Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru achiziția sau închirierea de proprietăți (terenuri, clădiri), acest departament trebuie să poată obține rapid informații despre detaliile exacte ale bunurilor imobiliare înainte de a semna contracte cu furnizori sau proprietari.
De câteva săptămâni, din cauza extinderii epidemiei de coronavirus, au fost impuse limitări în ceea ce privește interacțiunea directă între oameni, astfel că cele mai multe instituții din țara noastră oferă acum cetățenilor posibilitatea de a trimite și obține documente fără să fie nevoie de deplasarea la acestea. Acesta este și cazul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), instituție de la care se pot obține online două tipuri de extrase, respectiv cel de carte funciară și, doar de puțină vreme, cel de plan cadastral. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și partenerii. Știind dacă un partener are un astfel de certificat, ajută la identificarea riscurilor legate de livrări sau servicii și la gestionarea mai bună a relațiilor contractuale.
Firmele ar putea să fie interesate dacă partenerii sau potențialii parteneri contractuali dețin certificate pentru situații de urgență, care reflectă situația economică instabilă în care se află cei din urmă. Având acces la astfel de informații, primele ar putea să știe dacă se pot aștepta la întârzieri în executare sau la neexecutarea obligațiilor contractuale, din partea partenerilor de afaceri. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de obligativitatea și acceptarea semnăturilor electronice în procesul de contractare și gestionare a plăților cu instituțiile publice, ceea ce poate eficientiza semnificativ fluxurile de lucru și reduce timpul administrativ.
Beneficiarii Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020 (PNDR) pot interacționa cu autoritățile exclusiv electronic de ceva timp, a informat miercuri Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), referindu-se la o obligație recentă de a accepta documente semnate electronic. Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat pentru a înțelege riscurile financiare ale partenerilor sau furnizorilor de servicii financiare, mai ales cum sunt plătite datoriile către ei în cazul unui faliment.
Legislația insolvențelor urmează să fie modificată printr-un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului, lansat miercuri în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. În esență, acesta face referire la falimentul firmelor de investiții sau al holding-urilor, dar și la falimentul băncilor. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă ce tip de semnătură electronică este recunoscută legal atunci când se semnează contracte cu furnizorii sau partenerii, pentru a asigura valabilitatea acestora.
Recent, Guvernul a stabilit că semnătura electronică avansată devine echivalentul semnăturii de mână, în relația cu statul, după ce până acum numai semnătura electronică calificată avea valoare de semnătură de mână. În acest context, explicăm ce condiții trebuie să îndeplinească fiecare tip de semnătură și cum se poate verifica dacă cea avansată și cea calificată sunt de încredere. Citește articolul
Discuția despre relocalizarea unor industrii în Europa poate semnala schimbări în lanțurile de aprovizionare, deschizând noi perspective pentru identificarea furnizorilor și optimizarea strategiei de achiziții a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se ocupă de cumpărarea de bunuri, inclusiv de vehicule. Noua cerință de verificare a autenticității va influența modul în care firma achiziționează mașini, adăugând un pas în proces.
Alături de cei care achiziționează mașini din străinătate la mâna a doua, și persoanele care cumpără în România mașini uzate ar putea fi obligate să facă dovada certificării autenticităţii vehiculului de către Registrul Auto Român (RAR), se arată într-un proiect de lege aflat în dezbatere la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor. Citește articolul
Alertele privind seceta și o posibilă criză alimentară pot afecta prețurile și disponibilitatea materiilor prime, informații cruciale pentru negocierea contractelor și gestionarea aprovizionării.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru că devizul este baza pe care se cer oferte, se negociază și se semnează contracte pentru lucrări sau servicii, mai ales în cazul achizițiilor publice.
Devizul este documentul de evaluare anticipat desfășurării lucrărilor de proiectare, ce cuprinde cantitățile de materiale/piese cu costul aferent, precum și a forței de muncă necesare în executarea unei construcții sau a unei instalații. În anumite cazuri, devizul poate fi folosit drept documentație tehnico-economică de stabilire a costului unei construcții/instalații pe baza căruia are loc execuția și decontarea lucrărilor de construcții-montaj. Citește articolul
Asigură că furnizorii pot livra materiile prime sau produsele conform contractelor, fără blocaje sau întârzieri legate de restricțiile de transport.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul