Departamentul de Achiziții va primi facturile de la furnizori doar în format electronic prin noul sistem e-Factura, ceea ce înseamnă că trebuie să adapteze modul în care procesează și verifică aceste documente.
După ce România a cerut în ianuarie 2022 o derogare pentru ca sistemul e-Factura să fie obligatoriu pentru toate firmele (adică în relația B2B), o decizie în acest sens a fost oficializată joi de Consiliul UE, aceasta fiind aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Concret, persoanele impozabile stabilite în România vor trebui să emită numai facturi electronice între ele, ceea ce înseamnă că toate vor trebui transmise în sistemul e-Factura. Citește articolul
Evaluează cum deciziile politice pot influența contractele curente sau viitoare cu furnizorii și partenerii, mai ales cei din anumite țări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea contractelor și de modul în care acestea sunt semnate cu partenerii externi, inclusiv cele de finanțare, deci trebuie să fie la curent cu noile cerințe pentru semnătura electronică în relația cu AFIR.
De-acum, persoanele fizice și juridice care vor să ceară finanțări europene pentru agricultură și dezvoltare rurală au nevoie de semnătura electronică calificată, reiese dintr-un comunicat de presă recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Practic, semnătura electronică este necesară atât pentru a solicita fonduri, cât și ulterior acestui moment. Citește articolul
Fluctuațiile fiscale, inclusiv cele de TVA, pot schimba costurile de achiziție ale bunurilor și serviciilor, influențând negocierile cu furnizorii și gestionarea contractelor.
Modificarea sistemului de taxe, un subiect care recent a luat amploare în spațiul public, este inevitabilă pe fondul unei tot mai probabile depășiri a țintei de deficit bugetar pentru acest an, situație care ar putea duce la pierderea unor fonduri europene și la creșterea costului de împrumut pentru stat. Reducerea surselor de finanțare ar avea impact imediat în creșterea economică. Însă situația actuală are rădăcini adânci într-o perioadă lungă în care schimbările de taxe și impozite s-au făcut ad hoc, fără analize, fără studii de impact și, practic, au subțiat baza de impozitare, afectând echitatea fiscală. Citește articolul
Limitarea adaosurilor comerciale, inclusiv pentru contractele în derulare, este foarte relevantă pentru negocierile cu furnizorii și pentru gestionarea contractelor de achiziții.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul se ocupă de achizițiile de bunuri, inclusiv cele din străinătate (importuri), iar noile proceduri vamale și necesitatea semnăturii electronice îi afectează direct activitatea.
Autoritatea Vamală Română (AVR) ne-a spus că își modernizează sistemele și că, pentru derularea formalităților vamale, companiile vor avea nevoie de semnătură electronică de la începutul anului 2024 (cel puțin teoretic). Modernizarea sistemelor vamale va scurta timpii de verificare a documentelor, va simplifica anumite proceduri și va permite încărcarea online a documentației aferente operațiunilor de import-export. Citește articolul
Acest departament negociază și semnează contracte cu persoanele sau agențiile care fac reclamă pe rețelele sociale, iar articolul le oferă informații importante despre cum trebuie structurate aceste contracte din punct de vedere fiscal și legal.
Ne propunem astăzi să expunem o serie de aspecte privind veniturile obținute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite rețele de socializare. În condițiile în care autoritățile fiscale derulează controale inclusiv la persoanele care obțin asemenea venituri, este important de știut ce obligații legale există în această situație. Citește articolul
Articolul menționează că serviciile erau prestate de o companie sub contract. Acest departament, care se ocupă de selectarea și gestionarea furnizorilor, trebuie să se asigure că toate contractele includ clauze clare privind respectarea legislației anti-discriminare și a drepturilor persoanelor cu dizabilități.
O hotărâre a Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării a sancționat taxarea persoanelor cu dizabilități pentru serviciile de asistență la îmbarcare în aeroporturi. CNCD a explicat că acestea au dreptul de folosire gratuită a ambuliftului, perceperea unor tarife aferente acestui serviciu fiind considerată discriminare. Citește articolul
Prezentarea posibilității de a genera automat contracte de vânzare-cumpărare auto ajută la simplificarea și eficientizarea proceselor de achiziție și de vânzare a vehiculelor din flota companiei.
Aplicația prin care se poate completa electronic o constatare amiabilă permite, din această săptămână, și generarea contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor. Astfel, acum, la vânzarea sau cumpărarea unei mașini, cei interesați pot folosi și aplicația gratuită de mobil Amiabila. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum noile taxe vor afecta costul produselor importate și să colaboreze cu furnizorii pentru a obține informațiile necesare despre emisiile de carbon, pentru a negocia contracte și a gestiona lanțul de aprovizionare.
Toate companiile care vor importa în UE produse cu emisii mari de carbon din țări nonUE vor fi, cel mai probabil, afectate de Mecanismul de ajustare a carbonului la frontieră (CBAM) și trebuie să se înregistreze ca declaranți în scopuri CBAM. Din octombrie 2023, importatorii/declaranții acestor mărfuri în UE vor trebui să respecte anumite obligații conform regulamentului CBAM. Citește articolul