Prima secțiune a articolului descrie o licitație internațională unde o țară a cumpărat grâu, menționând termenii comerciali (FOB, plată la vedere), un proces tipic de achiziții și management de contracte.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul se ocupă cu semnarea și gestionarea contractelor, iar acest articol introduce un nou tip de contract și noi obligații financiare și administrative pentru colaborarea cu artiștii, pe care trebuie să le cunoască.
Artiștii, autorii și alți actori din mediul cultural care optează pentru înscrierea în registrul lucrătorilor culturali profesioniști pot beneficia de un regim sporit de protecție socială, similară cu cea a angajaților (ajutor de șomaj, concedii medicale și indemnizații, securitate și sănătate în muncă și altele), ca urmare a unor prevederi legislative recent oficializate. Pe de altă parte, pe lângă constrângerile pe parte contractuală, cum sunt, de exemplu, obligații de includere a anumitor prevederi sau de indicare a anumitor elemente de identificare, companiile care lucrează cu persoanele care dețin statutul de lucrător cultural profesionist se vor lovi de o nouă contribuție de achitat și de noi obligații de raportare legate de aceste colaborări. Citește articolul
Deși articolul se axează pe emiterea facturilor, extinderea e-Factura în relația B2B înseamnă că și procesul de achiziții va fi afectat, deoarece vor primi facturi electronice de la furnizori.
Din moment ce derogarea ce permite României să impună tuturor firmelor folosirea sistemului e-Factura în relația B2B a fost oficializată de autoritățile europene, acum trebuie ca autoritățile naționale să o implementeze efectiv printr-un act normativ - teoretic, până la 24 august 2023. Rămâne de văzut, însă, cum se va face acest lucru - printr-un singur act normativ sau prin mai multe. Ne referim, însă, doar la transpunere, pentru că autoritățile mai trebuie să asigure și condițiile tehnice necesare pentru extindere, iar aici discuția poate fi mai complicată. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu achizițiile de mărfuri, inclusiv din străinătate, iar noile reguli simplifică procedurile vamale necesare pentru ca aceste mărfuri să ajungă în țară.
Formalitățile ce trebuie îndeplinite de companiile care vor să deruleze operațiuni vamale au fost simplificate oficial miercuri, conform unui ordin nou semnat de Autoritatea Vamală Română (AVR). În esență, de-acum sunt necesare mai puține documente pentru obținerea numărului EORI. Citește articolul
Orice schimbare în prețurile sau subvențiile la energie are un impact direct asupra costurilor de achiziție ale energiei pentru companie și necesită o reevaluare a contractelor cu furnizorii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament primește facturi de la furnizori și trebuie să înțeleagă cum vor fi transmise și procesate aceste facturi în noul sistem e-Factura.
Trecerea la o obligație generalizată de a folosi sistemul e-Factura în relația B2B, de la 1 ianuarie 2024, încă este în discuții la nivelul Ministerului Finanțelor (MF) și Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), au declarat reprezentanții acestora la un webinar de marți. Deși sunt luate în calcul mai multe variante, cert este că implementarea va începe, într-o formă sau alta, din ianuarie. Totodată, cert mai este că va fi nevoie și de modificări la Codul fiscal, nu doar de un simplu ordin al ANAF cu un calendar. Citește articolul
Departamentul se ocupă de achiziția de servicii și de gestionarea contractelor. Articolul descrie cum firmele pot 'achiziționa' servicii de consultanță în inovare digitală și cum se semnează contracte cu hub-urile.
IMM-urile, inclusiv microîntreprinderile, vor putea solicita, în curând, un ajutor nefinanciar de stat ce constă în servicii de consultanță pentru inovare digitală, reiese din două ordine recent publicate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Concret, firmele vor cere efectiv ajutorul de la anumite hub-uri de inovare digitală, care ulterior vor deconta de la stat costurile serviciilor prestate către IMM-uri. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu achiziția de bunuri și servicii, inclusiv asigurări. Modificările la termenii contractelor RCA pot influența procesul de achiziție și gestionarea acestora.
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a adoptat recent modificarea Normei 20/2017 privind asigurările auto din România, măsura devenind oficială de astăzi. S-a oficializat, de fapt, prelungirea termenului maxim în care contractul de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) poate intra în vigoare de la 30 la 60 de zile de la încheierea sa. Scopul este să faciliteze încheierea contractelor și să răspundă unei cereri crescute de polițe pe piață. Citește articolul
Departamentul se ocupă cu achizițiile de bunuri și servicii. Schimbările legate de e-Factura influențează modul în care primesc facturile de la furnizori, iar certificarea obligatorie a constructorilor poate afecta alegerea partenerilor în proiectele de construcții.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de achiziții și contract management implică negocieri și interacțiuni cu furnizori sau parteneri, unde gestionarea emoțiilor, comunicarea eficientă și stabilirea de limite ferme, dar respectuoase, sunt vitale pentru a obține cele mai bune condiții și a menține relații bune.
Ce fac când copilul e furios? Îl las să facă orice – să urle, să vorbească urât, să lovească, să trântească? Sau îl opresc? – sunt întrebări care macină des mămicile. Habar n-am. Ce, crezi ca există rețete? Și crezi că dacă îți spune cineva ce să faci, chiar faci? Citește articolul