avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1142 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM
Stare de urgență

UPDATE Lista importurilor destinate combaterii coronavirusului pentru care TVA nu se plătește la vamă a fost extinsă

Acest departament trebuie să știe despre regulile de plată a TVA-ului la import, deoarece aceste informații sunt esențiale pentru calcularea costurilor totale ale produselor cumpărate din străinătate și pentru planificarea bugetelor de achiziții.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
23 Aprilie 2020 | 3067 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a stabilit că plata TVA-ului în vamă nu mai e necesară pentru importurile destinate combaterii efectelor coronavirusului, atât timp cât ține starea de urgență, dar și timp de 30 de zile după încetarea acesteia. Lista inițială a importurilor a fost extinsă recent de către Executiv. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Cîțu: Vom relaxa măsurile în ordine inversă. Pentru faza a doua suntem mult mai pregătiți

Informațiile despre cum se relaxează restricțiile și despre fluctuațiile prețurilor la resurse cheie (cum ar fi petrolul) sunt importante pentru a negocia contracte și pentru a planifica achizițiile de materiale sau servicii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
23 Aprilie 2020 | 774 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Iohannis: Din 15 mai, românii vor putea circula fără declarație, dar obligatoriu cu mască

Schimbările în activitatea economică și libertatea de deplasare pot influența lanțurile de aprovizionare și relațiile cu furnizorii, fiind important pentru planificarea achizițiilor.

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 6910 | Timp de citire: 2 min.

Odată ce se termină starea de urgență, la mijlocul lunii mai 2020, persoanele fizice vor putea circula din nou fără declarații pe propria răspundere (și probabil și fără adeverințe de la angajator), a declarat în urmă cu câteva minute președintele României, Klaus Iohannis. Totuși, acesta a subliniat că românii vor trebui să poarte măști atunci când se află în spații publice închise sau în transportul public. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chiar dacă activitatea le-a fost restricționată temporar, firmele pot în continuare să facă angajări

Ajută la anticiparea nevoilor de achiziții și la adaptarea contractelor cu furnizorii în funcție de noile direcții de business, cum ar fi serviciile de livrare.

Dragoș Niculescu în Resurse umane
Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 1986 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care, din cauza pandemiei de coronavirus, au fost nevoite să-și suspende parțial activitatea pot face angajări în continuare, adică și pe perioada stării de urgență, chiar dacă au trimis o parte dintre angajați în șomaj tehnic. Acest lucru le este util, în special, firmelor ce activează în domeniul alimentației sau a turismului și care au decis dezvoltarea sau reorientarea către alte activități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O nouă situație în care firmele au nevoie de certificatul de stare de urgență

Acest departament este interesat să știe cum poate folosi Certificatul pentru Situații de Urgență pentru a negocia amânarea plăților (chirii, utilități) și a invoca forța majoră în relațiile cu furnizorii și partenerii contractuali, protejând astfel interesele firmei.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 2535 | Timp de citire: 2 min.

În rândul celor mai recente noutăți fiscale adoptate de Guvern și publicate în Monitorul Oficial găsim o nouă măsură pentru care firmele ar trebui să dețină un certificat de stare de urgență: dacă vor să elimine din calculul impozitului specific de plată pe anul curent perioada din starea de urgență în care firma a fost nevoită să-și întrerupă activitatea. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Ministrul finanțelor: România va ieși din această criză mai bine decât ne așteptam

Se menționează achiziționarea și furnizarea de materiale de protecție pentru angajați (măști, mănuși, dezinfectanți), activitate centrală pentru acest departament.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Aprilie 2020 | 785 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai o vacanță planificată în lunile următoare? Poți cere telefonic informații la un număr special al autorităților

Dacă firma are contracte cu agenții de turism sau transportatori pentru călătoriile de afaceri, acest departament ar trebui să știe cum să gestioneze anulările sau reprogramările conform termenilor contractuali și cum să obțină rambursările respective.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Aprilie 2020 | 10618 | Timp de citire: 1 min.

Persoanele care au programate vacanțe în lunile următoare pot obține o serie de informații relevante despre situația acestor călătorii, apelând o linie telefonică specială, pusă la dispoziție de Direcția Generală Turism, din cadrul Ministerului Economiei. Aceste persoane pot fi informate cu privire la reprogramarea sau anularea acestor călătorii sau cu privire la rambursarea sumelor plătite. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Document oficial: Cum va afecta pandemia de COVID-19 economia românească, în cifre

O economie în scădere poate influența prețurile, disponibilitatea materialelor și negocierile cu furnizorii, afectând strategia de achiziții.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
21 Aprilie 2020 | 654 | Timp de citire: 1 min.

Pandemia cauzată de noul coronavirus tulbură piețele financiare din întreaga lume, fiind așteptate efecte importate asupra economiei mondiale, ca urmare a măsurilor luate pentru gestionarea crizei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Adaptarea contractelor de închiriere la măsurile de combatere a coronavirusului: Provocări și opțiuni în instanță pentru firme

Este esențial pentru gestionarea contractelor de închiriere existente, în special în ceea ce privește renegocierea clauzelor, înțelegerea riscurilor contractuale (forța majoră, impreviziune) și evitarea litigiilor în situații excepționale.

Biriș Goran în Aspecte juridice
21 Aprilie 2020 | 3820 | Timp de citire: 13 min.

Dezechilibrul economic provocat în România de pandemia COVID-19 și de măsurile luate ca urmare a instituirii stării de urgență afectează în mod semnificativ şi sectorul de real estate din România. Vom aborda aici raporturile juridice derivând din contractele de închiriere, precum şi provocările cu care se confruntă atât chiriașii, cât și proprietarii, întrucât opţiunile manifestate astăzi pot avea consecinţe serioase în viitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Ministrul economiei, despre cum va fi afectată România de criza petrolului american: Prețurile vor scădea la pompă

Fluctuațiile prețurilor la petrol și cafea pot afecta costurile de achiziție pentru diverse bunuri și servicii, precum și negocierile cu furnizorii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Aprilie 2020 | 601 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul