Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Odată cu începerea înscrierilor pentru granturile acordate firmelor care activează în sectorul HoReCa și ținând cont de blocarea adresei de e-mail a Direcției Generale Ajutor de Stat (DGAS) în urma numărului mare de solicitări primite, datele contabilului sau ale auditorului care a întocmit rapoartele necesare înscrierii vor fi preluate telefonic și validate, ulterior, de către corpul experților de care aceștia aparțin, adică de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) sau, după caz, de către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), potrivit unui anunț publicat astăzi de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul
Contabilii in-house vor putea, în egală măsură, să întocmească raportul de expertiză contabilă pe care trebuie să îl depună persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa, pentru a obține granturi de la stat în scopul acoperirii pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus, potrivit unor precizări recente ale autorităților. Citește articolul
În procedura de înscriere pentru granturile HoReCa trebuie, pe lângă încărcarea rapoartelor cerute și pe care-și pun semnătura, să fie indicați expres auditorii și experții contabili responsabili. Asta înseamnă că o verificare prealabilă a statutului de activ/inactiv profesional înainte ar fi utilă. Citește articolul
În litigiile fiscale, în funcție de speță, deși administratorul este primul care răspunde, poate fi antrenată și răspunderea profesională a contabilului, pe care acesta nu o poate elimina complet în nicio situație, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul
Cei care întocmesc și își pun semnătura pe situațiile financiare anuale ale companiilor nu pot fi decât cei precizați expres în lege, altfel, firmele riscând să fie amendat cu câteva mii de lei. Citește articolul
Contabilii pot îndeplini, pentru un angajator, doar parte din tot ce înseamnă activitatea de resurse umane, așa cum reiese din legislația în vigoare. De ce e important să precizăm asta? Pentru că o lege recentă obligă angajatorii ca, atunci când externalizează partea de resurse umane și salarizare a activității proprii, să apeleze la un serviciu extern specializat în așa ceva. Or, în lipsa unor specializări suplimentare, contabilul poate face doar salarizare și partea de gestionare a aplicației Revisal. Citește articolul
De la începutul acestei luni, Codul muncii stabilește concret variantele legale pe care le au angajatorii pentru a-și organiza activitatea de resurse umane și salarizare. Deși Legea 213/2020, cea care a introdus noutățile, face referire la un drept, specialiștii spun că vorbim mai degrabă de o obligație la care angajatorii trebuie să se conformeze mai nou. Citește articolul
Deoarece Codul muncii a fost modificat, de sâmbăta trecută, prin introducerea unor noi reguli pentru activitatea de resurse umane și salarizare, respectiv, în cazul externalizării serviciului, fiind nevoie acum de coordonarea unui expert în legislația muncii, au apărut voci care susțin că această activitate nu va mai putea fi desfășurată, ca până acum, și de contabili. În acest context, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a transmis recent, printr-un comunicat de presă, că experții contabili au competența necesară pentru a desfășura astfel de activități. Citește articolul
O recent publicată modificare la Codul muncii stabilește că angajatorii pot recurge la contractarea unor servicii externe specializate în resurse umane și salarizare, dacă nu vor/nu pot asigura aceste activități la nivel intern (lucru care oricum se întâmplă deja în practică), doar că aceste servicii externe specializate vor trebui coordonate de un expert în legislația muncii. În ce măsură sunt afectați contabilii de această recentă modificare: Citește articolul