Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de redactarea, negocierea și administrarea eficientă a contractelor. Articolul oferă ghidaj practic pentru personalizarea contractelor de închiriere, includerea anexelor (inventar) și gestionarea modificărilor și rezilierilor, evitând riscuri contractuale.
Toamna se numără nu doar bobocii, ci și contractele de închiriere a locuințelor. Dacă ți-ai pus proprietatea la bătaie drept locațiune trebuie să știi că e extrem de indicat să nu o faci prin vorbe, ci printr-un contract (ceva mai mult decât un tipizat de la o agenție), dar și că trebuie să declari veniturile la Fisc pentru a nu te trezi cu autoritățile pe cap și poate chiar cu un dosar penal. Citește articolul
Acest departament este responsabil de modul în care firma colaborează cu șoferii (parteneri), de tipurile de contracte de afiliere necesare și de respectarea condițiilor legale pentru aceste colaborări.
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing pot începe procedura intrării în legalitate chiar dacă acestea încă n-au fost avizate oficial de Ministerul Comunicațiilor. Mai precis, autorizația de transport alternativ și copiile conforme ale acesteia se pot obține fără a avea un contract cu o aplicație de transport alternativ. Numai ecusonul de transport alternativ poate fi obținut după semnarea unui contract. Citește articolul
Raportarea non-financiară cere detalii despre cum face compania achizițiile, adică despre 'Practicile de achiziție', domeniu de care se ocupă acest departament.
Pentru exercițiul financiar 2019, peste 700 de companii vor fi obligate să publice informații non-financiare, în conformitate cu prevederile Ordinului MFP Nr. 3456/2018 și Ordinului MFP Nr. 1938/2016. Având în vedere noutatea acestui tip de raportare pentru companiile din România și complexitatea procesului care trebuie parcurs, este necesară clarificarea anumitor aspecte, care vor fi abordate în cele ce urmează. Citește articolul
Deși se vorbește de livrări (vânzări), regulile noi afectează și modul în care firma cumpără bunuri din alte țări UE (achiziții), în special cum sunt gestionate stocurile la dispoziția clientului și documentele necesare.
Statele membre ale Uniunii Europene sunt obligate să adopte noi modificări interne la regimul taxei pe valoarea adăugată (TVA), până la sfârșitul acestui an. Astfel, autoritățile de la noi mai au doar puțin peste trei luni pentru a se conforma, dacă nu vor să riște declanșarea unei proceduri de infringement. Citește articolul
În multe procese de achiziții, în special în licitațiile publice sau în contracte importante, este cerut cazierul fiscal pentru a demonstra seriozitatea și conformitatea fiscală a firmei. Acest departament trebuie să știe cum să obțină acest document pentru a participa la licitații sau pentru a verifica bonitatea partenerilor și furnizorilor.
Contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot, de acum, să obțină cazierul fiscal și prin intermediul serviciului online al Fiscului, conform unui comunicat apărut astăzi pe site-ul ANAF. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care trebuie create și gestionate contractele cu clienții, asigurându-se că toate informațiile cerute de ANPC sunt incluse ca anexă.
Ordonanța privind protecția consumatorilor va sancționa informarea incorectă, imprecisă sau făcută doar verbal de către dezvoltatorii imobiliari clienților la vânzarea unor locuințe, potrivit unei propuneri a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Dezvoltatorii care nu-și îndeplinesc obligația de informare așa cum trebuie vor risca amenzi și de peste 200.000 de lei. Citește articolul
Chiar dacă nu cumpără produse fizice, acest departament se ocupă de toate tipurile de contracte ale companiei, inclusiv cele legate de instrumentele financiare despre care vorbește articolul.
Instrumentele financiare sunt practic „marfa” ce poate fi cumpărată sau vândută pe bursele de valori. Sunt activele care se tranzacționează. Prin active financiare înțelegem bani cash, drepturi de proprietate asupra unei entități economice, drepturi contractuale de a plăti sau primi diverse instrumente financiare sau bani. Citește articolul
Acest departament este interesat de prețurile energiei pentru a negocia contracte avantajoase cu furnizorii și pentru a gestiona eficient cheltuielile cu utilitățile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este interesat să se asigure că și furnizorii sau partenerii care prelucrează date pentru companie respectă riguros regulile de protecție a datelor, așa cum a fost cazul companiei amendate.
Autoritatea poloneză de protecție a datelor a amendat o firmă cu aproximativ 645 de mii de euro, din cauză că aceasta nu a implementat suficiente măsuri de securitate pentru a garanta protecția și integritatea datelor personale pe care le deținea. Insuficiența în cauză a fost contrară Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Lipsa acestor garanții a dus la o breșă de securitate, lucru ce a permis accesarea datelor a aproximativ 2.2 milioane de persoane. Citește articolul
Ei trebuie să se asigure că produsele și serviciile cumpărate de la furnizori respectă standardele necesare, pentru că altfel pot apărea probleme de protecția consumatorilor și amenzi din partea clienților finali.
La începutul anului, autoritățile au propus stabilirea unor amenzi drastice pentru comercianții care încalcă legislația protecției consumatorilor, care să fie stabilite ca procent din cifra de afaceri. Totuși, după dezbaterile publice, la nouă luni distanță, măsurile inițiale au fost îmblânzite, astfel că amenzile vor fi fixe și vor fi aplicate în funcție de cât de mare e cifra de afaceri a comercianților. Citește articolul