Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de achiziții poate folosi această aplicație pentru a verifica istoricul vehiculelor la mâna a doua pe care compania intenționează să le cumpere, asigurându-se că sunt în stare bună și că achiziția este una avantajoasă și sigură.
Registrul Auto Român (RAR) a completat recent aplicația ce permite verificarea istoricului mașinilor înmatriculate în țara noastră, prin adăugarea unei secțiuni ce permite de-acum aflarea avariilor suferite de acestea de-a lungul timpului, potrivit unui comunicat al registrului. Citește articolul
Angajații din achiziții care trebuie să se deplaseze pentru a asigura bunurile necesare companiei, pentru a negocia sau gestiona contracte, trebuie să știe ce documente sunt necesare pentru a se deplasa legal și a evita întârzieri.
Din martie, deplasarea în afara locuinței se poate face numai în anumite situații și, obligatoriu, având o declarație pe propria răspundere care atestă motivul deplasării. Modelul declarației a fost modificat recent, pentru a reflecta schimbările apărute de la impunerea restricțiilor de deplasare, forma editabilă a documentului putând fi descărcată de mai jos. Citește articolul
Pentru a evalua modul în care redeschiderea sau menținerea închisă a anumitor afaceri (furnizori sau clienți) afectează disponibilitatea produselor și serviciilor și condițiile contractuale, pentru a planifica achizițiile viitoare.
În contextul în care 14 mai va fi ultima zi de stare de urgență, 15 mai va marca intrarea într-o perioadă de tranziție, de relaxare treptată a restricțiilor, va fi instituită starea de alertă, iar unele activități economice vor putea fi reluate. O sinteză a celor anunțate până acum de oficiali: Citește articolul
Posibilitatea de a amâna plata chiriei și a utilităților este importantă pentru negocierea și administrarea contractelor cu furnizorii și proprietarii clădirilor.
Președintele statului a dat luni asigurări că 14 mai va fi ultima zi de stare de urgență în România, iar instituirea stării de alertă, pentru perioada tranzitorie, se va face din 15 mai. Multe măsuri au fost adoptate de Guvern în contextul stării de urgență, măsuri cu adresabilitate largă: de la firme, la simplii cetățeni. O analiză a acestora raportat la "momentul 15 mai", în cele ce urmează, dar și o scurtă trecere în revistă a măsurilor care ar putea sau trebui să fie adoptate în următoarea perioadă: Citește articolul
Poate fi interesat să înțeleagă cum regulile de deplasare și resticțiile pot afecta livrările de la furnizori sau modul în care se desfășoară negocierile și contractele.
Cu ocazia unei conferințe de presă ținute astăzi, președintele Klaus Iohannis a anunțat că starea de urgență nu va fi prelungită după 14 mai, dar va fi înlocuită cu starea de alertă, reglementată, de asemenea, prin lege. Măsurile se vor relaxa încetul cu încetul, din 15 mai, iar deplasarea în interiorul localității se va face fără declarație pe propria răspundere. Citește articolul
Pentru că prețul petrolului influențează direct costurile materiilor prime, transportului și energiei, fiind important pentru a negocia contracte mai bune.
Acţiunile şi preţurile petrolului au crescut miercuri la nivel mondial, în urma unor ştiri încurajatoare referitoare la un tratament experimental pentru COVID-19 şi unele rapoarte financiare pozitive publicate de companii. Citește articolul
Informațiile despre necesitatea separatoarelor, a serviciilor de curățenie periodică și a personalului dedicat igienei pot ghida deciziile de achiziții pentru echipamente și servicii necesare în contextul redeschiderii birourilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma decide să achiziționeze și să implementeze această soluție, acest departament se va ocupa de găsirea furnizorilor, negocierea prețurilor și cumpărarea produsului.
Cercetătorii din Hong Kong spun că au creat o substanță pe care o numesc înveliș antiviral și te protejează până la 90 de zile de virus. Substanța creată de aceștia se numește MAP-1 și le-a luat cercetătorilor din cadrul University of Science and Technology (HKUST) zece ani să o dezvolte. Potrivit acestora, ar oferi protecție „semnificativă” împotriva bacteriilor și virusurilor, inclusiv împotriva celui care provoacă COVID-19. Citește articolul
Dacă departamentele de HR decid să implementeze programe de suport psihologic sau să achiziționeze servicii de consiliere pentru angajați, acest departament ar fi implicat în procesul de achiziție, negociere și contractare cu furnizori de astfel de servicii, precum platforma menționată în articol.
Pandemia globală COVID-19 a afectat nu numai sănătatea fizică și securitatea financiară a multor persoane, ci și sănătatea lor mintală. În ceea ce privește angajații, depresia și anxietatea în rândul acestora au fost identificate ca trăsături definitorii ale vremurilor noastre, chiar înainte de izbucnirea crizei actuale. Astfel, Organizația Mondiala a Sănătății estima că aproape 300 de milioane de oameni suferă de depresie și anxietate la nivel global și că doar în Statele Unite ale Americii se pierd în fiecare an circa 1 trilion de USD ca urmare a scăderii productivității la locul de muncă cauzată de acești factori. Citește articolul
Persoanele din acest departament care se ocupă cu cumpărarea sau vânzarea de terenuri și clădiri pentru firmă trebuie să știe despre aceste simplificări ale actelor necesare. Le va fi mai ușor să pregătească dosarele și să evite întârzieri în tranzacțiile imobiliare.
Două documente importante pot lipsi, mai nou, din documentația cadastrală, în anumite condiții, potrivit unor recente modificări legislative adoptate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Prin acestea, Agenția a simplificat modalitatea de înscriere a imobilelor în evidenţele de cadastru şi carte funciară. Citește articolul