avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 602 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Ghid util Crowdfunding: Ce pași trebuie să urmeze o companie pentru a obține finanțare prin împrumuturi de la persoane fizice sau juridice

Acest departament ar fi interesat de modul în care sunt încheiate și gestionate contractele de finanțare (împrumuturi) și de servicii pe platforma de crowdfunding.

avocatnet.ro în Finanțări
12 Septembrie 2023 | 2887 | Timp de citire: 6 min.

Crowdfunding-ul este o formă de finanțare alternativă prin care o societate (dezvoltatorul de proiect) obține finanțare din partea unui număr mare de investitori (persoane fizice și juridice) prin intermediul unei platforme digitale administrate de un furnizor de servicii de finanțare participativă. Furnizorul de servicii de finanțare participativă poate presta servicii de finanțare participativă doar dacă deține o autorizație emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 4 - 10 septembrie 2023

Este important pentru a înțelege cum se simplifică procesul de import al materiilor prime sau produselor necesare, ceea ce poate influența negocierile și termenele contractelor cu furnizorii externi.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
11 Septembrie 2023 | 1358 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 4 - 10 septembrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Formalismul excesiv, criticat din nou

CJUE: Scutirea de TVA la transportul legat de importul bunurilor NU poate fi refuzată de ANAF doar pe motive de formă

Este important pentru a înțelege cum pot fi reduse costurile de import ale mărfurilor prin scutirea de TVA la transport, aspect ce influențează deciziile de cumpărare și negocierea contractelor.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Septembrie 2023 | 2 | 3906 | Timp de citire: 3 min.

Formalismul excesiv al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost criticat din nou de judecători. Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), scutirea de TVA pentru transportul legat de importul bunurilor nu poate fi refuzată automat de ANAF doar pentru că firma prezintă alte documente decât cele cerute de legislația autohtonă. Cu alte cuvinte, inspectorii trebuie să verifice dacă sunt îndeplinite condițiile de fond pentru a acorda scutirea de taxă, trecând cu vederea, dacă este cazul, cerințele de formă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Trei vești importante pentru piața IT din România la Forumul de Afaceri I3M

Pentru că anunță simplificarea modului în care statul va cumpăra produse și servicii IT, ceea ce e esențial pentru gestionarea contractelor de achiziții.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
8 Septembrie 2023 | 700 | Timp de citire: 1 min.

La o zi după ce premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit la Palatul Victoria cu reprezentanți ai giganților IT americani, oficiali români au făcut anunțuri importante la Forumul de afaceri al Inițiativei celor 3 Mări privind intenția statului român de a aloca sume importante pentru procese de digitalizare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

România, cel mai mare exportator de grâu din UE în primele două luni ale sezonului 2023/24

Datele despre importurile de porumb și cererea globală de uraniu ajută la planificarea achizițiilor de materii prime și la negocierea contractelor pe termen lung, asigurând aprovizionarea necesară.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
8 Septembrie 2023 | 771 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul garanție-returnare (SGR) - mai puțin de trei luni până la implementare. Ce știm până acum

Asigură că ambalajele și produsele achiziționate de la furnizori respectă noile cerințe de marcare și că se gestionează corect contractele cu administratorul sistemului sau cu furnizorii de echipamente de colectare.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
7 Septembrie 2023 | 2 | 2971 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților va intra în vigoare din 30 noiembrie 2023. Pentru cei care pun pe piață astfel de ambalaje, 2023 este anul în care trebuie să bifeze mai multe obligații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Mutarea online a relaționării contribuabililor cu ANAF a adus avantaje, dar și dezavantaje. Ce aspecte necesită îmbunătățiri

Articolul menționează că erorile fiscale sau problemele cu evidența ANAF pot crea dificultăți companiilor care participă la licitații publice. Acest departament ar fi interesat, deoarece astfel de probleme ar putea afecta capacitatea companiei de a câștiga contracte.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2023 | 6475 | Timp de citire: 2 min.

După un an și jumătate de la instituirea obligativității de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a putea relaționa cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii au identificat în practică atât avantaje, cât și dezavantaje. Cert este, însă, că sunt necesare, în continuare, îmbunătățiri. Iată ce am aflat de la Alexandru Tabacu, Senior Tax Partner la Voicu & Filipescu Tax Advisers. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura și deducerea TVA: Folosirea obligatorie a sistemului va duce oricum la necesitatea facturii electronice pentru accesarea dreptului

Acest departament primește facturi de la furnizori, iar noile reguli despre facturarea electronică și deducerea TVA afectează direct modul în care aceste facturi sunt validate și procesate pentru achizițiile companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2023 | 2 | 8098 | Timp de citire: 2 min.

Chiar dacă România n-a obținut o derogare expresă de la Directiva europeană de TVA pentru a impune necesitatea facturii electronice originale la deducerea taxei, acest deziderat tot va fi atins la un moment dat, consideră reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF). Practic, vorbim de o consecință indirectă a trecerii la obligativitatea generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre companii. Chiar și așa, specialiștii KPMG România spun că inspectorii fiscali nu vor putea să refuze dreptul de deducere, dar probabil că vor fi mai scrupuloși când se prezintă facturi tipărite. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Facturarea electronică obligatorie: Patru aspecte de care să țină cont firmele când se pregătesc de implementare

Acest departament este interesat pentru că articolul explică modul în care vor primi și procesa facturile de la furnizori în noul sistem e-Factura, o componentă importantă a procesului de achiziții.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Septembrie 2023 | 13622 | Timp de citire: 3 min.

Pentru firme, trecerea la facturarea electronică obligatorie va veni cu unele provocări, astfel că specialiștii atrag atenția asupra aspectelor esențiale de avut în vedere. Guvernul dorește ca toate firmele să folosească e-Factura, în relația dintre ele, de la 1 ianuarie 2024. Și, din moment ce derogarea necesară de la autoritățile europene a venit deja, acum rămâne doar ca autoritățile de la noi să se hotărască asupra detaliilor tehnice și legislative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De principiu, măsurile fiscale ar putea fi introduse de la 1 ianuarie, după ce sunt stabilite până la sfârșitul lunii septembrie

Noile taxe sau modificările de TVA pot influența costul bunurilor și serviciilor pe care le cumpără compania, necesitând ajustări în gestionarea contractelor cu furnizorii.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Septembrie 2023 | 3 | 7154 | Timp de citire: 3 min.

Măsurile fiscale care sunt dezbătute intens în Coaliția de guvernare de câteva luni încă n-au fost definitivate. Însă un aspect important este că autoritățile ar vrea ca aplicarea lor să fie făcută, de principiu, de la 1 ianuarie 2024, conform unor declarații recente ale ministrului finanțelor. Totodată, prim-ministrul României a precizat că măsurile fiscale urmează să fie finalizate, dezbătute, aprobate și oficializate până la finalul lunii septembrie 2023. Citește articolul