Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să știe despre posibilele probleme de aprovizionare și creșterea cererii pentru anumite produse, pentru a se asigura că stocurile sunt suficiente și că lanțul de furnizori funcționează fără probleme.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Verifică furnizorii pentru a nu cumpăra de la firme inactive fiscal, ca să nu piardă posibilitatea de a scădea TVA-ul și cheltuielile.
De principiu, o companie declarată inactivă fiscal își poate desfășura mai departe activitățile economice. Însă, în perioada de inactivitate, companiile n-au voie să deducă cheltuieli și TVA pentru achizițiile făcute, conform prevederilor actuale ale Codului fiscal. Reactivarea se poate face în orice moment, însă numai dacă sunt îndeplinite anumite condiții. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele firmei cu furnizorii sau clienții. Înțelegerea condițiilor în care un contract online, inclusiv pentru servicii financiare sau de altă natură, este valabil și poate fi folosit pentru recuperarea datoriilor, este crucială pentru a negocia și a semna acorduri sigure.
Atunci când cineva contractează un credit online la o instituție financiară nebancară (IFN), părțile pot stabili că semnătura împrumutatului este obligatorie pentru ca actul să fie considerat valid. Într-o situație de acest gen, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit, printr-o decizie oficializată recent, că lipsa semnăturii lasă contractul de credit fără puterea de titlu executoriu. Citește articolul
Se interesează de riscurile de perturbare a liniilor de aprovizionare la nivel global și de impactul fluctuațiilor valutare asupra costurilor de achiziție și a contractelor cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie informat pentru a ști că firma nu mai poate face achiziții noi pentru activitățile principale și cum să gestioneze contractele existente pe durata suspendării.
De principiu, companiile care sunt declarate ca inactive la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai pot desfășura activitățile pentru care erau autorizate. Deși firmele inactive pot fi reactivate, acest lucru trebuie să se întâmple în maximum trei ani, altfel există riscul desființării afacerii. Citește articolul
Articolul subliniază importanța verificării reale a serviciilor achiziționate și a beneficiului lor economic. De asemenea, atrage atenția asupra riscurilor legate de partenerii de afaceri și de clasificarea corectă a reducerilor comerciale, aspecte gestionate de acest departament.
În activitatea companiilor pot exista anumite riscuri care să le pună în mare dificultate afacerile atunci când primesc vizite de la inspectorii din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mai precis, specialiștii au avertizat, la două conferințe recente de fiscalitate, că autoritățile caută tot mai des să verifice dacă firmele aplică tratamentele fiscale corecte. Asta înseamnă că, de multe ori, există riscul ca reprezentanții ANAF să aibă interpretări diferite față de contribuabili și să impună sume suplimentare de plată către stat. Citește articolul
Prețurile la combustibili sunt esențiale pentru negocierea contractelor de transport și achizițiile de carburant pentru flota companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se ocupă de alegerea furnizorilor și încheierea contractelor. Articolul menționează posibilitatea de a contracta organizații specializate pentru a îndeplini obligațiile de colectare a echipamentelor electrice și bateriilor.
În fiecare an, producătorii și importatorii de echipamente electrice și electronice și de baterii și acumulatori trebuie să-și actualizeze înregistrarea în registrele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), conform unei atenționări a specialiștilor EY România. În caz contrar, aceștia riscă amendarea sau chiar suspendarea activității. Citește articolul
Interesat de modul în care se fac achizițiile publice (pentru sistemul de case de marcat) și de impactul noilor taxe vamale asupra costurilor de achiziție a mărfurilor din import.
În ultima vreme, au intervenit mai multe noutăți relevante pentru firme. Dacă unele vizează relația contribuabililor cu autoritățile, altele vizează modificarea legislației sau punerea în aplicare a unor proiecte îndelung așteptate. Citește articolul
Planifică achiziția vinietelor și ia decizii informate pentru cumpărarea de vehicule noi, care să respecte noile norme și să evite taxele suplimentare.
Toți cei care circulă cu mașini poluante în București trebuie, de la începutul acestui an, să cumpere vinieta Oxigen, iar sancțiunile pentru lipsa ei se vor aplica din luna martie, deci foarte curând. În acest context, am făcut o sinteză cu cele mai importante informații pe care trebuie să le știi despre vinieta Oxigen. Citește articolul