Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Legislația națională stabilește reguli stricte pentru ca informațiile privind produsele și serviciile, inclusiv prețurile, să fie afișate clar și corect, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate. Sunt definite diverse tipuri de vânzări la preț redus, cum ar fi vânzările de lichidare, promoționale și altele, fiecare având reguli specifice pentru protejarea consumatorilor și asigurarea corectitudinii tranzacțiilor. De exemplu, vânzările de lichidare sunt permise de două ori pe an pentru stocurile sezoniere și trebuie să respecte anumite condiții, în timp ce vânzările promoționale pot avea loc oricând și necesită transparență în ceea ce privește prețurile reduse comparativ cu cele anterioare. Citește articolul
În Parlament se află actualmente mai multe propuneri de modificare a cadrului legal în materia jocurilor de noroc, privitoare la amplasamentul acestora, limitarea funcționării în funcție de numărul de locuitori, necesitatea de a avea autorizație de la primărie, majorarea unor sancțiuni și nu numai. Una dintre aceste propuneri, semnată de mulți parlamentari, strânge laolaltă idei din majoritatea celorlalte propuneri și a fost adoptată marți la Senat (primă Cameră). Într-un punct de vedere trimis în vară, Guvernul arată că propunerea ar avea efecte nefaste pentru bugetul de stat și pentru angajații numeroaselor săli de jocuri care vor trebui închise. Citește articolul
După ce a fost retrasă oficial acum două zile de la Senat, propunerea ce vizează autorizarea de funcționare din partea primăriei pentru activitățile de jocuri de noroc a fost înregistrată iar la Senat, fiind semnată de aproape aceiași parlamentari ca prima oară, având exact același conținut și aceeași expunere de motive (cu excepția unui prim paragraf). Parlamentarii semnatari susțin astfel ideea că autorizația de funcționare e cu atât mai necesară cu cât aceasta e cerută pentru activități care prezintă un risc mai mic decât jocurile de noroc. Citește articolul
Atragerea și fidelizarea clienților implică din partea comercianților strategii și campanii prin care oferă discounturi, adoptă operațiuni de tip cash-back sau de „puncte bonus” în tot felul de aplicații create și lansate cu diverse ocazii. Foarte populare sunt și campaniile prin care se oferă premii la cumpărături de peste anumite praguri valorice. Obiectivul principal este acela de creștere a vânzărilor și fidelizare a clienților. Citește articolul
Din ordonanța privind comercializarea produselor și serviciilor de piață ar urma să dispară numeroase formalități impuse acum antreprenorilor și al căror efect este anticoncurențial și contrar intereseor consumatorilor, conform unei recente propuneri legislative. Concret, vorbim de cerințe precum absolvirea unui curs pentru a desfășura activități de comerț, de interdicția vânzărilor în pierdere, de birocrația impusă la vânzările de soldare sau de lichidare, cele cu preț redus și altele asemenea. Citește articolul
Autoritățile unui stat membru pot impune prin legislație sancțiuni ce prevăd atât amendarea, cât și suspendarea activității firmelor care au vândut tutun minorilor, chiar dacă acestea se află la prima abatere, conform Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Deși nu vizează România în mod direct, decizia este importantă pentru că inclusiv la noi urmează să se introducă posibilitatea suspendării activității companiilor de la prima abatere - atât pentru vânzarea de tutun, cât și pentru vânzarea de alcool către minori. Citește articolul