Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Încetinirea economiei poate afecta disponibilitatea și prețurile furnizorilor, precum și stabilitatea contractelor. Acest departament are nevoie de informații despre recesiune pentru a negocia mai bine cu furnizorii și a asigura continuitatea aprovizionării.
Producţia industrială a României a scăzut în ultimele două trimestre, iar fostul şef al Consiliului Fiscal susţine că a intrat astfel, în recesiune. Citește articolul
Articolul menționează că furnizorii de servicii (cum ar fi cei de cloud computing) trebuie să implementeze măsuri de securitate GDPR de la început, chiar dacă nu se știe dacă documentele stocate vor conține date personale. Acest lucru ajută la negocierea contractelor și asigurarea că partenerii respectă cerințele de protecție a datelor.
Protecția oferită de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) poate să se extindă, în anumite situații, și asupra unor elemente ce nu vizează, în mod necesar, date personale, conform Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Aceasta a reținut, referitor la „cookies” (mecanisme de urmărire a activității vizitatorului unui site, atât pe site-ul în cauză, cât și pe internet, în general), că protecția împotriva ingerinței acestora în sfera privată a persoanelor nu ține de problema prelucrării de date personale, de către acele „cookies”, în concret. Ea ține de faptul că astfel de mecanisme ascunse ar putea constitui o ingerință în viața privată a persoanelor vizate. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să descopere noi materiale sustenabile, cum ar fi hârtia din piatră, pe care compania le-ar putea cumpăra pentru propriile nevoi (ex: ambalaje, papetărie de birou) sau pentru produsele sale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ajută la prevenirea înșelăciunilor care vizează plățile către furnizori sau alte tranzacții, protejând astfel fondurile companiei.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) ne atenționează cu privire la o posibilă fraudă în desfășurare ce presupune e-mail-uri trimise în numele cabinetului președintelui ANAF. Aceste e-mail-uri nu sunt trimise de Agenție și destinatarii nu ar trebui să le deschidă sau să urmeze instrucțiunile indicate, adică să nu sune la numerele de telefon din e-mail și să nu răspundă la acele mesaje. Citește articolul
Dacă firma dorește să utilizeze sau să instaleze astfel de dulapuri pentru livrări (fie pentru clienți, fie pentru angajați), acest departament se va ocupa de găsirea furnizorilor, negocierea contractelor și achiziția serviciilor sau echipamentelor necesare.
Curierii par să piardă teren în faţa unui sistem nou la capitolul cumpărături făcute pe internet. Citește articolul
Departamentul de achiziții vrea să știe de unde pot cumpăra pește, care sunt sursele (import sau local), pentru a negocia contracte mai bune și a asigura stocul necesar.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează întârzierile la plată din partea instituțiilor publice, care pot afecta capacitatea firmei de a-și plăti taxele. Acest departament trebuie să gestioneze eficient contractele și încasările pentru a preveni astfel de situații.
Reintroducerea pedepsei cu închisoarea pentru stopajul la sursă nu este primită bine în rândul mediului de afaceri, rezultă dintr-un sondaj efectuat recent de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Propusă recent printr-un proiect legislativ, măsura nu își găsește locul într-un peisaj în care statul se face adesea vinovat de întârzieri cu sumele de bani datorate firmelor. În plus, printre marii datornici ai statului se nominalizează singure companiile de stat, subliniază specialiștii, în cazul cărora se ridică întrebarea: cine va face pușcărie? Citește articolul
Pentru că pot fi afectate contractele cu furnizorii sau clienții din Marea Britanie, iar procesele de cumpărare și managementul contractelor trebuie adaptate la noile reguli.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma cumpără servicii de transport alternativ (ridesharing) pentru angajați, acest departament trebuie să știe că șoferii și serviciile respectă legile, ca să nu existe probleme cu contractele sau cu disponibilitatea transportului.
Șoferii care vor să câștige bani prin aplicațiile de ridesharing nu pot folosi mașini de taxi, ci doar mașini care nu au fost personalizate sau dotate pentru activități de taximetrie. Cei ce folosesc mașini destinate taximetriei pentru activități de transport alternativ riscă suspendarea autorizației timp de câteva luni. Citește articolul
Acest departament se ocupă de achizițiile de bunuri și servicii. Articolul menționează tipuri comune de achiziții (cazare, transport, combustibil) pentru care se poate recupera TVA, ajutându-i să înțeleagă cum deciziile lor de cumpărare afectează potențialul de recuperare a TVA-ului și, implicit, costurile companiei.
Firmele românești care au achiziționat bunuri/servicii sau au efectuat importuri în alte state membre ale Uniunii Europene, pentru care au achitat TVA în statele respective, pot recupera taxa în anumite condiții. Pentru taxa achitată în 2018, termenul de depunere a cererii pentru solicitarea rambursării TVA este 30 septembrie 2019. Citește articolul