Este interesat de parteneriatele strategice majore, cum ar fi cel dintre Oil Terminal și Iulius Real Estate, și de contractele comerciale pe termen lung, cum este cel de închiriere semnat de One United Properties.
În sinteza știrilor bursiere de astăzi, discutăm despre faptul că peste jumătate din companiile care au raportat rezultate în primul semestru nu au reușit să transfere creșterile de prețuri către clienți sau chiar și-au redus afacerile, după cum rezultă dintr-o analiză Investimental, despre debutul en fanfare al acțiunilor designer-ului de procesoare britanic Arm și despre așteptările pieței cu privire la decizia de astăzi, 20 septembrie, a Federal Reserve (banca centrală a Statelor Unite) în privința dobânzii de politică monetară. Mai multe detalii și analize aprofundate, în colaborare cu partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Tendințele în producția industrială și cererea de bunuri intermediare pot influența disponibilitatea materialelor, prețurile și negocierile cu furnizorii, fiind utile pentru planificarea achizițiilor.
În luna iulie 2023, comenzile noi din industria prelucrătoare, pe total (piaţa internă şi piaţa externă), au scăzut în termeni nominali, față de luna iunie 2023 cu 11,2%, iar faţă de luna iulie 2022 au crescut cu 2,1%. Citește articolul
Se ocupă de procesele prin care compania cumpără alte afaceri (achiziții la nivel mare) și de negocierea contractelor pentru aceste tranzacții. Este interesat de simplificarea și eficientizarea procedurilor de aprobare.
Un nou pachet de reglementări europene care vizează modul de examinare a concentrărilor economice a intrat în vigoare de la 1 septembrie. Noile reguli simplifică procedurile de examinare, prin introducerea unui set de criterii care să identifice cu exactitate cazurile care nu sunt susceptibile de a ridica probleme de concurență, fără a duce însă la o relaxare a standardelor UE de control al fuziunilor și garantând totodată că niciun caz susceptibil de revizuire prin procedura normală nu este omis din greșeală. Procesul de examinare a concentrărilor va fi mai rapid și adaptabil la complexitatea fiecărui caz, Comisia Europeană urmând să își canalizeze eforturile de investigare către cazurile sofisticate, care justifică examinări mai detaliate. Citește articolul
Departamentul de Achiziții este afectat de modificările privind amânarea TVA la import și garanțiile necesare, deoarece aceste aspecte influențează costurile și procedurile de achiziție a bunurilor din străinătate.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 11 - 17 septembrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Modifică felul în care se primesc facturile de la furnizori și impune ajustări în contractele comerciale, fiind important pentru echipa care gestionează cumpărăturile și acordurile cu partenerii.
Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul
Este important pentru echipa de achiziții să știe cum vor primi facturile de la furnizori și cum să le gestioneze, având în vedere că formatul legal se schimbă de la hârtie la electronic.
Trecerea la o obligație generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre firme (B2B) va aduce cu sine și dispariția, măcar parțială, a necesității de a arhiva facturile în format tipărit, sunt de părere fiscaliștii. Deși obligativitatea generalizată de folosire a e-Factura în relația B2B se poate introduce de la 1 ianuarie 2024, autoritățile încă n-au decis cum vor proceda concret. Citește articolul
Acest departament se ocupă de cumpărarea serviciilor și gestionarea contractelor. Articolul este important pentru a ști cum să acționeze în cazul asigurărilor auto ale flotei companiei, în special dacă trebuie să schimbe asiguratorul sau să gestioneze polițe existente.
Chiar dacă Euroins se află acum în procedură de faliment, polițele emise anterior declanșării acestei proceduri continuă să fie valabile, iar șoferii le mai pot folosi până cel târziu pe 7 decembrie, deoarece termenul inițial de valabilitate - 8 septembrie - a fost prelungit cu 90 de zile. Asta înseamnă că ele sunt valabile inclusiv la ieșirea din țară. Totuși, dacă întoarcerea se va face după 7 decembrie, e indicată achiziționarea unei alte polițe, care să producă efecte după această dată. Citește articolul
Este important pentru a ști ce drepturi au angajații sau partenerii când călătoresc pentru afaceri și cum să gestioneze contractele cu firmele de transport, pentru a se asigura că beneficiile compensatorii sunt incluse sau gestionate corespunzător.
În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul
Acest departament se ocupă de cumpărarea de servicii și produse și de încheierea contractelor. Articolul este important pentru că explică taxele care se aplică serviciilor cumpărate de la firme din alte țări, ceea ce influențează costurile și modul în care sunt semnate contractele.
Decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) de la începutul lunii septembrie, în cauza C-461/2021, aduce clarificări cu privire la documentele necesare în vederea justificării scutirii de TVA pentru serviciile de transport legate de importul de bunuri și, totodată, cu privire la posibilitatea deducerii cheltuielilor profesionale legate de prestarea de servicii, din impozitul plătit către autoritățile fiscale pentru veniturile obținute de către nerezidenți. În urma acestei decizii, n-ar trebui să avem modificări ale legislației fiscale de la noi, însă practica inspectorilor fiscali ar trebui să se schimbe. Citește articolul
Pentru a înțelege cum trebuie să primească facturile de la furnizori și cum pot fi afectați de faptul că aceștia nu emit facturi conform noilor reguli, pentru a asigura plățile corecte.
Majoritatea companiilor respondente în cadrul unui sondaj realizat de PwC România se așteaptă la simplificarea controalelor fiscale după ce va fi implementată facturarea electronică în relația dintre companii (B2B), care devine obligatorie din 2024. Citește articolul