Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să știe despre regulile de plată a TVA-ului la import, deoarece aceste informații sunt esențiale pentru calcularea costurilor totale ale produselor cumpărate din străinătate și pentru planificarea bugetelor de achiziții.
Guvernul a stabilit că plata TVA-ului în vamă nu mai e necesară pentru importurile destinate combaterii efectelor coronavirusului, atât timp cât ține starea de urgență, dar și timp de 30 de zile după încetarea acesteia. Lista inițială a importurilor a fost extinsă recent de către Executiv. Citește articolul
Informațiile despre cum se relaxează restricțiile și despre fluctuațiile prețurilor la resurse cheie (cum ar fi petrolul) sunt importante pentru a negocia contracte și pentru a planifica achizițiile de materiale sau servicii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Schimbările în activitatea economică și libertatea de deplasare pot influența lanțurile de aprovizionare și relațiile cu furnizorii, fiind important pentru planificarea achizițiilor.
Odată ce se termină starea de urgență, la mijlocul lunii mai 2020, persoanele fizice vor putea circula din nou fără declarații pe propria răspundere (și probabil și fără adeverințe de la angajator), a declarat în urmă cu câteva minute președintele României, Klaus Iohannis. Totuși, acesta a subliniat că românii vor trebui să poarte măști atunci când se află în spații publice închise sau în transportul public. Citește articolul
Ajută la anticiparea nevoilor de achiziții și la adaptarea contractelor cu furnizorii în funcție de noile direcții de business, cum ar fi serviciile de livrare.
Firmele care, din cauza pandemiei de coronavirus, au fost nevoite să-și suspende parțial activitatea pot face angajări în continuare, adică și pe perioada stării de urgență, chiar dacă au trimis o parte dintre angajați în șomaj tehnic. Acest lucru le este util, în special, firmelor ce activează în domeniul alimentației sau a turismului și care au decis dezvoltarea sau reorientarea către alte activități. Citește articolul
Acest departament este interesat să știe cum poate folosi Certificatul pentru Situații de Urgență pentru a negocia amânarea plăților (chirii, utilități) și a invoca forța majoră în relațiile cu furnizorii și partenerii contractuali, protejând astfel interesele firmei.
În rândul celor mai recente noutăți fiscale adoptate de Guvern și publicate în Monitorul Oficial găsim o nouă măsură pentru care firmele ar trebui să dețină un certificat de stare de urgență: dacă vor să elimine din calculul impozitului specific de plată pe anul curent perioada din starea de urgență în care firma a fost nevoită să-și întrerupă activitatea. Citește articolul
Se menționează achiziționarea și furnizarea de materiale de protecție pentru angajați (măști, mănuși, dezinfectanți), activitate centrală pentru acest departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma are contracte cu agenții de turism sau transportatori pentru călătoriile de afaceri, acest departament ar trebui să știe cum să gestioneze anulările sau reprogramările conform termenilor contractuali și cum să obțină rambursările respective.
Persoanele care au programate vacanțe în lunile următoare pot obține o serie de informații relevante despre situația acestor călătorii, apelând o linie telefonică specială, pusă la dispoziție de Direcția Generală Turism, din cadrul Ministerului Economiei. Aceste persoane pot fi informate cu privire la reprogramarea sau anularea acestor călătorii sau cu privire la rambursarea sumelor plătite. Citește articolul
O economie în scădere poate influența prețurile, disponibilitatea materialelor și negocierile cu furnizorii, afectând strategia de achiziții.
Pandemia cauzată de noul coronavirus tulbură piețele financiare din întreaga lume, fiind așteptate efecte importate asupra economiei mondiale, ca urmare a măsurilor luate pentru gestionarea crizei. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea contractelor de închiriere existente, în special în ceea ce privește renegocierea clauzelor, înțelegerea riscurilor contractuale (forța majoră, impreviziune) și evitarea litigiilor în situații excepționale.
Dezechilibrul economic provocat în România de pandemia COVID-19 și de măsurile luate ca urmare a instituirii stării de urgență afectează în mod semnificativ şi sectorul de real estate din România. Vom aborda aici raporturile juridice derivând din contractele de închiriere, precum şi provocările cu care se confruntă atât chiriașii, cât și proprietarii, întrucât opţiunile manifestate astăzi pot avea consecinţe serioase în viitor. Citește articolul
Fluctuațiile prețurilor la petrol și cafea pot afecta costurile de achiziție pentru diverse bunuri și servicii, precum și negocierile cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul