Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil de achiziția serviciilor de pază și securitate și trebuie să se asigure că furnizorii respectă cerințele legale și oferă servicii eficiente, așa cum subliniază articolul.
De la începutul anului, polițiștii au făcut, la nivelul întregii țări, o serie de controale destinate atât prevenirii și combaterii infracţiunilor contra bunurilor firmelor, cât și verificării legalității funcționării firmelor de securitate, pentru problemele întâlnite aplicând amenzi de aproape 2,5 milioane de lei, potrivit unui comunicat recent al Poliției Române. Citește articolul
Articolul discută despre revizuirea politicilor de cumpărare, gestionarea relației cu furnizorii și negocierea plăților, aspecte relevante pentru achiziții și managementul contractelor.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul
Cei de la achiziții negociază zilnic contracte și trebuie să știe cum să se poarte corect pentru a nu crea probleme legale companiei atunci când discuțiile nu duc la un acord, înțelegând riscurile legate de oferte ferme.
Destabilizarea economiei, în contextul pandemiei de coronavirus, poate însemna că anumite tranzacții nu mai prezintă interes și îi poate determina pe participanți să își dorească să suspende negocierile ori chiar să le întrerupă total. Părțile au libertatea ruperii negocierilor, însă numai cu respectarea exigențelor bunei-credințe. Pe de altă parte, dacă una dintre părți rupe negocierile cu rea-credință, aceasta poate fi răspunzătoare pentru prejudiciul cauzat celeilalte părți. Citește articolul
Restricțiile de zbor și excepțiile pentru transportul de marfă pot afecta modul în care compania își achiziționează produsele sau serviciile din străinătate și cum gestionează contractele cu furnizorii.
Orașul Țăndărei a ieșit din carantină, iar zborurile către și dinspre Spania rămân suspendate, până la ieșirea din starea de urgență, se arată într-o nouă ordonanță militară publicată luni în Monitorul Oficial. De asemenea, personalul navigant, maritim și fluvial nu intră în carantină, dacă nu prezintă simptome ale infecției cu coronavirus. Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă cum se aplică TVA-ul la cumpărăturile de bunuri din alte țări din UE, pentru a negocia contracte avantajoase și a se asigura că toate regulile fiscale sunt respectate de la început.
Odată cu trecerea la un sistem definitiv de TVA, în legislația Uniunii Europene, cât și în legislația din România au fost implementate patru remedii rapide având drept scop asigurarea aplicării unitare a regulilor de TVA în toate statele membre ale UE precum și combaterea evaziunii fiscale. Citește articolul
Noile reglementări pot influența nevoile de achiziție (ex: măști, dezinfectanți) și pot necesita ajustări ale contractelor existente sau încheierea unora noi, mai ales în contextul restricțiilor de funcționare sau transport.
Guvernul a adoptat în ședința de astăzi un proiect de lege privind măsurile de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, care se vor aplica odată cu trecerea la starea de alertă, din data de 15 mai 2020. Întregul conținut al proiectului de lege, care va ajunge acum la Parlament pentru a fi dezbătut este ataștat articolului. Citește articolul
Valabilitatea documentelor furnizorilor sau a propriilor documente necesare pentru participarea la licitații sau pentru îndeplinirea contractelor, poate fi influențată. Este crucial să se verifice ca toate părțile să aibă documente valide pentru a evita probleme contractuale.
Recenta decizie a Curții Constituționale a României (CCR), ce stabilește, în principal, că amenzile date în contextul stării de urgență sunt neconstituționale, vizează și valabilitatea documentelor ce expiră în perioada ce se va încheia spre sfârșitul acestei săptămâni, dar și termenul în care se poate face preschimbarea acestora, respectiv trei luni de la ridicarea stării de urgență, mai exact, va suspenda cele două măsuri. Citește articolul
Oferă o perspectivă clară asupra clauzelor contractuale comune din contractele de închiriere comercială, în special cine plătește impozitul pe proprietate, și ajută la negocieri mai bune.
Guvernul a adoptat săptămâna trecută posibilitatea reducerii cu până la jumătate a impozitelor pe clădiri pe 2020 pentru proprietarii marilor spații comerciale care au redus chiriile în perioada aceasta. Desigur, decizia în sine de a aplica reducerea și procentul aparține fiecărei autorități locale. Prin asta, Guvernul spune că speră să ajute chiriașii, însă e posibil ca decidenții să ignore anumite practici din piață cu privire la plata acestor impozite. Citește articolul
Informațiile despre prețurile biletelor de avion și condițiile de călătorie sunt esențiale pentru a planifica și negocia contractele pentru călătoriile de afaceri ale companiei, inclusiv pentru a profita de 'bulele de călătorie'.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a identifica și achiziționa materialele necesare (măști, mănuși, dezinfectanți) conform noilor cerințe de sănătate și siguranță impuse de relaxarea restricțiilor.
Institutul Național de Sănătate Publică a elaborat o serie de Recomandări de sănătate publică pentru măsuri specifice ce vor fi dispuse de instituțiile competente privind reluarea activității în domenii specifice după încetarea stării de urgență. Iată, deci, ce obligații vor avea frizeriile, saloanele de cosmetică și toți ceilalți furnizori de servicii de îngrijire personală. Citește articolul