Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul
Din momentul în care va fi posibilă eliberarea cărților electronice de identitate, vârsta de la care se va putea solicita un act de identitate se va reduce de la 14 ani, cât este în prezent, la 12 ani, potrivit unui proiect de act normativ pus în dezbatere recent de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). În esență, după cum stabilește un regulament european adoptat anul trecut, autoritățile române trebuie să poată emite noile acte de identitate până cel mai târziu la începutul lunii august 2021. Citește articolul
De pe urma românilor din străinătate, care se întorc acasă în fiecare vacanţă, au de câştigat şi afacerile din ţară, pentru că oamenii îşi închiriază o maşină, au de reparat prin casă sau merg la stomatolog. Citește articolul
Una dintre ,,legendele’’ juridice care circulă pe internet este aceea că, dacă ți-ai schimbat numele după căsătorie și vrei să pleci peste hotare înainte de a obține documente de călătorie (carte de identitate, pașaport) cu noul nume, vei avea probleme mari la frontieră sau chiar nu vei fi lăsat să ieși/intri din/în țară pentru că numele din documentul pe care îl prezinți nu corespunde cu cel pe care lucrătorii Poliției de Frontieră îl văd în Registrul Național de Evidență a Persoanelor. Ca orice legendă, și aceasta are un sâmbure de adevăr însă e mai mult exagerare. Citește articolul
Pe 26 mai 2019 au loc alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European, iar în acest context Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a publicat, pe site-ul oficial, un material informativ legat de votul din străinătate. Din acesta, românii care se află în afara țării în ziua alegerilor pot afla informații care să îi ajute să își exercite dreptul la vot. Citește articolul
Notiunea de viză de flotant nu există în legislația specifică, ci aceea de stabilire a reședinței. Dacă locuiești la altă adresă decât cea principală din buletin pentru o perioadă mai mare de 15 zile, poți să mergi la serviciul de evidență a populației pentru a-ți trece pe buletin adresa unde locuiești efectiv. Va trebui să aduci fie actul care-ți dă dreptul să stai acolo, fie, după caz, să vii cu proprietarul imobilului pentru a declara că te ia în spațiu, dar nu pentru mai mult de un an. Citește articolul
Actul de identitate al unei persoane fizice poate fi reținut numai în anumite cazuri prevăzute în mod expres de legislația în vigoare. Însă se numără printre aceste cazuri și cel în care actul de identitate este reținut ca garanție pentru închirierea unui bun? Citește articolul
Cetățenii români cu domiciliul în străinătate vor putea solicita acte de identitate în care se vor înscrie date privind domiciliul acestora din străinătate, astfel încât aceștia să poată face dovada domiciliului sau reședinței și cu ajutorul cărții de identitate, nu doar cu pașaportul. Măsura este prezentă într-un proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Citește articolul