Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pe șantiere, finalizarea proiectelor implică adesea contracte cu furnizori și parteneri, iar acest departament se asigură că acele contracte sunt avantajoase și protejează compania de pierderi.
Criza provocată de coronavirus începe să-și arate efectele și pe piața imobiliară. Chiriile au scăzut în toată țara, majoritatea între 15 și 25 %. Scăderi se văd și la vânzarea locuințelor, de la 5 până la 15% din prețurile cerute înaintea pandemiei. Citește articolul
Gestionează relațiile cu furnizorii și contractele. Trebuie să fie conștient de riscul de fraude (ex: solicitări false de plată, oferte înșelătoare) pentru a proteja interesele companiei.
Specialiști români avertizează că prin mesaje de tip SMS e practicată o nouă formă de înșelătorie. Nu trebuie să suni la numărul de pe care ți-a fost trimis mesajul și, mai mult, ar trebui să blochezi numărul. Citește articolul
Dacă firma colaborează cu PFI-uri sau PFA-uri ca furnizori sau prestatori de servicii, acest departament ar vrea să știe ce ajutoare pot primi partenerii, pentru a înțelege mai bine stabilitatea lor financiară și cum pot fi afectate contractele.
Alături de persoanele fizice autorizate (PFA) și alți profesioniști, de cei ce obțin venituri din drepturi de autor ori cei cu contracte sportive, și persoanele fizice independente (PFI) pot cere la agențiile județene de plăți sociale indemnizația de 75% din câștigul salarial mediu brut. Chestiunea a fost clarificată azi într-o conferință susținută la Ministerul Muncii. Citește articolul
Articolul menționează obligația școlilor de a asigura calculatoare, tablete și conectare la internet, ceea ce implică achiziții de echipamente și servicii, relevante pentru companiile care vând astfel de produse.
Atunci când se închid școlile, indiferent de cauză sau durată, elevii au de-acum obligația de a participa la cursuri online, iar la revenirea la școală, ei pot primi calificative și note pe baza materiei predate la distanță, potrivit unui ordin al Ministerului Educației și Cercetării (MEC), document oficializat joi. Citește articolul
Ajută la gestionarea contractelor cu furnizorii și partenerii, înțelegând cum pot fi amânate plățile sau cum pot fi rezolvate problemele legate de neîndeplinirea unor obligații, în special în situații de forță majoră.
Obținerea certificatului pentru situații de urgență ajută firmele - în special întreprinderile mici și mijlocii (IMM) - afectate economic, din cauza situației generate de criza coronavirus. Mai exact, prin intermediul acestui document, aceste firme au acces la anumite facilități concrete, acordate de stat. De pildă, cea mai recentă schimbare vizează posibilitatea de a scădea din perioada de calcul a impozitului specific cea de inactivitate din timpul stării de urgență. De asemenea, firmele pot folosi certificatele pentru situații de urgență în relațiile cu partenerii contractuali, pentru a justifica întârzieri sau chiar neexecutări (însă acest lucru nu înseamnă că acei parteneri vor și accepta justificările). Citește articolul
Dacă firma colaborează cu PFA-uri sau liber profesioniști pentru diverse servicii, echipa de achiziții poate fi interesată să înțeleagă obligațiile fiscale ale acestor furnizori. Această cunoaștere poate contribui la o selecție mai bună a partenerilor și la gestionarea riscurilor asociate cu conformitatea fiscală a acestora.
Declarația unică intră deja în al treilea an de "existență fiscală" și este folosită, în principal, de persoanele fizice autorizate (PFA), de cei care obțin venituri din profesii liberale, chirii sau dividende. Formularul fiscal se depune pentru estimarea veniturilor pe 2020, online și la ghișeu. Prin acesta, contribuabilul declară cât câștigă și cât are de plătit la stat ca impozit și contribuții sociale. Citește articolul
Responsabil cu negocierea și gestionarea contractelor importante ale companiei, inclusiv cele de închiriere. Articolul oferă perspective despre cum pot fi adaptate și renegociate aceste contracte pentru a menține un echilibru benefic pentru companie, mai ales în perioade de incertitudine.
Amânarea la plată a chiriei de către IMM-uri în baza certificatului de situație de urgență nu echivalează cu scutirea sau cu suspendarea obligației, între cei trei termeni existând diferențe atât din punct de vedere juridic, cât mai ales fiscal. Conform unei ordonanțe emise la începutul stării de urgenţă, IMM-urile pot, în anumite condiții, să obțină de la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri un certificat de situație de urgență, în baza căruia pot solicita amânarea plății chiriei şi a utilităţilor pe perioada stării de urgență. Citește articolul
Monitorizează prețurile la carburanți pentru a optimiza costurile de transport și logistică ale companiei și caută surse de aprovizionare locale și prețuri avantajoase pentru echipamente necesare, cum ar fi măștile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Când compania dorește să angajeze un executor judecătoresc sau alt specialist extern, acest departament trebuie să se asigure că persoana respectivă este pe lista oficială și are dreptul să-și exercite profesia, pentru a evita problemele de conformitate.
Tabloul executorilor judecătorești pentru anul 2020 a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial, printr-o hotărâre a Uniunii Naționale a Executorilor Judecătorești (UNEJ) și cuprinde peste 800 de membri la nivel național. Citește articolul
Se ocupă cu procesele de achiziție, inclusiv preluarea altor companii, și cum să se protejeze o companie de o preluare forțată.
Statele membre ale UE încearcă, fiecare, să își protejeze firmele de preluări ostile în perioada în care acțiunile acestora au scăzut puternic ca efect al pandemiei de coronavirus. Citește articolul