Este util pentru companiile care doresc să achiziționeze produse agricole specifice sau să stabilească parteneriate cu producători, cum ar fi cei de usturoi.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se ocupă de contractele cu furnizorii de ambalaje și cu partenerii de colectare, pentru a se asigura că toate achizițiile și acordurile respectă noile cerințe ale sistemului SGR.
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților trebuie să intre în vigoare din 30 noiembrie 2023. Încă de anul trecut însă, în cadrul administratorului SGR s-a pus problema că termenul nu este fezabil și că, cel mai probabil, implementarea mecanismului va trebui făcută cu întârziere. Pe 13 septembrie, ReturRO, administratorul sistemului anunțat că a solicitat oficial, printr-o cerere către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, o prelungire de cel puțin trei luni a termenului de intrare în vigoare. În urma ședinței de Guvern de astăzi, ministerul a declarat că nu este de acord cu această solicitare și că trebuie făcute toate pregătirile până la termenul-limită. Citește articolul
Dacă firma achiziționează proteze medicale, produse ortopedice sau servicii de la/prin ONG-uri pentru spitale, înțelegerea scutirilor de TVA poate influența costurile de achiziție și negocierile cu furnizorii.
După apariția unei legi cu noi operațiuni scutite de TVA, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat recent decontul de TVA (formularul 300), pentru a-l adapta la acestea, iar zilele trecute a fost pusă la dispoziție și versiunea electronică actualizată aferentă. Noua formă a decontului se folosește începând cu obligațiile fiscale aferente lunii august 2023, deci la termenul din 25 septembrie 2023. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu cumpărarea de echipamente și servicii pentru companie. Informațiile despre subvenții guvernamentale și avantaje fiscale pentru mașinile electrice sunt esențiale pentru a face cele mai bune achiziții și pentru a reduce costurile flotei de mașini a companiei.
În primele opt luni ale anului, potrivit unor date recente furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor, vânzările de mașini electrice și hibride au crescut cu mai mult de 35% față de valorile din aceeași perioadă a anului trecut. Printre avantajele achiziționării unei astfel de mașini putem aminti sume consistente ce pot fi cerute de la stat pentru cumpărarea uneia noi, impozit redus sau chiar scutire de la plata acestuia (în cazul celor electrice) și, în funcție de localitate, posibilitatea de a parca gratuit. Citește articolul
Departamentul de Achiziții are nevoie să înțeleagă regulile drepturilor de autor pentru a se asigura că achiziționează legal tot felul de conținut (imagini, texte, muzică, software) și că termenele din contractele cu furnizorii respectă legile de copyright.
Cine scrie, cum scrie, ce scrie sau cum interpretează sau orice creație care se încadrează în definiția Legii 8/1996, intră sub protecția dreptului de autor și se poate utiliza exclusiv în aceste condiții, cu respectarea unor garanții ori chiar restricții. Pornind de falsa interpretare că din momentul în care autorul sau autorii, după caz, au lansat o operă sau o creație în spațiul public, chiar și fără precizarea dispozițiilor legale incidente sau chiar fără a impune o taxă ori un cost pentru vizionarea/consultarea ei, ea devine „un bun public” și poate fi utilizată fără restricții, multiplicată sau chiar valorificată de oricine, se ajunge foarte ușor în situația în care dispozițiile legale sunt încălcate. Citește articolul
Este direct interesat de evoluția prețurilor pentru materiile prime și produsele necesare companiei, pentru a negocia contracte mai bune și a gestiona costurile de achiziții.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că noile reguli afectează direct modul în care compania își negociază și își plătește furnizorii, fiind esențial să înțeleagă limitele legale ale termenelor de plată pentru o gestionare eficientă a contractelor.
În condițiile în care legislația actuală nu conține un termen maxim ferm pentru plata facturilor pentru livrările de bunuri și prestările de servicii în relația B2B, autoritățile europene vor să impună un termen unic de 30 de zile calendaristice (fără excepții), care ar fi valabil inclusiv în relația B2G. Măsura este prevăzută de un proiect de regulament inițiat recent de Comisia Europeană care va înlocui dispozițiile stabilite acum, în mod individual, de fiecare stat membru. Citește articolul
Inflația afectează costurile materiilor prime și ale serviciilor, fiind importantă pentru negocierea contractelor și gestionarea bugetelor de achiziții. Evoluția producției industriale poate influența disponibilitatea și prețurile furnizorilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Creșterea prețurilor la petrol și volatilitatea economică globală pot influența semnificativ costurile de achiziție pentru diverse bunuri și servicii, fiind important de monitorizat pentru negocierea contractelor.
În sinteza știrilor bursiere de astăzi, discutăm despre faptul că dividendele speciale în valoare (brută) totală de 9,3 milioane de lei, de pe urma vânzării Hidro, care urmează să fie plătite pe 29 septembrie, ar putea avea un efect la nivelul întregii piețe de capital locale, nu doar în buzunarul investitorilor. Analizăm piața imobiliară de la noi și aruncăm un ochi în China, la evoluția pieței de acolo. Și aflăm că Arobs Transilvania Software, cea mai valoroasă companie de tehnologie de la bursă, va trece de pe AeRO pe piața principală, din 25 septembrie. Mai multe detalii și analize aprofundate, în colaborare cu partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Acest departament se ocupă de alegerea și contractarea firmelor externe care prestează diverse servicii pentru companie, inclusiv serviciile de Revisal menționate, și de gestionarea acestor înțelegeri.
Angajatorii privați pot externaliza completarea și transmiterea datelor în registru către prestatori de servicii. Cu toate acestea, angajatorii trebuie să notifice inspectoratul teritorial de muncă (ITM) în legătură cu încheierea contractelor de prestări de servicii și să furnizeze datele de identificare ale prestatorului. În cazul în care se schimbă prestatorul, angajatorul trebuie să încheie un nou contract și să notifice din nou ITM-ul. Netransmiterea acestor informații poate duce la amenzi între 3.000 și 6.000 de lei. Citește articolul