avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1049 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Ce date personale puteți prelucra la încheierea contractelor la distanță

Se asigură că în contractele semnate cu furnizorii sau partenerii sunt trecute clauze clare privind protecția datelor personale, respectând legea pe toată durata contractului.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2019 | 1 | 2706 | Timp de citire: 3 min.

Comitetul European pentru Protecția Datelor (CEPD) a adoptat un ghid în care detaliază modalitățile în care datele personale pot fi prelucrate la momentul încheierii contractelor sau la momentul negocierii contractelor, în vederea furnizării de servicii online utilizatorilor. Ghidul este util pentru firmele care oferă astfel de servicii, pentru că le ajută să își dea seama cum pot prelucra date personale atunci când negociază sau încheie contracte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Firmele amendate pentru că abandonează deșeuri din construcții vor fi obligate, începând de joi, să le și elimine legal

Când se semnează contracte pentru lucrări de construcții sau demolări, acest departament trebuie să se asigure că responsabilitatea pentru gestionarea deșeurilor este clar stabilită pentru a evita probleme ulterioare și costuri neprevăzute.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Octombrie 2019 | 2 | 3644 | Timp de citire: 1 min.

Companiile care sunt prinse că aruncă la întâmplare gunoaie rămase după lucrări de construire, modernizare sau demolare vor fi obligate să le adune, să curețe în urmă și apoi să le elimine legal, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. În prezent, firmele care abandonează deșeuri sunt doar amendate și scapă de orice altă responsabilitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE De joi, dacă arunci în drum gunoaiele rămase după lucrările la casa ta, vei risca amenzi mult mai mari

Acest departament are nevoie să știe noile obligații legale pentru a include clauze corecte în contractele cu furnizorii de servicii de construcții sau demolări, asigurându-se că aceștia gestionează deșeurile conform legii și că firma este protejată de riscuri.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Octombrie 2019 | 1 | 8796 | Timp de citire: 1 min.

Persoanele fizice care își modernizează locuințele sau care fac lucrări de construire ori demolare vor risca amenzi de până la 6.000 de lei dacă aruncă aiurea gunoaiele rămase în urmă. Amenda majorată se va aplica de joi, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. În plus, cei amendați vor fi obligați să ia deșeurile, să curețe și apoi să le elimine legal. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Analiză: Cum a ajuns fostul „Canal al Morții” Dunăre-Marea Neagră o poartă economică pentru Europa de Est

Eficiența sporită a canalului poate influența costurile și termenele de livrare pentru materiile prime sau produsele finite, fiind relevantă pentru negocierea contractelor de transport și achiziții.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Octombrie 2019 | 508 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

MyTesla, primul scaun de birou Smart dezvoltat în România

Acest departament ar fi interesat de scaunul inteligent MyTesla ca opțiune modernă și ergonomică pentru dotarea birourilor, căutând cele mai bune soluții pentru achiziționarea mobilierului de birou pentru angajați.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
26 Octombrie 2019 | 1670 | Timp de citire: 2 min.

Antares Romania împreună cu Cluster Mobilier Transilvan au realizat primul scaun de birou inteligent din România: #MyTesla. Scaunul își propune să corecteze postura utilizatorului prin notificarea acestuia cu ajutorul unei aplicații care poate fi rulată de pe mobil sau calculator. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Aplicații online gratuite care te ajută la birou: Editoarele de documente

Departamentul de Achiziții este mereu în căutare de soluții eficiente și rentabile. Articolul prezintă alternative gratuite la licențele software, ceea ce poate reduce costurile de operare ale companiei. De asemenea, pentru Contract Management, utilizarea unor astfel de instrumente poate eficientiza procesele de redactare și colaborare pe documente.

Inteligo.ro în Weekend
26 Octombrie 2019 | 2 | 1693 | Timp de citire: 4 min.

Documentele sunt probabil cele mai plimbate fișiere într-o companie și în mediul business în general. Ofertele comerciale, contractele, documentația unui produs sau serviciu sunt doar câteva din exemplele de documente care vin în minte. Dintre acestea cred că cele mai populare formate sunt DOC și DOCX, ambele popularizate de Microsoft prin intermediul suitei Office și a editorului de documente Word. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Contul unic și repartizarea unor cheltuieli la bloc: Cum propun aleșii modificarea legii asociațiilor de proprietari

Pentru firmele care oferă servicii sau produse către asociațiile de proprietari, noile reguli despre cheltuieli și aprobări pot schimba modul în care se încheie și se gestionează contractele și achizițiile.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Octombrie 2019 | 1 | 2238 | Timp de citire: 3 min.

Existența mai multor conturi ale asociației de proprietari, eliminarea obligației de a da chitanță pentru anumite sume și repartizarea unor cheltuieli în alt mod decât prevede acum Legea asociațiilor de proprietari sunt prevăzute în două proiecte legislative depuse recent la Senat și care-și propun să modifice aspecte problematice din această lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Program guvernare Orban: Regândirea impozitării muncii, dispare suprataxarea la part time și o lege pentru salariul minim

Eliminarea sistemului de plată defalcată a TVA (split TVA) simplifică procesele de plată către furnizori și gestionează mai eficient contractele de achiziții.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Octombrie 2019 | 3 | 7128 | Timp de citire: 2 min.

Ludovic Orban, premierul desemnat, a făcut publice azi lista miniștrilor cabinetului său și programul de guvernare pentru următorul an. Printre cele mai importante măsuri anunțate se numără o regândire a impozitării muncii, eliminarea unor suprataxări și o lege cu reguli pentru stabilirea salariului minim brut pe țară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Parlamentarii vor să-i scape pe administratorii de bloc de obligația de a-și lua certificate și atestate

Atunci când o companie contractează servicii de administrare de la terți, acest departament trebuie să înțeleagă cerințele legale pentru administratori, pentru a se asigura că partenerii selectați sunt calificați și respectă legea.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Octombrie 2019 | 1 | 4072 | Timp de citire: 2 min.

Obligațiile de atestare și certificare din noua lege a asociațiilor instituite pentru administratorii de bloc ar putea să dispară dacă un recent proiect legislativ depus la Senat va ajunge să intre în vigoare. Parlamentarii care l-au inițiat vor să elimine certificatul de calificare și atestarea de către primar ca administrator de imobile/condominii. Practic, asta ar însemna că absolvirea unui curs de administrator va fi suficientă pentru a fi în funcție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Două categorii noi de companii trebuie să se doteze cu case de marcat în următoarele luni

Acest departament este responsabil cu achiziția noilor case de marcat, iar articolul semnalează dificultăți majore în găsirea anumitor echipamente.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Octombrie 2019 | 3718 | Timp de citire: 2 min.

În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul