Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se asigură că în contractele semnate cu furnizorii sau partenerii sunt trecute clauze clare privind protecția datelor personale, respectând legea pe toată durata contractului.
Comitetul European pentru Protecția Datelor (CEPD) a adoptat un ghid în care detaliază modalitățile în care datele personale pot fi prelucrate la momentul încheierii contractelor sau la momentul negocierii contractelor, în vederea furnizării de servicii online utilizatorilor. Ghidul este util pentru firmele care oferă astfel de servicii, pentru că le ajută să își dea seama cum pot prelucra date personale atunci când negociază sau încheie contracte. Citește articolul
Când se semnează contracte pentru lucrări de construcții sau demolări, acest departament trebuie să se asigure că responsabilitatea pentru gestionarea deșeurilor este clar stabilită pentru a evita probleme ulterioare și costuri neprevăzute.
Companiile care sunt prinse că aruncă la întâmplare gunoaie rămase după lucrări de construire, modernizare sau demolare vor fi obligate să le adune, să curețe în urmă și apoi să le elimine legal, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. În prezent, firmele care abandonează deșeuri sunt doar amendate și scapă de orice altă responsabilitate. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe noile obligații legale pentru a include clauze corecte în contractele cu furnizorii de servicii de construcții sau demolări, asigurându-se că aceștia gestionează deșeurile conform legii și că firma este protejată de riscuri.
Persoanele fizice care își modernizează locuințele sau care fac lucrări de construire ori demolare vor risca amenzi de până la 6.000 de lei dacă aruncă aiurea gunoaiele rămase în urmă. Amenda majorată se va aplica de joi, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. În plus, cei amendați vor fi obligați să ia deșeurile, să curețe și apoi să le elimine legal. Citește articolul
Eficiența sporită a canalului poate influența costurile și termenele de livrare pentru materiile prime sau produsele finite, fiind relevantă pentru negocierea contractelor de transport și achiziții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de scaunul inteligent MyTesla ca opțiune modernă și ergonomică pentru dotarea birourilor, căutând cele mai bune soluții pentru achiziționarea mobilierului de birou pentru angajați.
Antares Romania împreună cu Cluster Mobilier Transilvan au realizat primul scaun de birou inteligent din România: #MyTesla. Scaunul își propune să corecteze postura utilizatorului prin notificarea acestuia cu ajutorul unei aplicații care poate fi rulată de pe mobil sau calculator. Citește articolul
Departamentul de Achiziții este mereu în căutare de soluții eficiente și rentabile. Articolul prezintă alternative gratuite la licențele software, ceea ce poate reduce costurile de operare ale companiei. De asemenea, pentru Contract Management, utilizarea unor astfel de instrumente poate eficientiza procesele de redactare și colaborare pe documente.
Documentele sunt probabil cele mai plimbate fișiere într-o companie și în mediul business în general. Ofertele comerciale, contractele, documentația unui produs sau serviciu sunt doar câteva din exemplele de documente care vin în minte. Dintre acestea cred că cele mai populare formate sunt DOC și DOCX, ambele popularizate de Microsoft prin intermediul suitei Office și a editorului de documente Word. Citește articolul
Pentru firmele care oferă servicii sau produse către asociațiile de proprietari, noile reguli despre cheltuieli și aprobări pot schimba modul în care se încheie și se gestionează contractele și achizițiile.
Existența mai multor conturi ale asociației de proprietari, eliminarea obligației de a da chitanță pentru anumite sume și repartizarea unor cheltuieli în alt mod decât prevede acum Legea asociațiilor de proprietari sunt prevăzute în două proiecte legislative depuse recent la Senat și care-și propun să modifice aspecte problematice din această lege. Citește articolul
Eliminarea sistemului de plată defalcată a TVA (split TVA) simplifică procesele de plată către furnizori și gestionează mai eficient contractele de achiziții.
Ludovic Orban, premierul desemnat, a făcut publice azi lista miniștrilor cabinetului său și programul de guvernare pentru următorul an. Printre cele mai importante măsuri anunțate se numără o regândire a impozitării muncii, eliminarea unor suprataxări și o lege cu reguli pentru stabilirea salariului minim brut pe țară. Citește articolul
Atunci când o companie contractează servicii de administrare de la terți, acest departament trebuie să înțeleagă cerințele legale pentru administratori, pentru a se asigura că partenerii selectați sunt calificați și respectă legea.
Obligațiile de atestare și certificare din noua lege a asociațiilor instituite pentru administratorii de bloc ar putea să dispară dacă un recent proiect legislativ depus la Senat va ajunge să intre în vigoare. Parlamentarii care l-au inițiat vor să elimine certificatul de calificare și atestarea de către primar ca administrator de imobile/condominii. Practic, asta ar însemna că absolvirea unui curs de administrator va fi suficientă pentru a fi în funcție. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu achiziția noilor case de marcat, iar articolul semnalează dificultăți majore în găsirea anumitor echipamente.
În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul