațiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care vor sta, ulterior, la baza înregistrărilor în contabilitate și a întocmirii situațiilor financiare lunare, semestriale sau anuale. Pentru a putea dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informații reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Mai mult, cât timp normele legale în vigoare sunt respectate, documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hârtie sau în format electronic. Citește articolul
Companiile vor fi obligate să depună situațiile financiare pentru anul 2017 până la finalul lunii mai 2018, potrivit unui act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), publicat azi în Monitorul Oficial. În cazul în care nu vor respecta termenul amintit, contribuabilii vor risca amendarea și chiar dizolvarea. Citește articolul
Inspecția fiscală este una dintre modalitățile de control pe care le au la îndemână autoritățile pentru a depista eventualele încălcări ale legislației de către companii. Inspecția fiscală trebuie anunțată în prealabil, iar durata desfășurării acesteia variază în funcție de mărimea societăților vizate. Inspecția fiscală la firme este reglementată actualmente în Codul de procedură fiscală, la titlul referitor la controlul fiscal. Citește articolul
Asociația de proprietari este o persoană juridică ce-și asumă cele mai multe dintre responsabilitățile privitoare la o clădire de locuințe. Constituită din proprietarii locuințelor, asociația poate să angajeze persoane care să se ocupe de activitatea de administrare, de contabilitate, precum și de alte responsabilități specifice. De asemenea, ea are obligația de a-și organiza contabilitatea potrivit prevederilor legale. Citește articolul
Orice firmă dorește să aibă un profit cât mai bun pe care să-l îmbunătățească în timp. Top managerii și middle managerii sunt evaluați și vor avea obiective legate de controlul costurilor și îmbunătățirea profitului la nivelul centrelor de cost sau profit. Înarmați cu aceste instrumente managerii vor avea o misiune mai ușoară. Citește articolul
București, 7 Decembrie 2017: Astăzi începe o nouă eră a performanței în antreprenoriat prin lansarea MAX BA. Mobilitate, agerime, siguranță, viteză, business intelligence și viitor sunt doar câteva dintre cuvintele care definesc prima platformă digitală în cloud pentru managementul eficient al resurselor financiare ale companiilor mici și mijlocii. Citește articolul
În cazul în care vor opta pentru repartizarea profitului net la dividende, persoanele fizice care au calitatea de asociați sau administratori ai unor societăți comerciale vor plăti, pe lângă impozitul pe dividende de 5%, o contribuție pentru sănătate (CASS) în valoare de 10%. Chiar dacă, în anumite situații, taxarea dividendelor va crește începând cu veniturile obținute în 2018, măsura poate avea un efect pozitiv asupra firmelor. Neîncasând profitul net către dividende, organele de conducere ale societății pot lua decizia ca banii să fie folosiți pentru investiții în activitatea economică viitoare sau pentru acoperirea unor pierderi provenite din anii anteriori. Citește articolul
Pentru o inspecţie fiscală trebuie să te pregăteşti. Ce înseamnă asta? Citește articolul