Acest departament ar fi interesat de modul în care sunt încheiate și gestionate contractele de finanțare (împrumuturi) și de servicii pe platforma de crowdfunding.
Crowdfunding-ul este o formă de finanțare alternativă prin care o societate (dezvoltatorul de proiect) obține finanțare din partea unui număr mare de investitori (persoane fizice și juridice) prin intermediul unei platforme digitale administrate de un furnizor de servicii de finanțare participativă. Furnizorul de servicii de finanțare participativă poate presta servicii de finanțare participativă doar dacă deține o autorizație emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum se simplifică procesul de import al materiilor prime sau produselor necesare, ceea ce poate influența negocierile și termenele contractelor cu furnizorii externi.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 4 - 10 septembrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum pot fi reduse costurile de import ale mărfurilor prin scutirea de TVA la transport, aspect ce influențează deciziile de cumpărare și negocierea contractelor.
Formalismul excesiv al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost criticat din nou de judecători. Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), scutirea de TVA pentru transportul legat de importul bunurilor nu poate fi refuzată automat de ANAF doar pentru că firma prezintă alte documente decât cele cerute de legislația autohtonă. Cu alte cuvinte, inspectorii trebuie să verifice dacă sunt îndeplinite condițiile de fond pentru a acorda scutirea de taxă, trecând cu vederea, dacă este cazul, cerințele de formă. Citește articolul
Pentru că anunță simplificarea modului în care statul va cumpăra produse și servicii IT, ceea ce e esențial pentru gestionarea contractelor de achiziții.
La o zi după ce premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit la Palatul Victoria cu reprezentanți ai giganților IT americani, oficiali români au făcut anunțuri importante la Forumul de afaceri al Inițiativei celor 3 Mări privind intenția statului român de a aloca sume importante pentru procese de digitalizare. Citește articolul
Datele despre importurile de porumb și cererea globală de uraniu ajută la planificarea achizițiilor de materii prime și la negocierea contractelor pe termen lung, asigurând aprovizionarea necesară.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Asigură că ambalajele și produsele achiziționate de la furnizori respectă noile cerințe de marcare și că se gestionează corect contractele cu administratorul sistemului sau cu furnizorii de echipamente de colectare.
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților va intra în vigoare din 30 noiembrie 2023. Pentru cei care pun pe piață astfel de ambalaje, 2023 este anul în care trebuie să bifeze mai multe obligații. Citește articolul
Articolul menționează că erorile fiscale sau problemele cu evidența ANAF pot crea dificultăți companiilor care participă la licitații publice. Acest departament ar fi interesat, deoarece astfel de probleme ar putea afecta capacitatea companiei de a câștiga contracte.
După un an și jumătate de la instituirea obligativității de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a putea relaționa cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii au identificat în practică atât avantaje, cât și dezavantaje. Cert este, însă, că sunt necesare, în continuare, îmbunătățiri. Iată ce am aflat de la Alexandru Tabacu, Senior Tax Partner la Voicu & Filipescu Tax Advisers. Citește articolul
Acest departament primește facturi de la furnizori, iar noile reguli despre facturarea electronică și deducerea TVA afectează direct modul în care aceste facturi sunt validate și procesate pentru achizițiile companiei.
Chiar dacă România n-a obținut o derogare expresă de la Directiva europeană de TVA pentru a impune necesitatea facturii electronice originale la deducerea taxei, acest deziderat tot va fi atins la un moment dat, consideră reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF). Practic, vorbim de o consecință indirectă a trecerii la obligativitatea generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre companii. Chiar și așa, specialiștii KPMG România spun că inspectorii fiscali nu vor putea să refuze dreptul de deducere, dar probabil că vor fi mai scrupuloși când se prezintă facturi tipărite. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că articolul explică modul în care vor primi și procesa facturile de la furnizori în noul sistem e-Factura, o componentă importantă a procesului de achiziții.
Pentru firme, trecerea la facturarea electronică obligatorie va veni cu unele provocări, astfel că specialiștii atrag atenția asupra aspectelor esențiale de avut în vedere. Guvernul dorește ca toate firmele să folosească e-Factura, în relația dintre ele, de la 1 ianuarie 2024. Și, din moment ce derogarea necesară de la autoritățile europene a venit deja, acum rămâne doar ca autoritățile de la noi să se hotărască asupra detaliilor tehnice și legislative. Citește articolul
Noile taxe sau modificările de TVA pot influența costul bunurilor și serviciilor pe care le cumpără compania, necesitând ajustări în gestionarea contractelor cu furnizorii.
Măsurile fiscale care sunt dezbătute intens în Coaliția de guvernare de câteva luni încă n-au fost definitivate. Însă un aspect important este că autoritățile ar vrea ca aplicarea lor să fie făcută, de principiu, de la 1 ianuarie 2024, conform unor declarații recente ale ministrului finanțelor. Totodată, prim-ministrul României a precizat că măsurile fiscale urmează să fie finalizate, dezbătute, aprobate și oficializate până la finalul lunii septembrie 2023. Citește articolul